Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag har gjort RMA på en M tophat och två sidopaneler i Limestone från batch 1 som hade väldigt dålig passform och de nya delarna är på väg till mig via UPS.

Hur blir det då med färg matchning? Känns lättare att ge dig ett helt nytt chassi.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag har gjort RMA på en M tophat och två sidopaneler i Limestone från batch 1 som hade väldigt dålig passform och de nya delarna är på väg till mig via UPS.

Rimligt, har dock inte gjort någon RMA, men det kanske man borde gjort för ex. sladdarna som var riktigt korta..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Är på gång att uppgradera grafikkortet till något RX 5700 till mitt spöke.
Funderade på Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, men det är tyvärr 1.5 mm för brett enligt specarna. Annars har det fått bra recensioner.
Väntar på tester för Radeon RX 5700 XT Challenger.

Någon annan här som är ut efter ett RX 5700 till sitt spöke?

Hej!
Ja, jag är också ute efter ett RX 5700. Det jag har sett av Powercolor RX 5700 Red Dragon så är det 2-slot så det ska ju passa. Finns inte några recensioner ute på det kortet ännu dock.

Hoppas på fler 2-slot kort. Synd på Pulse, det har ju fått fina recensioner!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!
Ja, jag är också ute efter ett RX 5700. Det jag har sett av Powercolor RX 5700 Red Dragon så är det 2-slot så det ska ju passa. Finns inte några recensioner ute på det kortet ännu dock.

Hoppas på fler 2-slot kort. Synd på Pulse, det har ju fått fina recensioner!

Mvh, Jakob

I teorin, borde inte plastkåpan på Pulse gå att ta bort då får man nog bort de sista millimeterna som behövs. Fläktarna ser ut att sitta en bit in innanför plastkåpan, om man tittar på bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!
Ja, jag är också ute efter ett RX 5700. Det jag har sett av Powercolor RX 5700 Red Dragon så är det 2-slot så det ska ju passa. Finns inte några recensioner ute på det kortet ännu dock.

Hoppas på fler 2-slot kort. Synd på Pulse, det har ju fått fina recensioner!

Mvh, Jakob

Powercolor Red Dragon finns även i 5700 XT utförande: Red Dragon 5700 XT på Inet

Ser ut att vara en äkta 2-slots-kylare, men passar den på höjden i Ghost S1?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Hur blir det då med färg matchning? Känns lättare att ge dig ett helt nytt chassi.

Jag poängterade i min RMA att jag hade ett chassi i Limestone från batch 1, så får se hur de löser det...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

@napahlm: 1,5 mm är ju så lite, men jag har inte sett om någon som testat att få in det kortet i en S1.. Jag vet inte ifall jag vill modifiera ett nytt kort det första jag gör heller.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag poängterade i min RMA att jag hade ett chassi i Limestone från batch 1, så får se hur de löser det...

Hoppas det inte medföljer en pensel och målarfärg

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Snygg lackning av spöket! Var också en av dem som ville ha färgen arctic white, men nöjde mig med Limestone. Jag lägger mig inte i stavningen, men jag tycker du ska lägga lite mer kärlek på designen av plexiglaset då det skulle lyfta hela bygget. Plexiglas är svårt att få fin finish på så kanske finns företag som kan skära ut motivet man vill ha med typ vattenskärning eller dylikt så det blir snyggt. Eller göra som Faggan och bara ha ett rent plexiglas och arbeta med interiörens utseende och belysning istället!

Håller med dig att Laser skärning är snyggast men kostar ca 650 kr + frakt så därför jag gjorde en egen stencil + sticksåg och fila kanterna grovt har inte gått in och gjort det perfekt pga jag ville använda datorn efter lackering.

Ska självklart snygga till kanterna mer och se hur bra jag kan få till dom med fil och sandpapper.

Ville inte ha en komplett ruta pga rädsla att temperaturen stiger drastiskt.

9 mm extra pga Standoffs gör 75 mm möjligt med luftkylning med min lösning och på Gpu sidan 54 mm med samma Sidopanel. @Reiker

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Fick hem en medium tophat limestone batch 1 efter ha frågat om de hade någon.
Snacka schysst

medium*

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Fick hem en small tophat limestone batch 1 efter ha frågat om de hade någon.
Snacka schysst

Vad trevligt! Själv fick man till svar förra veckan att de inte hade några Limestone Batch 1 - delar efter att ha frågat om de hade en L-tophat, men du kanske hann före

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Fick hem en small tophat limestone batch 1 efter ha frågat om de hade någon.
Snacka schysst

Skrivet av Icte:

Vad trevligt! Själv fick man till svar förra veckan att de inte hade några Limestone Batch 1 - delar efter att ha frågat om de hade en L-tophat, men du kanske hann före

Mig slutade de svara via mail när jag påpekade att batch 1 limestone hade annan färg...

