Spara webbadresser i Firefox till skrivbordet

Permalänk
Medlem

Spara webbadresser i Firefox till skrivbordet

Jag undrar hur man kan spara webbsidor i Firefox till skrivbordet, lika som man kan göra från IE spara skicka genväg till skrivbordet och få webbsidan där o sen kan man spara det i en mapp ifall nåt händer.
Eller kan man spara nån bokmärkes fil från firefox o lägga i nån mapp så man bara kan kopiera tillbaka den om man eller det händer nåt.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Rekordmedlem

Kopiera bokmärket och välj sedan klistra in genväg på skrivbordet eller annan önskad mapp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fear:

Jag undrar hur man kan spara webbsidor i Firefox till skrivbordet, lika som man kan göra från IE spara skicka genväg till skrivbordet och få webbsidan där o sen kan man spara det i en mapp ifall nåt händer.
Eller kan man spara nån bokmärkes fil från firefox o lägga i nån mapp så man bara kan kopiera tillbaka den om man eller det händer nåt.

Alternativ -> Bokmärken -> Visa alla bokmärken -> Säkerhetskopiera och Importera

Permalänk
Medlem

I linuxversionen är det inte svårare än att markera adressen och dra ut den på skrivbordet. Låter det vara osagt om det funkar i windowsversionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

I linuxversionen är det inte svårare än att markera adressen och dra ut den på skrivbordet. Låter det vara osagt om det funkar i windowsversionen.

Funkar fint i windows också!

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Alternativ -> Bokmärken -> Visa alla bokmärken -> Säkerhetskopiera och Importera

Har letat men vart hittar jag förljande som du nämner Alternativ t.ex?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Har letat men vart hittar jag förljande som du nämner Alternativ t.ex?

Står bara Bokmärken->Visa alla bokmärken ->Importera och säkerhetskopiera i menyn om du har den framme. Har senaste Firefox

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Har letat men vart hittar jag förljande som du nämner Alternativ t.ex?

Du kan använda " Ctrl + Shift + B " också.

Och sen " Importera och säkerthetskopiera ".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Du kan använda " Ctrl + Shift + B " också.

Och sen " Importera och säkerthetskopiera ".

Ännu bättre. Såg inte att det fanns ett kortkommando

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare