Bärbar för flight simulator 2020, möjligt?

Permalänk
Medlem

Bärbar för flight simulator 2020, möjligt?

Hej

Hjälper en äldre bekant med att skaffa en ny laptop. Ett av kraven var att det ska gå att spela nya flight simulator från microsoft.

Till min förskräckelse inser jag att spelet inte ens har släppts och här har jag lovat guld och gröna skogar att flyga över. Till råga på det så inser jag att grafiken är nära fotorealistisk för den uppkommande titeln. Jag googlar en snabbis och skummar igenom resultaten och kommer fram till att det krävs ett 2080Ti eller bättre, annars får det vara, enligt diverse expertis.

Nu till min fråga, finns det någon laptop mellan 10-15k som möjligen skulle kunna skänka nån spelglädje, nytt spel till trots? Funkar rekommenderade inställningar vore det fanstastiskt. Senaste flight simulator denne spelade är från 1998.

Med vänlig hälsning,
Rekl3M

Permalänk
Medlem

De kommer ju inte kunna sälja om de kräver 2080 ti eller bättre. Även om det måhända finns grafikkort som inte kostar vad 2080ti gör idag när det släpps så har jag svårt att se att de inte skalar ner grafiken så det går att köras även på klenare hårdvara. Ska det se ut som på bilderna kan det nog krävas 3080 ti måhända

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Verkar vara svårt att få vara med. Registrerade mig för månader sedan men kom aldrig med och har nu ansökt på nytt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@Rekl3M: Här har du en Lenovo Legion Y540 för 14990. i7 med 6 kärnor 12 trådar, RTX 2060 och 16gb ram, dessutom 1tb m.2 ssd, den borde räcka mer än väl för det nya flightsimulator... Kanske in kan kräma ut allt på ultra men en blandning av high och medium kommer garanterat funka utan problem.

Visa signatur

🖥---> Asrock Z170 Extreme4 • i7 6700k • 16gb ddr4 Corsair LPX • Asus RX580 4gb Dual • Corsair RM650x • Diverse SSDs • Fractal Design R5 • Sennheiser HD 599 •
📱---> Google Pixel 7 Pro 256gb Obsidian Black
📽---> LG C1 OLED 2021
🚗---> 9-3 TTid 180hk Vector

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öatmeal:

@Rekl3M: Här har du en Lenovo Legion Y540 för 14990. i7 med 6 kärnor 12 trådar, RTX 2060 och 16gb ram, dessutom 1tb m.2 ssd, den borde räcka mer än väl för det nya flightsimulator... Kanske in kan kräma ut allt på ultra men en blandning av high och medium kommer garanterat funka utan problem.

Stort tack!