Analytiker: "Nvidia når 80 procent marknadsandel för grafikkort"

Permalänk
Medlem

Synd att Nvidia har sådan dominans.

Det är mycket tråkiga nyheter.

Nästa köp blir AMD på både CPU o GPU för att rucka på det där.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja du har nog helt rätt här.

Vill bara pipa lite.
Högst personlig och subjektiv grej ;).

Jag hade AMDkort en längre tid fram tills för 2 år sedan. Inspelning från skärmen funkade bra på AMDsidan också. Möjligt att shadowplay är än bättre - jag har pillat med det för lite för att säga vilken tjänst som är bäst.
Men man fick iaf automatiska drivrutinsuppdateringar.
När jag gick över till nvidia så upplevde jag en försämring på den fronten faktiskt.
Kanske inte för shadowplay specifikt utan för hela nvidia experience.
Man behövde registrera konto för att få in automatiska uppdateringar och få åtkomst till shadowplay. Det kändes bara onödigt och dumt. Men OK. Så jag skaffade konto.
Men inte fungerade uppdateringarna som de skulle ändå. För nvidias mjukvara tappade konstant mina inloggningsuppgifter (antagligen för att jag inte öppnade deras experiencetjänst så ofta). Det resulterade i att kontot var urloggat och därmed fick jag inte driver updates när de kom ut.
Efter att jag letat upp användaruppgiferna varje gång jag ville ha en uppdatering några gånger så tröttnade jag på det där upplägget. Avregistrerade kontot för det fungerade ändå inte önskvärt. Så nu får jag hämta uppdateringarna manuellt från deras hemsida. Det blev enklare än att hålla på med kontouppgifter varje gång jag ville ha drivrutiner.
Så på den fronten tyckte jag nog det var en nedgradering från AMD.

Kanske funkar bättre nu för tiden?

Samma här, tycker det är duktigt irriterande. Föräldrarna sitter på 3 år gamla drivrutiner för att den håller på såhär. Blir bara att jag får uppdatera det åt dom manuellt ibland.

För övrigt så tänker jag, räknas konsollerna in här? Dom kör väl AMD allihopa?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Du kanske ville missförstå med flit, så jag skriver om:

En liten skara av PC-användare är entusiaster. Entusiaster sitter här på Sweclockers och andra forum och gör research på vilket grafikkort man ska ha. Därefter gör dom ett val. DÄRIFRÅN kommer AMD-försäljningen till stor del.

Dom som inte är entusiaster gör ingen research och går bara in och köper färdigbyggt. I dom färdigbyggda datorerna sitter det typ bara Nvidia-kort.

Jag säger inte att entusiaster *BARA* köper AMD, utan att det är därifrån som AMD får sales.

Blev det tydligare?

Nope, jag vill aldrig missförstå någon med flit. Och nu blev det tydligare vad du menade.