Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Edit: Dock tagit rejält med tid för min försändelse från denna butiken så väntar fortfarande på dessa och kontakta dom vad det beror på.

Mina har kommit till Sverige nu, men åkte på importmoms och deklationsavgift på totalt 96:-.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hade jag gjort är sponsrat bygge till Louqe hade jag självklart ändrat texten innan jag visat detta till min kund.

Är väll en självklarhet men detta är mitt personliga bygge.

Så jag som bor i Norrland och uttalar ordet "Kex" hade varit tvungen att byta texten till "Chex" om jag var i Göteborg då ?

Vi säger som sagt Artic Cat på snöskoter och kommer nog aldrig säga Arctic Cat.

Jag har alltid varit någon som vågat gå min egen väg och är väll bra om inte alla följer strömmen och ger med sig pga påtryckningar.

Jag har valt namnet Artic White och tänker stå upp för detta och retar det folk så låt det vara så.

Öhh. Var inte så dj-vla sur och dryg! Jag hade valt namnet Artiks Vajt om jag va dej! 😄

Nu gillar jag själv inte fönter, men snyggt bygge än då - Grattis! till bra bygge!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Öhh. Var inte så dj-vla sur och dryg! Jag hade valt namnet Artiks Vajt om jag va dej! 😄

Nu gillar jag själv inte fönter, men snyggt bygge än då - Grattis! till bra bygge!

Tackar så mycket har ett projekt kvar på bygget och det är att byta ut till Tempered Glas sidopanel istället för Acrylic.
@martinot

Har bara inte blivit av ännu

Edit: Håller med dig att namnet på bygget är inte det viktigaste utan resultat på lackeringen med allt grundarbete som slipningen och mellan slipningar och därför jag reagerade på varför folk hängde upp sig mer på namnet istället för det "Matt vita chassit".

Har även normal sida i vitt om man ej vill använda fönster sida.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

@mackanj: Ahhh, efter en bildgoogling ser jag nu felet. Nej det kanske inte passar med Red Dragon då....

Med low profile connectors så passar det precis. Fick mina kablar igår och kunde nu skuva fast toppen utan att den pressas upp något. Man fick böja till kablarna vid kontakten, för vid första försöket tryckte kablarna upp toppen någon halvmillimeter.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något eller spanat in hur man ska lösa en riser med stöd för pci-e 4.0? Känns surt att behöva köpa MKIII bara för en riser.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Administrativ avgift

@Pl4yGround: Ställ in Gen3 via bios tills du faktiskt har något som använder Gen4? Kommer finnas nog med PCIE 4.0 Risers i framtiden för en rimlig summa

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Är det någon som hört något eller spanat in hur man ska lösa en riser med stöd för pci-e 4.0? Känns surt att behöva köpa MKIII bara för en riser.

Varit diskussion att den kanske kommer säljas löst.

Men med tanke på Louqe tids schema aldrig hålls så är frågan när detta kan tänkas ske.

Oftast ligger dom minst 3 månader efter deras optimiska datum.

Kanske Mars 2020 om jag skulle gissa vilt, men sätt gen 3 manuellt i Bios som temporär lösning

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Pl4yGround: Ställ in Gen3 via bios tills du faktiskt har något som använder Gen4? Kommer finnas nog med PCIE 4.0 Risers i framtiden för en rimlig summa

Skrivet av Jonas79:

Varit diskussion att den kanske kommer säljas löst.

Men med tanke på Louqe tids schema aldrig hålls så är frågan när detta kan tänkas ske.

Oftast ligger dom minst 3 månader efter deras optimiska datum.

Kanske Mars 2020 om jag skulle gissa vilt, men sätt gen 3 manuellt i Bios som temporär lösning

Absolut kan man köra gen3, men vem vill göra det när man vet att det när gen4 finns? Blir ny GPU under nästa år så då får vi hoppas att Louqe tagit sig i kragen och bringat klarhet i det hela.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem

Är det någon som har nyligen köpt Alpenföhn Black Ridge? Om ja, ingick följande AM4 kit som är speciellt gjort för just Gigabytes och ASRocks AM4 mITX brädor?

https://www.overclockers.co.uk/alpenfohn-fixing-set-black-rid...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tja! har ett Ghost s1 chassi som jag skulle vilja fylla men är osäker på vad som passar osv kan någon rekommendera mig komponenter som passar detta chassit? tänker mig ryzen 3600, 5700xt, 16gb ram. 1tb ssd.

