Permalänk
Medlem

Nu när det närmar sig har jag en fråga.
Kommer man att kunna se Disney+ via en app i sin smart tv?
Någon som har koll på detta.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mangee75:

Nu när det närmar sig har jag en fråga.
Kommer man att kunna se Disney+ via en app i sin smart tv?
Någon som har koll på detta.
Mvh / Mange

Jag skulle säga att det beror ju på tillverkaren av TVn.
https://help.disneyplus.com/csp?id=csp_article_content_intern...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag skulle säga att det beror ju på tillverkaren av TVn.
https://help.disneyplus.com/csp?id=csp_article_content_intern...

Har försökt hitta appen i apple tv4k men inte hitta något. vet inte om det är min modell som den inte klarar av eller om det är så att den inte är släppt där ännu?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har försökt hitta appen i apple tv4k men inte hitta något. vet inte om det är min modell som den inte klarar av eller om det är så att den inte är släppt där ännu?

Den lär ju släppas i samband med att tjänsten släpps.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av griid:

Har försökt hitta appen i apple tv4k men inte hitta något. vet inte om det är min modell som den inte klarar av eller om det är så att den inte är släppt där ännu?

Om man ska tro denna:
https://apps.apple.com/us/app/disney/id1446075923
Så gäller den för iOS, iPadOS och Apple TV. Men detta är från US-sidan, så det kan ju variera med regioner antar jag.

Citat:

This app is available only on the App Store for iPhone, iPad, and Apple TV.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Citat:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Skrivet av superegg:

Men dom är inte svåra att hitta, jag hoppas på att dom erbjuder från Jetix som dom köpte upp och sen la ner allt.

Jag är medveten om att du skrev det för nästa en ett år sedan, men vart hittar du de gamla serierna om de inte kommer på Disney+?
Jag är främst ute efter Luftens Hjältar, Räddningspatrullen och Ducktales.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Om man ska tro denna:
https://apps.apple.com/us/app/disney/id1446075923
Så gäller den för iOS, iPadOS och Apple TV. Men detta är från US-sidan, så det kan ju variera med regioner antar jag.

ok, kanske är en separat marknad i Sverige där den inte är släppt ännu. Jag får vänta och se helt enkelt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ok, kanske är en separat marknad i Sverige där den inte är släppt ännu. Jag får vänta och se helt enkelt.

Samma här , så den kommer säkert dyka upp när det är dags.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Såg i Disney+ FBsida att det kommer en app till Apple-tv den 15 september.

Det jag undrar över är om det finns någon sida som listar utbudet i Disney+?

Funderar över att nappa på att signa ett år för 590kr. Men om det är skralt utbud så vete f-n.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Såg i Disney+ FBsida att det kommer en app till Apple-tv den 15 september.

Det jag undrar över är om det finns någon sida som listar utbudet i Disney+?

Funderar över att nappa på att signa ett år för 590kr. Men om det är skralt utbud så vete f-n.....

Jag har kollat lite svar från svenska disney. De håller inne med info om utbudet för Sverige i nuläget.
Jag rekommenderar att inte signa upp för tjänsten innan de kan redogöra vad man betalar för.
Det är trots allt ganska nära till 15 september så vi får reda på det inom en månad oavsett.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Såg i Disney+ FBsida att det kommer en app till Apple-tv den 15 september.

Det jag undrar över är om det finns någon sida som listar utbudet i Disney+?

Funderar över att nappa på att signa ett år för 590kr. Men om det är skralt utbud så vete f-n.....

Skralt är det inte men det vill ju till att du gillar Disneyfilmer. Det amerikanska utbudet är känt och det kommer att vara väldigt likt här vad jag förstår, kanske någon enstaka film eller serie som inte finns direkt från start då de redan licensierat ut den till någon annan men som kommer när de dealarna går ut. Se exempelvis: https://www.androidauthority.com/disney-plus-movies-tv-shows-...

