PostNord slarvar bort min mobil

Permalänk
Medlem

PostNord slarvar bort min mobil

Tjenare, hoppas det är i rätt forum annars kan väl mod flytta tråden.
Skulle skicka in min mobil till Inet då den hade slutat fungera, skrev ut etiketten som Inet skickade till mig på mail och klistrade på.
Någon vecka senare så ringer Inet mig och säger att dom har fått fel paket, tydligen så hade etiketten lossnat, och något geni på posten hade väl klistrat på den på ett annat paket.
Inet har påbörjat en reklamation med posten och säger att dom hör av sig när/om posten hittat paketet.
Finns det något jag kan göra för att få någon ersättning eller liknande? Ska jag skicka en reklamation till PostNord?
Vill påpeka att mobilen låg i orginal-låda, men att den låg i en kartong för att maskera innehållet.
Tacksam om ni har några råd.

Permalänk
Medlem

har du paketarat rätt och det är ombudet som har klistrat på lappen.. är det ju inte ditt fel alls, postnord får ju stå för notan.

det är inet som ska fixa det åt dig.

Permalänk
Medlem

Håll ut så tror jag nog att @Inet löser detta 👍

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saca:

Tjenare, hoppas det är i rätt forum annars kan väl mod flytta tråden.
Skulle skicka in min mobil till Inet då den hade slutat fungera, skrev ut etiketten som Inet skickade till mig på mail och klistrade på.
Någon vecka senare så ringer Inet mig och säger att dom har fått fel paket, tydligen så hade etiketten lossnat, och något geni på posten hade väl klistrat på den på ett annat paket.
Inet har påbörjat en reklamation med posten och säger att dom hör av sig när/om posten hittat paketet.
Finns det något jag kan göra för att få någon ersättning eller liknande? Ska jag skicka en reklamation till PostNord?
Vill påpeka att mobilen låg i orginal-låda, men att den låg i en kartong för att maskera innehållet.
Tacksam om ni har några råd.

Det är den som köpt tjänsten av Postnord som kan reklamera. Om du fått någon färdigtryckt etikett av Inet och således inte själv behövt betala för frakten så är det rimligen Inet som köpt frakttjänsten, och de verkar ju redan ha öppnat ett reklamationsärende så det verkar ju vara på gång redan?

Om det gått till som du förmodar så är ju dock det avgörande problemet för din leverans att etiketten lossnat från ditt paket snarare än att den sedan hamnat på något annat paket. När ditt paket förlorade den där etiketten så försvann väl förmodligen all information om vart paketet skulle (beror ju på om du märkt paketet på annat vis också)? Att etiketten hamnat på ett annat paket, med eller utan att någon person varit inblandad i att det skedde, är ju mest synd på det viset att ditt pakets lösa etikett därmed även sabbade någon annans paket.

Skrivet av zogez:

har du paketarat rätt och det är ombudet som har klistrat på lappen..

Det lät väl dock som att TS klistrat på etiketten innan den förmodas ha lossnat?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304