Rabatterade spelköp på Stadia Pro försvinner inte med uppsagd prenumeration

Permalänk
Avstängd

Haha, visserligen bra att det inte visade sig stämma att en inte får behålla spel köpt med rabatt även efter prenumerationen men herregud vad de gör sig en otjänst genom att kommunicera så dubbelt och otydligt gentemot (eventuella) kunder. Men de fick väl panikändra polycin när internet gick i brand.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

(Vi uppdaterade för övrigt nyheten för att reflektera de olika Stadia-avdelningarnas dementi).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag känner mig ensam om att tycka att Stadia verkar kunna bli något bra. Snackade med en klasskompis som totalsågade stadia. Försökte förklara att man får ge det lite tid, tänk typ wow och diablo var ju inte speciellt stabilt från dag 1, ge dom chans att finslipa lite på det samt släppa gratisvarianten så räcker det ju med en chromecast/laptop (och typ en xbox kontroll?), dvs saker man redan har för att kunna lira spel som man inte tidigare kunde på tex laptopen. Har man redan en fet dator så är det väl en aning mindre intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag känner mig ensam om att tycka att Stadia verkar kunna bli något bra. Snackade med en klasskompis som totalsågade stadia. Försökte förklara att man får ge det lite tid, tänk typ wow och diablo var ju inte speciellt stabilt från dag 1, ge dom chans att finslipa lite på det samt släppa gratisvarianten så räcker det ju med en chromecast/laptop (och typ en xbox kontroll?), dvs saker man redan har för att kunna lira spel som man inte tidigare kunde på tex laptopen. Har man redan en fet dator så är det väl en aning mindre intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Det första problemet är att ljuset i fiberkablarna och elektronerna i kopparn inte kommer gå snabbare bara för att vi väntar några månader.

Du kommer inte kunna använda Xbox-kontroll, du måste ha stadias kontroll.

Det andra problemet är att Google gjort sig kända för att döda tjänster och produkter titt som tätt. Om ett par år kanske du inte längre har tillgång till alla spel du köpt. Din kontroll för 1000kr blir dessutom värdelös eftersom den kopplar upp sig direkt mot google via Wifi.

Detta riktar sig mot konsollspelare, inte PC-spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag känner mig ensam om att tycka att Stadia verkar kunna bli något bra. Snackade med en klasskompis som totalsågade stadia. Försökte förklara att man får ge det lite tid, tänk typ wow och diablo var ju inte speciellt stabilt från dag 1, ge dom chans att finslipa lite på det samt släppa gratisvarianten så räcker det ju med en chromecast/laptop (och typ en xbox kontroll?), dvs saker man redan har för att kunna lira spel som man inte tidigare kunde på tex laptopen. Har man redan en fet dator så är det väl en aning mindre intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle också kunna vara så att de bara är de som är negativa som syns och hörs.

Skrivet av dlq84:

Det första problemet är att ljuset i fiberkablarna och elektronerna i kopparn inte kommer gå snabbare bara för att vi väntar några månader.

Du kommer inte kunna använda Xbox-kontroll, du måste ha stadias kontroll.

Det andra problemet är att Google gjort sig kända för att döda tjänster och produkter titt som tätt. Om ett par år kanske du inte längre har tillgång till alla spel du köpt. Din kontroll för 1000kr blir dessutom värdelös eftersom den kopplar upp sig direkt mot google via Wifi.

Detta riktar sig mot konsollspelare, inte PC-spelare.

Finns faktiskt många som säger att Stadia funkar stabilt, tyvärr är de just de videos där Stadia fungerar dåligt som får uppmärksamhet. Kolla gärna på de videos som loevet lagt upp.

Konsolen ska även fungera på dina lokala spel, utanför Stadia.

Instämmer dock i att Stadia främst riktar sig till konsol-användare men också kanske även PC-spelare som gärna vill kunna spela utanför hemmet utan att bära om kring på en tjock dator? (Som en sekundär plattform) Exempelvis åker till sommarstugan, släkten eller affärsresor. Kanske också riktar sig mobilspelare och spelare som kör på bärbar dator. Målgruppen är stor hur som helst

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nu har det även dementerats på Stadia-Discorden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av dlq84:

Det första problemet är att ljuset i fiberkablarna och elektronerna i kopparn inte kommer gå snabbare bara för att vi väntar några månader.