Permalänk
Lego Master

Vet vi hur Disney+ hanterar EU-kravet på antal % inom EU producerat innehåll som skulle börja gälla häromsistens? Jag minns inte ens vad det blev av det?
Tyckte mig läsa nåt om att man kunde sätta av en del av abonnemangsavgiften till EU-specifika filmfonder istället om man inte kunde ha rätt halt av EU-producerat innehåll, men det kan ju vara en misstolkning från min sida.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Skralt är det inte men det vill ju till att du gillar Disneyfilmer. Det amerikanska utbudet är känt och det kommer att vara väldigt likt här vad jag förstår, kanske någon enstaka film eller serie som inte finns direkt från start då de redan licensierat ut den till någon annan men som kommer när de dealarna går ut. Se exempelvis: https://www.androidauthority.com/disney-plus-movies-tv-shows-...

Perfekt till ungarna!
Nu gäller de bara att den ska komma till LGs tv med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon300311:

Perfekt till ungarna!
Nu gäller de bara att den ska komma till LGs tv med

Jo, förhoppningsvis stöder de samma smart TV plattformar som i USA också. Vad jag förstår är det Tizen (Samsung), WebOS (LG) och Android TV (Sony m.fl.) som stöds där.

Jag räknar också kallt med att Disney äger dubbningarna till sina filmer och TV-serier och att de ingår. Det är inte så stor mening med en streamingtjänst främst riktad till barn om allt innehåll är på engelska. Filmerna tror jag inte är något problem, men serierna vet jag inte, det kan ju vara så att TV-kanalerna dubbade exempelvis Duck Tales själva. Men jag har för mig att det var samma röster på exempelvis SVT och TV3 när jag kollade på sånt så det borde inte vara ägt av kanalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har kollat lite svar från svenska disney. De håller inne med info om utbudet för Sverige i nuläget.
Jag rekommenderar att inte signa upp för tjänsten innan de kan redogöra vad man betalar för.
Det är trots allt ganska nära till 15 september så vi får reda på det inom en månad oavsett.

Helt rätt men deras erbjudande om 590kr för ett år upphör den 14 september. :/

Skrivet av snajk:

Skralt är det inte men det vill ju till att du gillar Disneyfilmer. Det amerikanska utbudet är känt och det kommer att vara väldigt likt här vad jag förstår, kanske någon enstaka film eller serie som inte finns direkt från start då de redan licensierat ut den till någon annan men som kommer när de dealarna går ut. Se exempelvis: https://www.androidauthority.com/disney-plus-movies-tv-shows-...

Tack för länken.

Undrar bl.a om Agents of SHIELD kommer finnas med i utbudet....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det finns till LG webos, byter man land i affären till UK så dyker den upp. Man kan ladda hem den och sen byta tillbaka till svenska om man vill

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Helt rätt men deras erbjudande om 590kr för ett år upphör den 14 september. :/

Yeah. De erbjuder 100 spänn rabatt över ett år för att man ska köpa grisen i säcken.
Jag vet inte - en hundring rabatt med motkrav är trots allt en ganska klen rabatt.

Tycker nog det kan vara värt den hundringen att få reda på vad man köper först.

Edit:
Förutsatt att man undrar om man ska köpa baserat på utbud.
Ett gäng kommer säkerligen skaffa tjänsten oavsett hur utbudet ser ut för sina ungar och då är det ju bara att hoppa på erbjudandet såklart ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Beginner:

Helt rätt men deras erbjudande om 590kr för ett år upphör den 14 september. :/

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Yeah. De erbjuder 100 spänn rabatt över ett år för att man ska köpa grisen i säcken.
Jag vet inte - en hundring rabatt med motkrav är trots allt en ganska klen rabatt.

Tycker nog det kan vara värt den hundringen att få reda på vad man köper först.

Edit:
Förutsatt att man undrar om man ska köpa baserat på utbud.
Ett gäng kommer säkerligen skaffa tjänsten oavsett hur utbudet ser ut för sina ungar och då är det ju bara att hoppa på erbjudandet såklart ;).