Ni som byggt i detta chassit tycker ni det är svårt att bygga i det? har inte byggt en dator på 10år :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av philippp:

Tja! har ett Ghost s1 chassi som jag skulle vilja fylla men är osäker på vad som passar osv kan någon rekommendera mig komponenter som passar detta chassit? tänker mig ryzen 3600, 5700xt, 16gb ram. 1tb ssd.

Ni som byggt i detta chassit tycker ni det är svårt att bygga i det? har inte byggt en dator på 10år :S

Jag var i samma läge när jag byggde min nuvarande dator i min Ghost S1. Jag tycker det var lätt att bygga i, så länge du väljer grafikkort som passar, en kylare som är anpassad för chassit/moderkort och ett nätagg med bra kablar.

Om du ska ha ett 5700xt så kan jag direkt rekommendera Powercolor Red Dragon som har en äkta tvåslots-kylare med 100mm fläktar, optimumtech har recensera kortet: Optimum Techs recension av Powercolor Red Dragon
Kortet är rätt högt så 90 graders strömkabel-adapter till grafikkortet är nog att rekommendera om du inte vill ha tophat.

Som PSU kan jag varmt rekommendera Corsair SF600 v2 med platinum certifiering och du får med sleevade modulära kablar av hög kvalité. Semipassivt och väldigt effektivt nätagg så för det mesta står fläkten helt stilla. Har aldrig hört mitt SF450(v1).

Har själv Noctua NH-L12 för CPU-kylning med enbart den medföljande 92mm fläkten och tycker den är både tyst och kyler min processor väldigt bra, är dock lite svåra att få tag i.

När du väljer moderkort så är det bra om du kollar recensioner så att kylflänsarna fungerar bra, samt att de flesta kontakter sitter lättåtkomliga på kanten. Gigabyte har tidigare förlagt ram-minne längst ut och strömkontakter längre in(bort från PSU). Jag har ett Asrock som jag är nöjd med, skulle jag köpa ett mobo idag och har pengar så skulle jag köpa ett Asrock eller ett ASUS, de verkar välbyggda.

Lycka till!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken batch av tophats som finns på de olika webbutikerna i Sverige? Vill köpa en till medium tophat i Limestone och vill helst ha batch 3 så man vet att den inte är böjd som en banan. Frågade Webhallen vilken batch de hade, men har inte fått något bra svar på det än.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Skrivet av Reiker:

Kortet är rätt högt så 90 graders strömkabel-adapter till grafikkortet är nog att rekommendera om du inte vill ha tophat.

Vet du var man kan hitta dessa?
Har sökt lite men hittar inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDavidov:

Vet du var man kan hitta dessa?
Har sökt lite men hittar inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Sist jag kollade på detta så hittade jag dessa: Kareon Kables 90 grader
De säljer även via Ebay och Amazon.

Även dessa finns: modDIY

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Skrivet av Reiker:

Sist jag kollade på detta så hittade jag dessa: Kareon Kables 90 grader
De säljer även via Ebay och Amazon.

Även dessa finns: modDIY

Tackar tackar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag var i samma läge när jag byggde min nuvarande dator i min Ghost S1. Jag tycker det var lätt att bygga i, så länge du väljer grafikkort som passar, en kylare som är anpassad för chassit/moderkort och ett nätagg med bra kablar.

Om du ska ha ett 5700xt så kan jag direkt rekommendera Powercolor Red Dragon som har en äkta tvåslots-kylare med 100mm fläktar, optimumtech har recensera kortet: Optimum Techs recension av Powercolor Red Dragon
Kortet är rätt högt så 90 graders strömkabel-adapter till grafikkortet är nog att rekommendera om du inte vill ha tophat.

