Apple passerar börsvärdet 2 biljoner USD

Permalänk
Melding Plague

Apple passerar börsvärdet 2 biljoner USD

Apple blir det första amerikanska företaget någonsin som lyckas nå en aktievärdering på över 2 biljoner USD.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"the higher you jump the harder you fall"
För sent att hoppa på det tåget och bli rik, man skulle köpt aktier för länge sedan.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

"Dom rika blir rikare, dom fattiga fattigare..."

Visa signatur

Copyright © 2000 - 2013 SweClockers. PS. Glöm inte köpa en mugg! DS.

Permalänk
Medlem

Det är en enorm bubbla i tech-aktierna. Gyllene säljläge, säger jag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara jag eller har många aktier stuckit iväg orimligt högt efter coronafallet?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

är inte en amerikansk biljon en miljard på svenska eller drömmer jag nu?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

"the higher you jump the harder you fall"
För sent att hoppa på det tåget och bli rik, man skulle köpt aktier för länge sedan.

Det sa jag när de passerade 1 biljon också

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zipparn:

Det är en enorm bubbla i tech-aktierna. Gyllene säljläge, säger jag

Apple-bubbla iallafall. Förvånansvärt hur de stiger trots att Apple inte fått fram något nytt sedan Steve Jobs dog. Säga vad man vill om Steve Jobs men hade visioner och arbetade för att kunna sälja dessa. Inget större fel på Tim Cook men inte samma drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

är inte en amerikansk biljon en miljard på svenska eller drömmer jag nu?

Du har rätt. Men Apple passerade ett värde på två amerikanska triljoner, dvs två biljoner på svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Bara jag eller har många aktier stuckit iväg orimligt högt efter coronafallet?

Japp, denna meme förklarar hela processen.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

"the higher you jump the harder you fall"
För sent att hoppa på det tåget och bli rik, man skulle köpt aktier för länge sedan.

Jadu, ingen kan spå framtiden så du kan säkert bli rik. Om du vågar ge dig in

Permalänk
Medlem

@DST: Deras värde är på 2 Triljon Dollar, alltså 2 Biljoner dollar på svenska

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Bara jag eller har många aktier stuckit iväg orimligt högt efter coronafallet?

Delvis, många företag har saker på gång som ökar framtidsutsikterna för oss som investerar, men Apple har verkligen inte mycket mer än satsningen på ARM-datorer vad jag kan se.

"Här är nya 2020-datorn/mobilen/surfplattan/klockan med ännu mer låst plattform. Alla pengar till oss, ni kan köpa till extra bondage-kit i vår butik".

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnohall:

Du har rätt. Men Apple passerade ett värde på två amerikanska triljoner, dvs två biljoner på svenska

Skrivet av link77:

@DST: Deras värde är på 2 Triljon Dollar, alltså 2 Biljoner dollar på svenska

ah... make sense.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Lite för brant uppför för att jag skulle vara bekväm med att hålla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Apple-bubbla iallafall. Förvånansvärt hur de stiger trots att Apple inte fått fram något nytt sedan Steve Jobs dog.

Ja, det fortsätter verkligen att förvåna, förväntade mig att bubblan skulle ha spruckit för flera år sedan.

Men en välriktad rejäl spark i 30%-skrevet kanske kan ta ned dem på jorden.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

är inte en amerikansk biljon en miljard på svenska eller drömmer jag nu?

Fördjupning i detta:

Dold text

tl;dr: Vårt sätt att säga är det korrekta. Amerikaner och Britter hoppar över Miljarden, vilket är helt felaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jadu, ingen kan spå framtiden så du kan säkert bli rik. Om du vågar ge dig in

Jag satte mina sparpengar hos AMD, ligger ganska stabilt runt +40% just nu så dom får sitta kvar där till efter zen 3 releasen sen cashar jag nog ut. Aktie-marknaden känns mera och mera instabil med ryck både upp och ner nu för tiden.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

USA trycker pengar som aldrig förr. Alla dessa stimulanspaket betalas med att det trycks nya pengar. Inte som förr med faktiska sedelpressar utan med digitala ettor och nollor. Men det betyder samma sak, mer pengar i omlopp. All den inflation måste ta vägen någonstans. Priserna på varor har dock inte gått upp pga att folk håller i sina pengar pga osäkerheten. Det tillsammans med att det inte finns några andra vettiga investeringar att göra än aktiemarknaden pumpar upp priset. Räntorna är så låga att det inte finns någon mening med att lägga pengarna där. Nu pratar jag inte småsparare utan stora sparare.

Ekonomin går sämre än under 2008, det är det största tappet sedan depressionen men börsen rusar uppåt. Frågan är bara hur länge det kan hålla i sig. Alla andra tidigare kriser som såg ett fall som vi gjorde i våras fick sedan en vändning uppåt för att sedan krasha ännu mer. Det har till och med ett namn för fenomenet "Dead cat bounce". "Even a dad cat will bounce if it falls from a great hight".