Än en gång, helt rätt. Men de har "fått" mig. Lockande att spara en hundring. Blir ju för guds skull 83 kr per månad för mig att lyxa till tillvaron med. (Värsta är att jag har inga barn jag kan skylla på att signa Disney+ för!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog slå till på 590:- erbjudandet så nära den 14:e jag kan. Skulle också vilja ha lite mer information om utbudet innan. Skulle det visa sig att det finns någon begränsning eller merkostnader som dom mörkat så blir det helt enkelt ingen förlängning av abonnemanget.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Hedersmedlem

@Beginner: Kör på! Du kommer ju skaffa det här oavsett - och du spar en hundring. Helt rätt att ta deras deal då.
Själv ligger jag lågt ett litet tag tror jag. Ser vad det är först.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag kommer nog slå till på 590:- erbjudandet så nära den 14:e jag kan. Skulle också vilja ha lite mer information om utbudet innan. Skulle det visa sig att det finns någon begränsning eller merkostnader som dom mörkat så blir det helt enkelt ingen förlängning av abonnemanget.

Ska avvakta också tills närmare den 14e.

Skrivet av Söderbäck:

@Beginner: Kör på! Du kommer ju skaffa det här oavsett - och du spar en hundring. Helt rätt att ta deras deal då.
Själv ligger jag lågt ett litet tag tror jag. Ser vad det är först.

Som jag skrev ovan. Ska avvakta tills ju närmare den 14 jag kommer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Flixable kan ni se vad som finns med svenskt tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Helt rätt men deras erbjudande om 590kr för ett år upphör den 14 september. :/

Tack för länken.

Undrar bl.a om Agents of SHIELD kommer finnas med i utbudet....

Troligen. I USA är det på Hulu men i Storbritannien och Tyskland på D+.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Tack för länken.

Undrar bl.a om Agents of SHIELD kommer finnas med i utbudet....

Svårt att säga, jag vet inte om de har något distributionsavtal med exempelvis Netflix här för den för i så fall kan det ju dröja. Sen hör den ju till deras utbud för äldre så om de lanserar en separat tjänst för det här, typ Hulu, så kan det förstås bli så att den hamnar där. Men för mig i alla fall så finns det ju en hel del annat som gör det ganska värt priset. Det som jag saknar är Star Wars julspecial, den ska vara sjukt kass men ändå.

Skrivet av Beginner:

Än en gång, helt rätt. Men de har "fått" mig. Lockande att spara en hundring. Blir ju för guds skull 83 kr per månad för mig att lyxa till tillvaron med. (Värsta är att jag har inga barn jag kan skylla på att signa Disney+ för!)

590 för ett år borde bli strax under en femtiolapp per månad, eller knappt 60 per månad om man inte hoppar på erbjudandet.

Skrivet av ppr74:

Flixable kan ni se vad som finns med svenskt tal.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vet vi hur Disney+ hanterar EU-kravet på antal % inom EU producerat innehåll som skulle börja gälla häromsistens? Jag minns inte ens vad det blev av det?
Tyckte mig läsa nåt om att man kunde sätta av en del av abonnemangsavgiften till EU-specifika filmfonder istället om man inte kunde ha rätt halt av EU-producerat innehåll, men det kan ju vara en misstolkning från min sida.

Borde inte de kunna räkna in all dubbning, åtminstone delvis?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Beginner: Beställ 13 september så har du till och med 27 september att kolla igenom utbudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Beginner: Beställ 13 september så har du till och med 27 september att kolla igenom utbudet

*tumme upp*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Såg att National Geographics ingår, undra vilket utbud vi får här i sverige...? Agents hoppas man ju också på så slipper man fultanka den eller vänta i evigheter.
Men 590kr ska det väl gå o klämma ut ur utbudet.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Markusas:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Här scrollar en användare igenom vad som fanns vid launch: https://youtu.be/7uy-_iIzG8g?t=258
Där ser jag
-Räddningspatrullen
-Bumbibjörnarna
-Darkwing Duck
-DuckTales
-Luftens hjältar
Inte Aladdin. Skumt.
-Den lilla sjöjungfrun

Även Timon och Pumba serien, den är väldigt rolig. Hoppas att dom inte rättighetsbegränsar bort innehållet i Sverige.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE