Thunderbolt till USB-C docka?

Permalänk
Medlem

Thunderbolt till USB-C docka?

Hej!

Jag har riggat upp ett litet hemmakontor där jag kopplat in min arbetsdator via USB-C till en docka med skärm, mus & tangentbord vilket jag tycker fungerar väldigt smidigt.
Dock har jag Macbook pro privat och undrar om man kan använda dockan även till den som INTE har USB-C.
Tanken var en adapter från Thunderbolt -> USB-C, skulle det fungera?
Kom gärna med förslag!

Såhär ser dockan ut:
https://imgshare.io/image/img-0098.ogOmO

Mvh, Andreas

Permalänk
99:e percentilen

Vilken MacBook Pro har du och vilken docka är det? Inkludera alltid så fullständiga specifikationer som möjligt när du startar en sådan här tråd, så blir svaren mer meningsfulla och gissningarna färre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Permalänk
99:e percentilen

Intressant fråga. Skulle spontant gissa att du sitter i en knivig situation, men … inte ens jag kan säga något med säkerhet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

För att inte behöva gräva djupare ner i kompabilitetsträsket i onödan: Existerar ens Thunderbolt 2 till USB-C adaptrar?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Intressant fråga. Skulle spontant gissa att du sitter i en knivig situation, men … inte ens jag kan säga något med säkerhet.

Haha sjukaste recensionen - snyggt jobbat!
Känns kört =/
Segt då jag tänkte integrera hubben under bordet, dra lister för sladdar och väggmontera skärmen men det känns meningslöst att göra något så ambitiöst om man inte kan nyttja båda datorerna