Permalänk

chassifläkt plugga in

Hej! Jag tänkte installera 1 till ny chassifläkt till min dator. Senast jag installerade en fläkt så pluggade jag in den i ett tydligt 3 pin där det stod svs_Fan2 och allt fungerade bra. Men jag hittar inte svs_fan3 och tror inte det finns en tredje uttag som heter så. Undrar om det är någon skillnad på om uttaget heter fan eller inte för jag tycker att andra uttag som har 4 pin ser likadana ut, det är bara det att de uttaget heter JFP istället.

Går det att plugga in en chassifläkt i JFP det ser ut som en 4 pin uttag

Permalänk
Moderator
Moderator

Vill du ha vettig hjälp behöver du också förse oss med tillräcklig information för att kunna hjälpa till. I detta fall är det rätt viktigt att du anger vad det är för moderkort du har...

JFP är gissningsvis någonting relaterat till frontpanelen, inte ett ställe du vill trycka i en fläkt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av twit:

Vill du ha vettig hjälp behöver du också förse oss med tillräcklig information för att kunna hjälpa till. I detta fall är det rätt viktigt att du anger vad det är för moderkort du har...

JFP är gissningsvis någonting relaterat till frontpanelen, inte ett ställe du vill trycka i en fläkt.

Har ett MSI B250M BAZOOKA