Som PSU kan jag varmt rekommendera Corsair SF600 v2 med platinum certifiering och du får med sleevade modulära kablar av hög kvalité. Semipassivt och väldigt effektivt nätagg så för det mesta står fläkten helt stilla. Har aldrig hört mitt SF450(v1).

Har själv Noctua NH-L12 för CPU-kylning med enbart den medföljande 92mm fläkten och tycker den är både tyst och kyler min processor väldigt bra, är dock lite svåra att få tag i.

När du väljer moderkort så är det bra om du kollar recensioner så att kylflänsarna fungerar bra, samt att de flesta kontakter sitter lättåtkomliga på kanten. Gigabyte har tidigare förlagt ram-minne längst ut och strömkontakter längre in(bort från PSU). Jag har ett Asrock som jag är nöjd med, skulle jag köpa ett mobo idag och har pengar så skulle jag köpa ett Asrock eller ett ASUS, de verkar välbyggda.

Lycka till!

Tack för bra tips!

Vet inte riktigt om jag ska ha AMD eller nvidia GPU.

Vad rekommenderar ni för gpu? vad passar spöket bäst i prisklassen 4-5k

Har börjat plocka ihop lite delar vad tror ni om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Någon som vet vilken batch av tophats som finns på de olika webbutikerna i Sverige? Vill köpa en till medium tophat i Limestone och vill helst ha batch 3 så man vet att den inte är böjd som en banan. Frågade Webhallen vilken batch de hade, men har inte fått något bra svar på det än.

Webhallen har följande serienummer på sina tophats: LQ-GHS102-TH-2LI

Innebär det att de har inne batch 2? Tolkar Det som Louqe Ghost S1 02 Top Hat 2 Limestone, men vet inte om 2 refererar till batch eller något annat, nån som vet?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Är jag blind eller är det inte möjligt att skruva fast grillen om man har en S tophat på ovansidan av chassit? Har läst igenom manualen men hittar inget som pekar på att detta är möjligt heller:

https://myghost.louqe.com/files/User_manual_LQ-GHS102-TH_eng

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är jag blind eller är det inte möjligt att skruva fast grillen om man har en S tophat på ovansidan av chassit? Har läst igenom manualen men hittar inget som pekar på att detta är möjligt heller:

https://myghost.louqe.com/files/User_manual_LQ-GHS102-TH_eng

Det går ej tyvärr, själv tänkt på det och är ju klart en designmiss, sitter du med en tophat där nere och uppe så kan du inte fästa den på plats alls med någon skruv.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Det går ej tyvärr, själv tänkt på det och är ju klart en design miss, sitter du med en tophat där nere och uppe så kan du inte fästa den på plats alls.

Ja det verkar vara en designmiss. Enormt missnöjd med hur de designade tophats. Sitter iofs med batch 1 Limestone och min S-tophat böjer sig inåt om jag skruvar fast bitarna för hårt, vilket jag är tvungen för att de inte ska falla ihop då skruvhålet i de mindre bitarna där skruven ska sitta fast inte riktigt är ett hål utan mer ett "öppet dike" som skruven med enkelhet kan slinta ut ur...

Och eftersom det inte går att skruva fast grillen på tophatten så trycker sidorna av tophatten ut den

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja det verkar vara en designmiss. Enormt missnöjd med hur de designade tophats. Sitter iofs med batch 1 Limestone och min S-tophat böjer sig inåt om jag skruvar fast bitarna för hårt, vilket jag är tvungen för att de inte ska falla ihop då skruvhålet i de mindre bitarna där skruven ska sitta fast inte riktigt är ett hål utan mer ett "öppet dike" som skruven med enkelhet kan slinta ut ur...

Och eftersom det inte går att skruva fast grillen på tophatten så trycker sidorna av tophatten ut den

Tror faktiskt inte det var en designmiss, utan det var communityn som valde det.
Vill minnas det var en omröstning ang det för de behövdes extra hål i grillen då och det röstades ner för det var inte estetiskt snyggt enligt den stora massan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Tror faktiskt inte det var en designmiss, utan det var communityn som valde det.
Vill minnas det var en omröstning ang det för de behövdes extra hål i grillen då och det röstades ner för det var inte estetiskt snyggt enligt den stora massan.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ja kan så vara. Får i värsta fall borra några hål själv isf

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har haft Ghosten liggandes i garderoben sen den levrades efter kickstarten och är nu sugen på att bygga ihop den. Steg ett att att hitta en cpu-kylare men det verkar vara svårt att få tag på en Noctua NH-L12. Är det någon som vet var man kan få tag på den? Om inte; vilken kylare kan rekommenderas istället?

Mvh
Gustav

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

Hej,

Jag har haft Ghosten liggandes i garderoben sen den levrades efter kickstarten och är nu sugen på att bygga ihop den. Steg ett att att hitta en cpu-kylare men det verkar vara svårt att få tag på en Noctua NH-L12. Är det någon som vet var man kan få tag på den? Om inte; vilken kylare kan rekommenderas istället?

Mvh
Gustav

Begagnadmarknaden är nog lättast, men annars är Alpenföhn Black Ridge + en Noctua NF-A12x15 PWM ett populärt alternativ:

https://www.inet.se/produkt/5320921/alpenfohn-black-ridge?utm...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4366584

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

Hej,

Jag har haft Ghosten liggandes i garderoben sen den levrades efter kickstarten och är nu sugen på att bygga ihop den. Steg ett att att hitta en cpu-kylare men det verkar vara svårt att få tag på en Noctua NH-L12. Är det någon som vet var man kan få tag på den? Om inte; vilken kylare kan rekommenderas istället?

Mvh
Gustav

Som ovan påpekade eller en L12S som du böjer till lite. Finns lite videos om detta på youtube.

Alpenföhn har lite svårt att passa på moderkort från vissa tillverkare men går alltid att åtgärda genom lite dremel magic. Jag gjorde precis så - lätt som en plätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Om någon letar top hats till Batch 1 Limestone så har jag några till salu https://www.sweclockers.com/marknad/177784-z77-itx-paket-commander-pro-radiatorer-m-m

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk

Hej!

Jag beställde precis ett Gigabyte 2080 super windforce från netonnet (dagens lucka på julkalendern). Jag hade uppfattningen av att Windforcekorten passade i Ghosten, men nu efter lite mer efterforskning verkar det som att det här grafikkortet är 50mm brett... Är det någon som vet om det får plats i Ghost?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannesrockar:

Hej!

Jag beställde precis ett Gigabyte 2080 super windforce från netonnet (dagens lucka på julkalendern). Jag hade uppfattningen av att Windforcekorten passade i Ghosten, men nu efter lite mer efterforskning verkar det som att det här grafikkortet är 50mm brett... Är det någon som vet om det får plats i Ghost?

Tacksam för svar!

Windforce korten finns med 2 typer av kylare en som är två slot och passar i Ghost och variant med en tjockare kylare som jag inte vet om den passar men det är mycket möjligt att den är för tjock.
Tittar man på Gigabyte's hemsida så verkar Super korten ha allihop ha fått den tjockare kylaren Loque's Compatability PDF säger att 45mm är max så om kortet är 50mm tjockt kommer det med största säkerhet inte att passa.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannesrockar:

Hej!

Jag beställde precis ett Gigabyte 2080 super windforce från netonnet (dagens lucka på julkalendern). Jag hade uppfattningen av att Windforcekorten passade i Ghosten, men nu efter lite mer efterforskning verkar det som att det här grafikkortet är 50mm brett... Är det någon som vet om det får plats i Ghost?

Tacksam för svar!

Den kommer inte att passa om du ska ha sidopanelen på. Max är 45mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannesrockar:

Hej!

Jag beställde precis ett Gigabyte 2080 super windforce från netonnet (dagens lucka på julkalendern). Jag hade uppfattningen av att Windforcekorten passade i Ghosten, men nu efter lite mer efterforskning verkar det som att det här grafikkortet är 50mm brett... Är det någon som vet om det får plats i Ghost?

Tacksam för svar!

Om du länkar till en sida med kortets dimensioner så kan vi säkert hjälpa dig.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |