Denna setup okej gaming dator för 10 000?

Permalänk
Medlem

Denna setup okej gaming dator för 10 000?

Hej är denna setup okej för gaming? Ser moderkortet okej ut? Hade tänkt och köpa nytt grafikkort när nästa gen kommer ut så moderkortet måste ha stöd för gen 4.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13870729

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajahh:

Vad ska du göra med datorn?

Permalänk
Medlem

@Muumin: Jag tänkte ha den för gaming. Ser moderkortet okej ut? Vill ha ett kort med gen 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajahh:

@Muumin: Jag tänkte ha den för gaming. Ser moderkortet okej ut? Vill ha ett kort med gen 4.

Skulle undvika Asrock. Köper du från flera butiker får du kvalitet rakt igenom, plus lite snabbare RAM/bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Skulle undvika Asrock.

Varför?
Asrock är visserligen inte mitt förstahandsval, men det beror mest på fördomar och att jag inte har någon erfarenhet av dem, inte på jag har någon konkret anledning att undvika deras kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Varför?
Asrock är visserligen inte mitt förstahandsval, men det beror mest på fördomar och att jag inte har någon erfarenhet av dem, inte på jag har någon konkret anledning att undvika deras kort.

Efter att ha tittat på tester av deras Z490 kort har jag ingen anledning att rekommendera deras B550 kort förrän de testats.