Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

skillnad trådlöst och link?

Är det någon som testat att spela samma spel trådlöst och med link? Vilka är de märkbara skillnaderna?

Frågar för att Steam har grymma rabatter titt som tett.

Tack i förhand!

PS: letar även efter skräck spel och filmer, kom gärna med tips på saker som verkligen skrämmer skiten ur än;D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002

Rätt fräsig 1:1 matchning:

https://gfycat.com/faithfultornearwig

Facebook har visat upp liknande koncept så det kommer säkert bli vanligare i #framtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2002

Jämförelse mellan olika USB-kablar, inkl. den officiella, för Link;

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Yoopapa:

Är det någon som testat att spela samma spel trådlöst och med link? Vilka är de märkbara skillnaderna?

Frågar för att Steam har grymma rabatter titt som tett.

Tack i förhand!

PS: letar även efter skräck spel och filmer, kom gärna med tips på saker som verkligen skrämmer skiten ur än;D

Jag har provat med ALVR och Virtual Desktop.
Virtual Desktop var bättre men jag var inte riktigt nöjd.
Jag har datorn ansluten med kabel direkt till router och körde Quest på 5Ghz ensam på samma router.

Det var inget fel på bilden eller så, men trackingen på händerna kändes nån millisekund efter.
Kan jämföra ungefär samma fördröjning som Nintendo Wii
Beror nog på hur kännslig man är men personligen så väljer jag då att köra SteamVR med ett dedikerat headset eller med Link-kabel. (som jag ska häma ut på måndag )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Halldin:

Rätt fräsig 1:1 matchning:

https://gfycat.com/faithfultornearwig

Facebook har visat upp liknande koncept så det kommer säkert bli vanligare i #framtiden.

Är det handtrackingen som är grejen eller kommer man kunna "läsa av" rummet också ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Molotov:

Är det handtrackingen som är grejen eller kommer man kunna "läsa av" rummet också ?

Både och, hand tracking kan du redan nu nå igenom experimentella funktioner i inställningarna (och den kommer att bli bättre med tiden)

Fotogrammetri pratar Abrash om en del här: https://youtu.be/7YIGT13bdXw

Kolla t ex vid 14:35, kommer rekonstruktioner av ansikten efter rummen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Halldin:

Jämförelse mellan olika USB-kablar, inkl. den officiella, för Link;

https://youtu.be/fcGEP1STu8M

Enligt han så upplevs den officiella kabeln lika bra som de övriga kablarna som testades i upplösningskvalité. Hm. Fördelen verkar dock vara att den oxå samtidigt kan ladda ens VR-headset under användning.

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av AplAy:

Enligt han så upplevs den officiella kabeln lika bra som de övriga kablarna som testades i upplösningskvalité. Hm. Fördelen verkar dock vara att den oxå samtidigt kan ladda ens VR-headset under användning.

Den är även mycket snabbare så framtida förbättringar kan vara till fördel för den officiella link-kabeln

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2002

Rekommenderar starkt att skaffa IKEA Ladda, har kört med det typ en månad och är helnöjd. Bra pris, håller länge och det går att ladda ena paret medan man spelar med det andra. Tror eventuellt att dom är marginellt större än vanliga AA-batterier också så att dom inte rör sig så mycket inne i kontrollen när man kör intensiva spel.

No-name batterierna jag körde med tidigare fick bytas stup i kvarten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Fick link-kabeln idag.
Hann prova nu lite snabbt och än så länge fungerar det riktigt fint.
jag provade Beat saber som är snabbt och sen greja runt lite i the lab båda gick precis så smidigt som man kunde tänka sig.
Som jag sa tidigare så provade jag streama trådlöst och det såg lika bra ut men det var fördröjning i trackingen på händerna. Nu med linkkabeln var det perfekt precis som i vanliga quest.
Det blir från och med nu att bara köra med Quest + link-kabel mitt Lenovo WMR headset har gjort sitt.

Jag har en USB-C på moderkortet så jag kunde koppla direkt dit.
Installationen gick smidigt, enda som inte fungerar är Questens inbyggda högtalare av nån anledning. Får en Notis att det saknas ljud även fast Oculus Sound dyker upp i windows.
Men jag kör ändå med ett par trådlösa lurar när jag kör PCVR eller så kopplar vi till Suroundet så det är inget problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De sju haven
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Molotov:

Jag har provat med ALVR och Virtual Desktop.
Virtual Desktop var bättre men jag var inte riktigt nöjd.
Jag har datorn ansluten med kabel direkt till router och körde Quest på 5Ghz ensam på samma router.

Det var inget fel på bilden eller så, men trackingen på händerna kändes nån millisekund efter.
Kan jämföra ungefär samma fördröjning som Nintendo Wii
Beror nog på hur kännslig man är men personligen så väljer jag då att köra SteamVR med ett dedikerat headset eller med Link-kabel. (som jag ska häma ut på måndag )

Alla är ju olika känsliga såklart.

Olika spel resulterar dock i olika resultat, brukar ligga runt 10-15ms. Vid streamning av skrivbordet ligger det lägre än Link för mig. Ca 0.9-3ms

Har en pci - wifi modul där jag kör hot-spot från.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av MiniPC:

Alla är ju olika känsliga såklart.

Olika spel resulterar dock i olika resultat, brukar ligga runt 10-15ms. Vid streamning av skrivbordet ligger det lägre än Link för mig. Ca 0.9-3ms

Har en pci - wifi modul där jag kör hot-spot från.

Mycket möjligt.
Jag kunde ju faktiskt spela tom Beat saber på expert och jag missade inget som många brukar påstå inte går att spela med Streaming.
Men det var den där millisekunden som jag ändå störde mig på lite.
Kör man Hotspot från datorn kanske det är borta inget jag tänkte alls på att prova

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

@Molotov:
Har samma problem ang ljudet. Jag avinstallerade Oculus audio drivrutin och wips så fungerar ljudet. (det står dok fortfarande att det inte fungerar)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Yoopapa:

@Molotov:
Har samma problem ang ljudet. Jag avinstallerade Oculus audio drivrutin och wips så fungerar ljudet. (det står dok fortfarande att det inte fungerar)

ok ska ta och prova göra samma