Xiaomi Redmi K20 Pro (9T Pro) | Reparationsobjekt

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi K20 Pro (9T Pro) | Reparationsobjekt

God dag Clockers!

Ger upp på min Xiaomi Redmi K20 Pro nu.
Klumpig som jag är med mobiler och duktig på att köpa nya så väljer jag att sälja vidare denna som ett reparationsobjekt efter att ha bytt display två gånger på ungefär ett år.

Beställde den den 24 juni, 2019 från Aliexpress.
Det är 8GB/128GB versionen med CN rom, har inte tagit mig tiden att flasha EU rom då jag, ja, spräckt displayen 2ggr.

Första reparationen beställde jag en ny display 1 september 2019, och runt december 2019 gick nog den åt skogen. Då beställde jag en ny Realme X2 Pro från Amazon.de
Efter ett tag gick även den åt skogen och jag beställde den 8 juni 2020 två nya displays till både Xiaomi och Realme. Så för bara ungerfär 3-4 veckor sen genomförde jag bytet på Xiaomin vilket höll mig knappt en vecka då mobilen fortsatte glida ur arbetsbyxorna. Och jag hade inte genomfört bytet ordentligt då jag saknade adhesive/tape för att fästa displayen riktigt så den låg egentligen löst i ramen, vilket man nu ångrar. (Skulle låtit den ligga hemma..)

Således släjs den nu med sprucken och löst sittande (tejpad med kontorstejp ftw) display.
Displayen fungerar fortfarande, inga problem med touchen. Men ibland glappar den och ändrar färg eller blir "laggig" (droppar frames typ). Den är egentligen redo för ännu ett byte helt eneklt. Plocka av baksidan (kan behöva nytt adhesive eller ba värma på det gamla så det fäster igen) skruva några skruvar och du är klar på 5min. Ingen värmepistol eller skit för att bryta dig in behövs, den är redo!

Den är i övrigt i väldigt gott skick, då den legat i byrålådan när den vart spräckt. Och ni märker ju av livslängden. Det medföljande skalet har tagit smällarna och endast lämnat den ytterst lite kantstött.

Iom nypris på den europeiska versionen 9T Pro 6GB/128GB ligger på ~5300kr nypris enliggt prisjakt, så startar vi budgivningen på 1500kr
En ny display går på runt 700-1000kr.

Köp nu pris: 2300kr, det blir ändå en väldigt prisvärd telefon.
Annonsen pågår till torsdagen den 27:e, så den förhoppninggsvis hinner skickas till helgen.
Skickas med PostNord Skicka Direkt, spårbart, 63kr.

Orginalkartong samt laddare (deras 27W fast charger, laddar ~58% på 30min) medföljer självklart.
Övriga specs räknar jag med att ni kollar upp/har koll på själva vid visat intresse.

Säljer till vem jag vill, när jag vill osv. med rätt att neka bud.
Alla bud tas emot i tråden!

Har lite inlägg bland Marknadsreferenser och en del avslutade annonser.

MVH

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |