Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med ny skärm eller inte?

Hej

Jag slog till på en Acer 35" LED CZ350CK Curved från CDON nu när de har nedsatt pris på denna modell.

Packade upp den igår och konstaterade direkt ett högfrekvent surr/tjut från skärmen, som dessutom ändrar ton beroende på vad som visas på skärmen.
Gjorde en reklamation direkt men kunde inte slita mina händer från skärmen utan började ändra i inställningar, prova olika uttag och kablar. Efter en del felsökande så konstaterade jag att om man ställer in högtalarna på 0 i volyminställningen för de inbyggda högtalarna så försvinner ljudet helt. Däremot så gör det ingen skillnad för detta oljud om volymen är på 1 eller 99 då det låter lika mycket och illa oavsett.

Ljudet låter som en typisk kondensator som är dålig och viner/fräser.
Borde jag strunta i att reklamera den och ha ljudet på 0 eller är något fel i alla fall?

Tacksam för lite rådgivning kring detta.

Trevlig kväll

Permalänk
Medlem

Kör med hörlurar och stäng av skärmens egna ljud " som ofta är riktigt skit ändå " är mitt tips

Men är du tvungen att köra med skärmen egna ljud, hade jag reklamerat skärmen.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Kör med hörlurar och stäng av skärmens egna ljud " som ofta är riktigt skit ändå " är mitt tips

Men är du tvungen att köra med skärmen egna ljud, hade jag reklamerat skärmen.

Aldrig i livet att jag kör med inbyggt ljud och överväger starkt att skippa reklamationen.
Är ju dock lite princip att det ska vara helt då det är nya grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Aldrig i livet att jag kör med inbyggt ljud och överväger starkt att skippa reklamationen.
Är ju dock lite princip att det ska vara helt då det är nya grejer.

Min känsla när det gäller skärmar är att det alltid är något som är fel. Får du en ny så har du döda pixlar eller bleeding istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj