SGPC K39 V2 (4 liters ITX-chassi)

Permalänk
Medlem

SGPC K39 V2 (4 liters ITX-chassi)

Hej!

Jag har ett helt nytt SGPC K39 (version 2) till salu. Det har aldrig använts - jag har bara skruvat in nätagget. Detta är, tillsammans med Velka 3, det minsta chassit som man får in en GPU i.

Youtuber Optimum Tech (smådatorer-fokus) har recenserat chassit som ni hittar här.

Det som ingår är

  1. Själva chassit

  2. PCIE-riser

  3. PSU-kablar med rätt längd för just detta chassi

  4. Modulärt 600 watt-nätagg*

Totalt har jag betalat 2000 SEK - enbart chassit kostar inte jättemycket, men med PCIE-riser, nätagg, frakt och 400 SEK i tullavgifter (puh!).

Jag gjorde en stjärna vid nätagget för att detta är ett okänt märke (för mig) och tja, det kanske är toppen eller så är det inte det. Jag går inte i god för det.

Tanken var att bygga en sjukt liten dator (får plats i även en liten ryggsäck) - men så fick jag en laptop och projektet hamnade på is. Nu ska vi snart flytta så tänkte helt enkelt kolla om det finns något intresse här.

Jag har kvar alla originalkartonger så kan skicka det utan problem.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Jag beundrar dina ansträngningar att ha hittat alla dessa komponenter. Definitivt svårare än att importera en Ncase M1 som jag har gjort ett par gånger. (Och naturligtvis en mycket mindre och annorlunda typ av konstruktion.)

Kan du lägga till fler bilder?

Inkluderar det ett handtag?

Är det normalt att ha sexkantiga eller långa rektangulära hål i den här modellen?

Permalänk
Medlem

@Super Älg: Haha, tack! Ja det tog sin lilla tid. M1:an är superfin också! Det jag, även om jag nu säljer det, gillar med K39:an är att det känns som att den har en mer "rugged look" (även om den jag säljer givetvis är prickfri) - vilket gör det enklare att stoppa ner i en väska så.
Har allt på vinden i originalförpackningen, men hittade denna bilden som jag tog i juli.
Nä, det finns andra chassin som har sexkantiga hål - men inte K39:an vad jag vet. Ventilationshålen ser ut som på bilden, avlånga, som du skriver.

Kan säga att om någon vill byta mot ett AMD-grafikkort (jag lägger pengar emellan) så är det intressant. Och jag har ett Gigabyte GTX 1660 Super ITX (passar i K39:an) som jag ska sälja.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Kan intyg att K39 är ett finfint chassi

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

@Super Älg: Haha, tack! Ja det tog sin lilla tid. M1:an är superfin också! Det jag, även om jag nu säljer det, gillar med K39:an är att det känns som att den har en mer "rugged look" (även om den jag säljer givetvis är prickfri) - vilket gör det enklare att stoppa ner i en väska så.
Har allt på vinden i originalförpackningen, men hittade denna bilden som jag tog i juli.
Nä, det finns andra chassin som har sexkantiga hål - men inte K39:an vad jag vet. Ventilationshålen ser ut som på bilden, avlånga, som du skriver.

Kan säga att om någon vill byta mot ett AMD-grafikkort (jag lägger pengar emellan) så är det intressant. Och jag har ett Gigabyte GTX 1660 Super ITX (passar i K39:an) som jag ska sälja.

Vad hade du tänkt för GTX 1660S ITX kortet?
Mvh

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Vad hade du tänkt för GTX 1660S ITX kortet?
Mvh

Jadu, bra fråga. Köpte det för 3200 SEK på Webhallen tidigare i år och nu kostar det typ 2700-2800 SEK hos dom seriösa butikerna. Ge mig ett bud vad du tycker känns rimligt - gör det helst i PM (så det inte blir rörigt i kombo med K39:an här).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Är PSU:n 230V?

Permalänk
Medlem

@maximm: Yes!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Börjar då med 1000kr+avhämtning

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

@Dashio noterat!

Här är lite fler bilder: https://drive.benis.se/s/BPt34nogC8JoBqZ

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Bjuder 2700 + plus frakt för chassit och grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Vad är ljudnivån på ditt grafikkort? Idle + full load.
Har samma chassi/build med k39 men letar efter ett hyfsat tyst kort.

Permalänk

1300kr plus frakt för allt i annonsen. (ej gpu)

Permalänk
Medlem

Hej alla,
Ursäkta för sen återkoppling. Jag gjorde en bytesaffär med @Kujo för chassi och GPU.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.