[AVSLUTAD] Säljer gaming pc/arbetsdator

Permalänk
Medlem

[AVSLUTAD] Säljer gaming pc/arbetsdator

Så var det dags att sälja min tidigare dator efter att ha byggt en ny från grunden efter att ha köpt en 3440x1440 skärm som behövde tyngre hårdvara för att driva runt

Datorn var ett komplett bygge (Thor Jords) köpt från CDON. Jag har efter det monterat in en SSD samt bytte jag CPU-kylare till en bättre/tystare lösning i våras. Datorn är helt ominstallerad med verifierad Windows 10 Professional (Ny nyckel som jag köpte för ominstallationen)

Datorn fungerar bra för 1080p gaming med de flesta spel så länge man justerar ned inställningarna på nyare titlar. Grafikkortet är blower-style så inte knäpptyst men fullt hanterbart

Processor: i5-3570K CPU 3,4GHz
CPU-kylare: Be quiet Rock Slim (nytt)
Grafikkort: MSI NVIDIA GeForce GTX 670 (https://www.techpowerup.com/gpu-specs/msi-gtx-670-oc.b590)
Ram: 8gb ram (DDR3)
Moderkort: MSI H77MA-G43
SSD: Kingston SSDNow V300 Basic 240GB SSD R:450/W:450 2.5" SATA-3
Hårddisk: 2 TB HDD
PSU: Corsair CX600
Chassi: Fractal Thor chassi (1 fläkt fram, 1 fläkt bak, 1 fläkt topp) Fläktarna är styrda via moderkortet baserat på CPU-temp (Finns mekanisk styrenhet men inget jag använt så osäker på funktion på den)

Kastar även in en Steelseries Kana mus på köpet

Jag har tänkt mig runt 3000kr men tänkte att jag håller kommentarerna öppen något om det finns något intresse för budgivning.

Dator finns i Sundsvall

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med 1500 + frakt

Permalänk
Medlem

Budar 2000kr och upphämtning, möjligt att hämta i helgen?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

2500:- plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nemas saltas sobrius"

Permalänk
Medlem

2500+frakt noterat.
@Rockz, hämtning möjlig om du vinner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2600 med upphämtning!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

När avslutas budgivningen? 😊

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockz:

När avslutas budgivningen? 😊

När du ger mig 3000
Nä men lunch imorrn kör vi på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört full diagnostisk på hårddiskarna så visade sig att mekaniska 2TB-hårddisken inte längre är stabil, så specen ändrades till 1 SSD på 256gb.

@Rockz leder, men du får avgöra om det är intressant med 1 SSD. Mekanisk som den andra var dock så var tämligen högljudd så skulle ändå se det som en seger givet prisläget på bättre lagringsmedia numera Vill du köpa den är du välkommen imorgon, PMa isf

Permalänk
Medlem

PM!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

PCn är såld. Tack för deltagande!

Skickades från m.sweclockers.com