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Powercolor Red Dragon finns även i 5700 XT utförande: Red Dragon 5700 XT på Inet

Ser ut att vara en äkta 2-slots-kylare, men passar den på höjden i Ghost S1?

Har inte lyckats hitta måtten på PowerColor Red Dragon 5700 XT. Det kortet verkar inte lagts upp på PowerColors hemsida än...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av mackanj:

Har inte lyckats hitta måtten på PowerColor Red Dragon 5700 XT. Det kortet verkar inte lagts upp på PowerColors hemsida än...

Ser ut som att det kan passa, men strömkablarna är jag väldigt säker på kommer kräva en tophat för att få plats.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Har inte lyckats hitta måtten på PowerColor Red Dragon 5700 XT. Det kortet verkar inte lagts upp på PowerColors hemsida än...

Skrivet av FLAXMANNEN:

Ser ut som att det kan passa, men strömkablarna är jag väldigt säker på kommer kräva en tophat för att få plats.

Om den passar så kommer det nog vara en av de bättre modellerna för Ghost S1 i 5700-serien då den har två 100mm fläktar och rätt stor kylare för att vara 2-slot, samt att kylflänsarna är vertikalt orienterade(lättare för värmen att stiga uppåt i chassit vilket är tänkt i Ghost). Hoppas att fläktarna stängs av helt under en viss temperatur.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Om den passar så kommer det nog vara en av de bättre modellerna för Ghost S1 i 5700-serien då den har två 100mm fläktar och rätt stor kylare för att vara 2-slot, samt att kylflänsarna är vertikalt orienterade(lättare för värmen att stiga uppåt i chassit vilket är tänkt i Ghost). Hoppas att fläktarna stängs av helt under en viss temperatur.

Red Dragon ligger nu uppe på PowerColors hemsida. Det står att Board Dimensions är 240mm*132mm*41mm, så den borde passa.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Red Dragon ligger nu uppe på PowerColors hemsida. Det står att Board Dimensions är 240mm*132mm*41mm, så den borde passa.

132 mm högt så behövs low profile connectors for Pcie eller small Tophatt.

skulle lätt köpt det första i detta fallet

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Red Dragon ligger nu uppe på PowerColors hemsida. Det står att Board Dimensions är 240mm*132mm*41mm, så den borde passa.

Skrivet av Jonas79:

132 mm högt så behövs low profile connectors for Pcie eller small Tophatt.

skulle lätt köpt det första i detta fallet

Nice! För att vara extra tydlig så anger Louqe maximala GPU-mått till följande:

The Ghost S1 has a maximum graphic cards support of: 2.1-Slot: 305 (D) x 144 (H) x 45 (W) mm

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

132 mm högt så behövs low profile connectors for Pcie eller small Tophatt.

skulle lätt köpt det första i detta fallet

Då har jag förmodligen low profile connectors (men är inte säker), eftersom mitt nuvarande grafikkort är 276 x 140 x 42 mm.
Jag använder inte någon top hat.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Red Dragon ligger nu uppe på PowerColors hemsida. Det står att Board Dimensions är 240mm*132mm*41mm, så den borde passa.

Perfekta kortet till Ghost S1, Asrock Challenger 5700XT
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-ASRock-RX-570...
@mackanj

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Jag såg på Blocket att någon säljer ett fejk-Ghost-chassi! Visste inte att sådana fanns, men jag är egentligen inte särskilt förvånad. Stackars Louqe!

Kollade in Taobao och där fanns de åtminstone både i vitt och rosa. Skoj med nya färger i alla fall.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retro Puter:

Jag såg på Blocket att någon säljer ett fejk-Ghost-chassi! Visste inte att sådana fanns, men jag är egentligen inte särskilt förvånad. Stackars Louqe!

Kollade in Taobao och där fanns de åtminstone både i vitt och rosa. Skoj med nya färger i alla fall.

https://i.imgur.com/zUm45Ti.png

Det kanske tom håller högre kvalité än batch 1 haha

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

132 mm högt så behövs low profile connectors for Pcie eller small Tophatt.

skulle lätt köpt det första i detta fallet

Fick mitt PowerColor idag. Du hade rätt att strömkablarna inte riktigt får plats i lådan.
Kontakterna sitter lite högre upp jämfört med mitt gamla kort.
Vet du var man kan få tag på low profile connectors?

Funderade på dessa:
https://www.moddiy.com/products/PCIE-90-Degree-Angle-L-Shape-...
men vet inte om de är tillräckligt långa (ca 12 cm).

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Fick mitt PowerColor idag. Du hade rätt att strömkablarna inte riktigt får plats i lådan.
Kontakterna sitter lite högre upp jämfört med mitt gamla kort.
Vet du var man kan få tag på low profile connectors?

Funderade på dessa:
https://www.moddiy.com/products/PCIE-90-Degree-Angle-L-Shape-...
men vet inte om de är tillräckligt långa (ca 12 cm).

Valde dessa från samma butik för att dom har lägsta profilen.
https://www.moddiy.com/products/PCIE-90%C2%B0-L-Shape-Mini-Lo...
@mackanj

Edit: Dock tagit rejält med tid för min försändelse från denna butiken så väntar fortfarande på dessa och kontakta dom vad det beror på.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Jag kommer hålla ögonen öppna nu på RX-5700 med eftermarknadskylare, hittills har jag inte sett någon som kommer passa i en Ghost. Sapphire Pulse är 46,5 mm djup och enligt Louqe så är maxdjup 45mm. Annars så passar kortet.
Asus är för djupt, och gigabytes kort kan jag inte hitta info om. Så det blir att vänta och se ifall det dyker upp fler alternativ. Hoppas kunna slippa referenskylaren.

Mvh, Jakob

Tjena,

Är hyffsat säker på att det här kortet ska passa. Det är förjävla snyggt också. Har dock ingen aning om kylarens prestanda då PowerColor verkat prioritera att skicka ut red devil-kortet till recensenterna.

Dessutom tror jag att måttet 45mm är lite konservativt. Jag har tryckt in ett Sapphire Nitro+ RX 580 Special Edition som ska vara typ 2,3 kortplatser, dvs typ 51mm i mitt S1 (dock med demonterad backplate och lite envishet). Se galleriet i min sign.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Fick mitt PowerColor idag. Du hade rätt att strömkablarna inte riktigt får plats i lådan.
Kontakterna sitter lite högre upp jämfört med mitt gamla kort.
Vet du var man kan få tag på low profile connectors?

Funderade på dessa:
https://www.moddiy.com/products/PCIE-90-Degree-Angle-L-Shape-...
men vet inte om de är tillräckligt långa (ca 12 cm).

Jag blir lite förvånad när jag läser detta. Jag har själv funderat på Red Dragon och jämfört med mitt Strix. Mitt grafikkort är längre, bredare och 3 mm högre. Och det får plats utan tophat.
Men det beror kanske på vilken PSU man har. Jag har V2 av Corsair aggen och jag behövde bara platta till kablarna lite i den änden så la sig grillen på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag blir lite förvånad när jag läser detta. Jag har själv funderat på Red Dragon och jämfört med mitt Strix. Mitt grafikkort är längre, bredare och 3 mm högre. Och det får plats utan tophat.
Men det beror kanske på vilken PSU man har. Jag har V2 av Corsair aggen och jag behövde bara platta till kablarna lite i den änden så la sig grillen på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Asus Strix korten har Pcie kontakter nedsänkta på Pcb iallafall på Gtx1080 och därför passade detta utan problem för mig.

Medans Red dragon har kontakterna längst upp på Pcb och ej nedsänkta alls.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag blir lite förvånad när jag läser detta. Jag har själv funderat på Red Dragon och jämfört med mitt Strix. Mitt grafikkort är längre, bredare och 3 mm högre. Och det får plats utan tophat.
Men det beror kanske på vilken PSU man har. Jag har V2 av Corsair aggen och jag behövde bara platta till kablarna lite i den änden så la sig grillen på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Jonas79:

Asus Strix korten har Pcie kontakter nedsänkta på Pcb iallafall på Gtx1080 och därför passade detta utan problem för mig.

Medans Red dragon har kontakterna längst upp på Pcb och ej nedsänkta alls.

Det är som Jonas skriver.
Mitt gamla kort är lite högre än Red Dragon. Men, kontakterna satt mer nedsänkta, så på det gamla fick kablarna plats.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Valde dessa från samma butik för att dom har lägsta profilen.
https://www.moddiy.com/products/PCIE-90%C2%B0-L-Shape-Mini-Lo...
@mackanj

Edit: Dock tagit rejält med tid för min försändelse från denna butiken så väntar fortfarande på dessa och kontakta dom vad det beror på.

Har nu också beställt därifrån. Såg inte först att det var extension-kablar, så längden ska inte vara något problem.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

@mackanj: Ahhh, efter en bildgoogling ser jag nu felet. Nej det kanske inte passar med Red Dragon då....