Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Zaphood:

Ny går det att beställa officiella linkkabeln igen från Oculus. Även 64 Gig versionen av Quest finns på lager igen.

Om man vill ha ett ex är det nog till att agera fort

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002

OhShape och Ghost Giant finns nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Halldin:

Börjar bli mycket såna här rytm-spel.
Har bara Beat saber som jag även spelat rätt mycket på PC.
Men börjar känna för nå nytt.
Frågan är bara. Box VR, Audica, Pistol whip eller onShape

Ghost Giant blir ett köp efter jag kört Moss som jag köpte via Humble bundles VR bundle (tyvärr trådat)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Molotov:

Börjar bli mycket såna här rytm-spel.
Har bara Beat saber som jag även spelat rätt mycket på PC.
Men börjar känna för nå nytt.
Frågan är bara. Box VR, Audica, Pistol whip eller onShape

Ghost Giant blir ett köp efter jag kört Moss som jag köpte via Humble bundles VR bundle (tyvärr trådat)

Har bara testat BoxVR och Pistol Whip av dom du nämner. BoxVR fick upp pulsen, men känslan av att slå tyckte jag var usel och det var lätt att missa slag som kändes uppenbara. Hellre då träningsläget (Heavy Bag/Reflex Alley) i Knockout League. Eller om det mest är för träningseffekten, Thrill of the Fight.
Pistol Whip kan också få upp pulsen, kanske inte riktigt lika lätt, och ger benträning eftersom man duckar från skott. Nackdelen är att det bara finns ett dussin banor, släpps dock nya då och då.
Utöver dom du nämner har jag kört Synth Riders men gillade det inte alls, det känns mer som Guided Tai-Chi eller nåt där man följer händerna efter ett mönster.

OhShape ser bra ut på så vis att man rör hela kroppen men har inte testat än. Fördelen med att ha flera spel är att det går att växla för variation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Molotov:

Om man vill ha ett ex är det nog till att agera fort

Tar 64gig slut fort hela tiden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Halldin:

Har bara testat BoxVR och Pistol Whip av dom du nämner. BoxVR fick upp pulsen, men känslan av att slå tyckte jag var usel och det var lätt att missa slag som kändes uppenbara. Hellre då träningsläget (Heavy Bag/Reflex Alley) i Knockout League. Eller om det mest är för träningseffekten, Thrill of the Fight.
Pistol Whip kan också få upp pulsen, kanske inte riktigt lika lätt, och ger benträning eftersom man duckar från skott. Nackdelen är att det bara finns ett dussin banor, släpps dock nya då och då.
Utöver dom du nämner har jag kört Synth Riders men gillade det inte alls, det känns mer som Guided Tai-Chi eller nåt där man följer händerna efter ett mönster.

OhShape ser bra ut på så vis att man rör hela kroppen men har inte testat än. Fördelen med att ha flera spel är att det går att växla för variation.

Ja Thrill of the fight och Creed Rise to glory, finns nog inga andra spel jag svettas så mycket i.
Brukar köra Thrill of the fight 45min (brukar var så svettig efter det) och sen beatsaber. Känns som man varit på gymmet efteråt.
Tur man har silicon inlägg annars hade nog headsetets tygstoppning varit nersolkad vid det här laget

Ska nog ta och skaffa pistol whip det ser kul ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Swennis:

Tar 64gig slut fort hela tiden?

Ja jag tänkte mest på den populärboost Oculus Quest fått + Corona viruset som gör att produktionen i Kina går knappt på halvfart. Så jag gissar att det hinner säljas slut innan lagret fylls på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Molotov:

Ja jag tänkte mest på den populärboost Oculus Quest fått + Corona viruset som gör att produktionen i Kina går knappt på halvfart. Så jag gissar att det hinner säljas slut innan lagret fylls på.

Sant :/