Ingen kan spå framtiden men på många sätt är vi i en värre situation än 2008 då lånen är betydligt högre än då. Räntorna kan inte sänkas mer för stimulan då de knappt höjdes sedan förra krisen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

You have become the very thing you swore to destroy

Frågan är vem som blir den nya blondinen med slägga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

USA trycker pengar som aldrig förr. Alla dessa stimulanspaket betalas med att det trycks nya pengar. Inte som förr med faktiska sedelpressar utan med digitala ettor och nollor. Men det betyder samma sak, mer pengar i omlopp. All den inflation måste ta vägen någonstans. Priserna på varor har dock inte gått upp pga att folk håller i sina pengar pga osäkerheten. Det tillsammans med att det inte finns några andra vettiga investeringar att göra än aktiemarknaden pumpar upp priset. Räntorna är så låga att det inte finns någon mening med att lägga pengarna där. Nu pratar jag inte småsparare utan stora sparare.

Ekonomin går sämre än under 2008, det är det största tappet sedan depressionen men börsen rusar uppåt. Frågan är bara hur länge det kan hålla i sig. Alla andra tidigare kriser som såg ett fall som vi gjorde i våras fick sedan en vändning uppåt för att sedan krasha ännu mer. Det har till och med ett namn för fenomenet "Dead cat bounce". "Even a dad cat will bounce if it falls from a great hight".

Ingen kan spå framtiden men på många sätt är vi i en värre situation än 2008 då lånen är betydligt högre än då. Räntorna kan inte sänkas mer för stimulan då de knappt höjdes sedan förra krisen.

Ja det blir framtida generationer som får betala. Det mesta är ju lån så de får väl dra in det med högre skatter i årtionden. Eller så räknar de med att inflationen äter upp lånen men det blir samma sak i slutändan, folk blir fattigare. Konstgjord andning kan man kalla det men förr eller senare spricker bubblan. Aktiekursen på Apple är en del av bubblan. Tryckta pengar som pumpas in på börsen för att Trump ska kunna säga att ekonomin går bra inför valet.

Permalänk
Medlem

Hmmm
Jag misstänker att min bojkott av Apple inte har den verkan jag önskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Ja det blir framtida generationer som får betala. Det mesta är ju lån så de får väl dra in det med högre skatter i årtionden. Eller så räknar de med att inflationen äter upp lånen men det blir samma sak i slutändan, folk blir fattigare. Konstgjord andning kan man kalla det men förr eller senare spricker bubblan. Aktiekursen på Apple är en del av bubblan. Tryckta pengar som pumpas in på börsen för att Trump ska kunna säga att ekonomin går bra inför valet.

Du har rätt i allt förutom att det är orättvist att lägga detta på Trump eftersom det samma gjorts av alla föregångare och alla gelikar i andra länder. Han är varken bättre eller sämre än andra ledare i denna fråga. Detta problem har sin grund i att människor accepterar fiat-valutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Bara jag eller har många aktier stuckit iväg orimligt högt efter coronafallet?

Om al service, försäljning, tillverkning, turism och resande går back var finns kvar? Tech. `
Vart ska du annars lägga pengarna? Guld?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Om al service, försäljning, tillverkning, turism och resande går back var finns kvar? Tech. `
Vart ska du annars lägga pengarna? Guld?

Ja. Som att det vore så orimligt att använda ädelmetall istället för fiatvaluta eller skuldpapper. Guld har ju dessutom ökat i värde mer än börsindex senaste åren

Dold text

Du har rätt i att folk ser tech som en sista bastion att fly till. Det är det som blåst upp hela bubblan. Men den kommer att spricka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Detta problem har sin grund i att människor accepterar fiat-valutor.

Det borde i varje fall glädja familjen Agnelli.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zipparn:

Det är en enorm bubbla i tech-aktierna. Gyllene säljläge, säger jag

Jasså

Kan du utveckla

Folk sa samma sak för 5 år sedan

"Nästa crash är det tech som straffas"

Vad har gått upp under corona?

Avtar digitaliseringen tycker du?

Blir stor mindre eller blir stor större?

Vet du vad en bubbla är för något, eller använder du slentrianmässigt ordet i brist på kunskap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Om al service, försäljning, tillverkning, turism och resande går back var finns kvar? Tech. `
Vart ska du annars lägga pengarna? Guld?

Bitcoin? Är förvisso tech det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Bara jag eller har många aktier stuckit iväg orimligt högt efter coronafallet?

Det är sanslöst många som blivit enormt rika pga. coronapandemin, inte bara företag utan även privatpersoner. Extremt bra läge för att invesetera. Många ser pandemier som en välsignelse för att göra extrema pengar, för ofta har de som har mycket pengar inget att oroa sig för när det gäller sjukdomen i sig såvida de inte är klantiga och utsätter sig. Men själv tror jag de kan gömma sig i vilket remote slott eller mansion som helst med egen vårdpersonal.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √