Permalänk
Medlem

Upgradering av burk

Tjena! Har under en lång tid dragit mig för valet om att uppgradera eller köpa ny burk. Min nuvarenda fungerar men vill gärna ha något vassare när det kommer till prestanda, särskilt gällande grafikkort och ram. De spel jag kör är World of Warcraft (som fungerar utmärkt) och Rust (fungerar betydligt sämre). Rust kräver hög CPU använding och mycket ram. Är ingen expert när det kommer till att byta delar och tar gärna emot tips på vad någon kunnig hade rekommenderat. På min andra dator bytte jag ram och grafikkort utan större svårigheter vilket jag hade i åtanke för denna också, men när det kommer till moderkortet behåller jag gärna mitt gamla.

Speccsen på nuvarande datorn är följande:
Machine: MSI - MS-7693
Operating System : Microsoft Windows 8.1 (64-bit)
Memory: 8GB
Procesor: AMD FX(tm) - 6350 Six-Core processor
Motherboard: MSI - 970 GAMING (MS-7693)
Video Cards: AMD Radeon HD 7900 Series

Om någon har förslag på vad man skulle kunna köpa för att boosta upp prestandan får ni gärna dela gärna med er!

Permalänk
Inaktiv

AMD FX-Series FX-8350 8-Core Black Edition 2000:-

16Gb ram 700 :-

samt ett 1660 GTX, runt 2800-3000:-.

Torde ge en rejäl skjuts, men börjar bli gamla saker du har, nya generationer har kommit som ger en hel del prestanda.

Ssd vore inte fel som primär disk, Os plus de spel man spelar mest, dags att gå över til Winsuck 10 med.

Permalänk
Medlem

@anon173292: Tack för bra svar! Insåg att jag har både ett GTX 950 hemma och ett Cpu Intel I5-6400 2.7GHZ. Är detta delar jag kan byta ut till med dem delar jag redan har?