Du kommer inte kunna använda Xbox-kontroll, du måste ha stadias kontroll.

Det andra problemet är att Google gjort sig kända för att döda tjänster och produkter titt som tätt. Om ett par år kanske du inte längre har tillgång till alla spel du köpt. Din kontroll för 1000kr blir dessutom värdelös eftersom den kopplar upp sig direkt mot google via Wifi.

Detta riktar sig mot konsollspelare, inte PC-spelare.

Jodå, en Xbox-kontroll eller andra kontrolldon fungerar utmärkt kopplade till en dator, har kört 90% av min tid med Stadia med en Xbox-kontroll. Testade även med en Dualshock 4 kopplad till min Macbook Pro och det fungerade utan problem.

Ska man använda Chromecast Ultra stöds dock bara Stadia-kontrollen, och Stadia-kontrollen ska enligt Google kunna användas trådanslutet med datorn ”snart”.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jodå, en Xbox-kontroll eller andra kontrolldon fungerar utmärkt kopplade till en dator, har kört 90% av min tid med Stadia med en Xbox-kontroll. Testade även med en Dualshock 4 kopplad till min Macbook Pro och det fungerade utan problem.

Ska man använda Chromecast Ultra stöds dock bara Stadia-kontrollen, och Stadia-kontrollen ska enligt Google kunna användas trådanslutet med datorn ”snart”.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man köra Stadia med tangetbord och mus tex om man lirar på en laptop? Isf vore det ju rätt smidigt om man vill ta med datorn och lana lite hemma hos en vän.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Elektron:

Kan man köra Stadia med tangetbord och mus tex om man lirar på en laptop? Isf vore det ju rätt smidigt om man vill ta med datorn och lana lite hemma hos en vän.

Absolut, det fungerar alldeles utmärkt. När jag latenstestade Stadia testade jag med mus och tangentbord på kontoret och handkontroll hemma.

Edit: videon:

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hmm... Blir lite fel när man tar en tråd som behandlade att rabatterade spelköp _inte_ skulle följa med , byter titel på den, och fäster den vid en artikel som behandlar det motsatta.

Som exempel är det bara att läsa första inlägget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det första problemet är att ljuset i fiberkablarna och elektronerna i kopparn inte kommer gå snabbare bara för att vi väntar några månader.

Du kommer inte kunna använda Xbox-kontroll, du måste ha stadias kontroll.

Det andra problemet är att Google gjort sig kända för att döda tjänster och produkter titt som tätt. Om ett par år kanske du inte längre har tillgång till alla spel du köpt. Din kontroll för 1000kr blir dessutom värdelös eftersom den kopplar upp sig direkt mot google via Wifi.

Detta riktar sig mot konsollspelare, inte PC-spelare.

0,7ms på 20 mil med ljusets hastighet.
Då räknat med S/V=t men fungerar den formeln ens när det rör sig om hastigheter i eller nära ljusets hastighet?
Iaf om man kan inte ändra på hastigheten så får man helt enkelt minska avstånden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har kört en liten bit i Destiny 2 nu, på Stadia, och måste säga att jag är imponerad ändå. Hade förväntat mig input-lag, men jag märker inte av det alls faktiskt. Så det är en bra start för min del.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

@Thursday:

Vart i landet bor du samt vad har du för uppkoppling?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man ens kunde tro att detta skulle bli bra från första början? Sa redan vid annonsering att det skulle vara en flopp och jag hade verkligen inte fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Har kört en liten bit i Destiny 2 nu, på Stadia, och måste säga att jag är imponerad ändå. Hade förväntat mig input-lag, men jag märker inte av det alls faktiskt. Så det är en bra start för min del.

Samma här verkligen helt otroligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@Thursday:

Vart i landet bor du samt vad har du för uppkoppling?

Sundsvall, just nu 100 Mbps fiber via Arkaden. Byter till 500 Mbps från Telia om en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem