Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Inga tangentbord fungerar till Win10 PC.

Skulle testa koppla ett blåtandstangentbord till min stationära pc. Parningsprocessen fungerar men det går inte att använda efter det. Jag testade koppla ur mitt vanliga tangentbord för att se om det skulle hjälpa men inget hände. När jag sedan kopplade in mitt vanliga tangentbord fungerade inte det heller. Så nu fungerar bara "skärmtangentbordet" på den datorn. Båda tangentborden är testade på laptop och fungerar fint. Hur felsöker jag detta eller är det omformatering som gäller?

Permalänk

@Simon^L:

Gissar att installera om skiten eller kolla om du har ATK-Drivers för din dator som kan uppdateras.

Permalänk
Medlem

@Hyperhorn: Efter att ha startat om datorn tre gånger och kopplat ut och in tangentbordet typ 10 gånger fungerar det nu... Hoppas det håller i sig!

Permalänk
Medlem

@Simon^L: Händer det igen får du leka med drivrutinerna.

Avinstallera,
koppla ur,
starta om datorn,
Koppla in,

Kanske tog det tid för dig för att du missade eller hade för bråttom vid något steg. Om den inte hittar nya så försöker leta efter nya själv. Om du vet vad du har för prylar kan du leta på tex tillverkarens hemsida.

Höger klicka på Windows flaggan / inställningar / appar /
Kolla först om det finns något där innan du går till enhetshanteraren.

Höger klicka på Windows flaggan / enhetshanteraren /
I enhetshanterare kan det i vissa fall finnas uppropstecken på nått när datorn redan har upptäckt problem.

Permalänk
Medlem

@panpo98: Det skumma var att det stod liksom "Enhet installeras" följt av "Enhet installerad, redo att användas". Och i enhethanteraren samt i kontrollpanelen fanns tangentborden där och visade inga fel. Aja fungerar iallafall nu.