Använda Samsung LC27FG70FQUXEN Gaming monitor (som har FreeSync) Tillsammans med Nvidia GeForce GTX 1060 med G-sync?

Permalänk
Medlem

Använda Samsung LC27FG70FQUXEN Gaming monitor (som har FreeSync) Tillsammans med Nvidia GeForce GTX 1060 med G-sync?

Hej!

Hörde/såg någonstans att Nvidia har försökt få skärmar med FreeSync att kunda användas med kort som har g-sync, stämmer det och i så fall finns det någon fin själ här som vet hur man gör för att fixa det? har gått in på Nvidia kontrollpanel - ställ in g-sync - "aktivera g-sync, kompatibel med g-sync.

min skärm kommer upp på 2.
3. har jag tryckt aktivera inställningar för den valda skärmmodellen.

dock står det

"den valda skärmen valideras inte som kompatibel med g-sync. Har startat free-sync på skärmens egna inställningar (knappen där bak)

Kan man göra nåt skoj hacker man grejs lr får jag bara acceptera de som står?

Är jätteglad över att detta forum finns osv <3

Permalänk
Medlem

@Zolef: Här är en guide hur man aktiverar freesync stöd med nvidia kort, vet inte om det funkar eftersom jag inte har freesync skärm.
https://www.windowscentral.com/how-enable-freesync-display-nv...

Permalänk
Medlem

Det är skärmar som inte testats eller inte blivit godkända av Nvidia och då står det ”den valda skärmen valideras inte som kompatibel med g-sync”

Men du kan fortfarande använda freesync, men det kanske inte fungerar helt felfritt. Du kan uppleva flimmer eller andra konstigheter på skärmar som inte klarat Nvidias krav.

Du måste även ansluta med dp-kabel, hdmi fungerar bara om du har grafikkort från AMD.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Det är skärmar som inte testats eller inte blivit godkända av Nvidia och då står det ”den valda skärmen valideras inte som kompatibel med g-sync”

Men du kan fortfarande använda freesync, men det kanske inte fungerar helt felfritt. Du kan uppleva flimmer eller andra konstigheter på skärmar som inte klarat Nvidias krav.

Du måste även ansluta med dp-kabel, hdmi fungerar bara om du har grafikkort från AMD.

Ah, så du menar att jag kan göra så som jag gjorde, o skita i att de står att den ej validerat o bara köra på o se ifall de funkar ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zolef:

Ah, så du menar att jag kan göra så som jag gjorde, o skita i att de står att den ej validerat o bara köra på o se ifall de funkar ok?

Jajemen 😊

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |