Köp inte dyra 1080Ti & 2080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

På tal om priser...
https://www.webhallen.com/se/product/323980-ASUS-TUF-GeForce-...

Kampanj på ett kort som inte är släppt?

Lanseringskampanj från ASUS? Känns väl inte helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrackN:

Lanseringskampanj från ASUS? Känns väl inte helt orimligt.

Kan vara, om några dagar får vi veta

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrackN:

Lanseringskampanj från ASUS? Känns väl inte helt orimligt.

Max två per kund, nej då köper jag inte.

Permalänk
Medlem

@Pettson88: Stämmer nog, butikerna har sina inköpspriser och korten är redan inköpta så även för dom så är det en förlust så dom vill tömma hyllorna så fort som möjligt innan priset rasar (framförallt med en utgående produkt).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Om du läst det är det snarare läsförståelsen du behöver jobba på och den kan jag tyvärr inte hjälpa med. Första och andra inlägget du citerade räcker för att du skall inse hur fel du har.

Mer specifikt
Går inte att förtydliga mer tror jag.

Oj. måste ha varit jobbigt att bara svara på frågan istället för att börja prata om läsförståelse. Du kanske ska lära dig att vara lite tydligare när du skriver så slipper du att man måste fråga vad du menar, sedan för att försöka en häskarteknik när det är du som är lite efter från början. ursprungskommentaren som syftade på att ett RTX 2080Ti kommer troligtvis hålla värdet bra då det är ett ypperligt kort för många att göra en sista uppgradering med innan man vill byta plattform, cpu osv och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Läste mitt första inlägg igen. Hittar inget om att vara desperat eller att jag gråter. Däremot hitta jag att jag kollat runt och anser att priserna är på tok för höga och inte värt mina pengar. Då de ligger på tok för högt. Och att jag avråder folk att inte köpa. Du verkar ju veta allt om mig och andra tydligen. Nej jag hade inte köpt ett 2080ti för 3500-4000kr tyvärr. Och ditt jag och andra anser mening går åt båda riktningar då även jag o andra anser att priserna är för höga.

Men det jag inte förstår är varför du tagit till dig så hårt utav min tråd. Låter faktiskt som det är du som gråter och är girig. Om du ej säljer ett 1080ti eller 2080ti så varför. Varför vill du att de ska kosta orimligt? Vad är felet i det jag förmedlar? Gynnar det inte dig om de blir billigare om du har planer på att köpa beg? Annars kan jag starkt rekommendera denna prisvärda 2080ti 👌

https://www.ebay.com/itm/Gigabyte-AORUS-GeForce-RTX-2080-Ti-X...

PS: Glöm inte de har free shipping 👍

Haha måste vara roligt att vakna upp som dig på morgonen och sitta och vara arg för folk inte vill ge bort sina grafikkort till dig

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Oj. måste ha varit jobbigt att bara svara på frågan istället för att börja prata om läsförståelse. Du kanske ska lära dig att vara lite tydligare när du skriver så slipper du att man måste fråga vad du menar, sedan för att försöka en häskarteknik när det är du som är lite efter från början. ursprungskommentaren som syftade på att ett RTX 2080Ti kommer troligtvis hålla värdet bra då det är ett ypperligt kort för många att göra en sista uppgradering med innan man vill byta plattform, cpu osv och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0

"och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0"

Du är medveten om att du kan använda ett gen 4.0 kort i en gen 3.0 dator och en gen 3.0 kort i en gen 4.0 dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Förstår inte folk i den här tråden som säger att 2080 ti kort är värda runt 6000-8000 kr. Varför skulle ett begagnat kort vara värt lika mycket som ett nytt 3070, med alla risker det medför, med garanti osv., köparen kan ju inte veta om det använts till mining heller.

Så fort 3070 korten släpps är ett 2080 ti värt hälften av ett 3070 dvs. runt 3000 kr. allt annat är trams och vill folk betala mer för dom, så får dom väl göra det, finns puckon överallt.

Nu funkar det ju inte riktigt så. Har man inte råd med 6000 kr utan bara kan skramla ihop säg 4500 kr och kan få ett 2080 Ti för det så lär det vara många som väljer ett 2080 Ti istället. Blir sedan 3070 Strix och liknande kort ännu dyrare och kostar närmare 7000 kr så kan man säkert få mer än 4500 kr för sitt 2080 Ti Strix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Oj. måste ha varit jobbigt att bara svara på frågan istället för att börja prata om läsförståelse. Du kanske ska lära dig att vara lite tydligare när du skriver så slipper du att man måste fråga vad du menar, sedan för att försöka en häskarteknik när det är du som är lite efter från början. ursprungskommentaren som syftade på att ett RTX 2080Ti kommer troligtvis hålla värdet bra då det är ett ypperligt kort för många att göra en sista uppgradering med innan man vill byta plattform, cpu osv och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0

Alla grafikkort till PCIe oavsett version fungerar i alla moderkort med PCIe. PCIE2 fungerar i en slot för PCIe5 och tvärt om. 2080ti är inte något unikt bästa kort för en generation, alla PCIe4 kort fungerar med PCIe3 moderkort. Annars kan ju ingen med intel eller äldre plattformar kors AMD-kort sedan över ett år tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Oj. måste ha varit jobbigt att bara svara på frågan istället för att börja prata om läsförståelse. Du kanske ska lära dig att vara lite tydligare när du skriver så slipper du att man måste fråga vad du menar, sedan för att försöka en häskarteknik när det är du som är lite efter från början. ursprungskommentaren som syftade på att ett RTX 2080Ti kommer troligtvis hålla värdet bra då det är ett ypperligt kort för många att göra en sista uppgradering med innan man vill byta plattform, cpu osv och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0

Resten verkar förstå, men fortfarande inte du. Det är du som börjar med attityden, haha.

Skrivet av ToddTheOdd:

"och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0"

Du är medveten om att du kan använda ett gen 4.0 kort i en gen 3.0 dator och en gen 3.0 kort i en gen 4.0 dator?

Skrivet av medbor:

Alla grafikkort till PCIe oavsett version fungerar i alla moderkort med PCIe. PCIE2 fungerar i en slot för PCIe5 och tvärt om. 2080ti är inte något unikt bästa kort för en generation, alla PCIe4 kort fungerar med PCIe3 moderkort. Annars kan ju ingen med intel eller äldre plattformar kors AMD-kort sedan över ett år tillbaka

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

"och därför så är det en fördel för värdet att det är det sista kortet som går på pci express gen 3.0"

Du är medveten om att du kan använda ett gen 4.0 kort i en gen 3.0 dator och en gen 3.0 kort i en gen 4.0 dator?

Självklart. om du själv inte förstår varför det kommer cementera värdet på ett RTX 2080 Ti behöver du inte svara något mer.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Säkert sagt samma sak tidigare i tråden.

Såhär: Vänta på unbiased independent reviews - se resultat och se hur prissättningen från Svenska ÅF blir. Sen kan marknaden styra priserna.

Nu blir det skevt för ingen vet något, ta alltid nvidias ord med en nypa salt och vänta till vi får unbiased reviews.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Självklart. om du själv inte förstår varför det kommer cementera värdet på ett RTX 2080 Ti behöver du inte svara något mer.

2080ti är inte unik, redan 5000-serien från AMD (med PCIe4) fungerar ju med alla moderkort. Samma med gamla PCIe2 kort likaså. Det finns inget unikt med 2080ti som kommer ge den någon fördel som begagnad. 3080 kommer fungera lika bra eller bättre i alla system du kan sätta in 2080ti i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

3000 korten är den första datordel som stödjer HDMI 2.1 vilket gör dem unika för den som vill koppla in en 4k hdr tv utan att behöva reducera färginformationen eftersom tvar inte brukar ha DP och HDMI 2.0 inte kan användas.
3000 serien gör alltså alla gamla datorgrafikkort och integrerade grafikdelar hopplöst omoderna direkt enbart genom den funktionaliteten som nu för första gången finns.

Fast... HDMI 2.1 är *en* feature. Att säga att alla grafikdelar som inte har just den specifikationen är "hopplöst omoderna" känns inte riktigt rätt. Vi kommer lite in på diskussionen om värde igen - om just du värderar HDMI 2.1 såpass högt att det är en dealbreaker, visst. Men det innebär inte att produkter objektivt värderas efter just den bedömningsramen. Det finns annat som jag nästan vågar lova är viktigare för många vid val av grafikkort och -processor.

Skrivet av kaptengrek:

Jag tror att du missförstod eller har läst fel i min ursprungliga kommentar. Vi är nog alla överens, sedan innan diskussionen började, om att differensen av en varas pris och dess värde inte är bedrägeri. Men ordet per definition är bra för att identifiera termerna och se att dem inte är ekvivalenta. Utfallet av bedrägeri ger ett högt pris men värdet är noll eller negativt. Det var först du som gjorde ett antagande om att föregående mening innefattar att ett högt pris och ett lågt värde är ett bedrägeri. Självklart är det antagandet totalt felaktigt.

Jag tror inte vi kommer nå varandra i vår övertygelse - jag anser inte att bedrägeri är rätt ord att använda i sammanhanget, medan du uppenbarligen gör det. Du får dock gärna sluta anta saker om vad jag antar och inte. Så lovar jag att sluta anta vad du antar om mina antaganden.

Skrivet av hakd:

@Pettson88: Stämmer nog, butikerna har sina inköpspriser och korten är redan inköpta så även för dom så är det en förlust så dom vill tömma hyllorna så fort som möjligt innan priset rasar (framförallt med en utgående produkt).

Sannolikt, sen hur stora lager de faktiskt har vid relevant tidpunkt (nu i början av 3000-seriens release) spelar säkerligen in på priset. Jag bävar för att det blir någon riktig fadäs som gör att nVidia måste återkalla massa GPUer, och det då knappt går att få tag på 2000-serien längre. Stora bolag är inte immuna mot sådana problem, minns Intel P67 allt för väl.

Skrivet av medbor:

Alla grafikkort till PCIe oavsett version fungerar i alla moderkort med PCIe. PCIE2 fungerar i en slot för PCIe5 och tvärt om. 2080ti är inte något unikt bästa kort för en generation, alla PCIe4 kort fungerar med PCIe3 moderkort. Annars kan ju ingen med intel eller äldre plattformar kors AMD-kort sedan över ett år tillbaka

Jag tänker inte säga emot din poäng alls, men kompatibilitet över generationer kan vara lite bångstyrigt även om bandbredden inte är ett problem i sig. Dock brukar det vara relativt ovanligt och obskyrt på moderna grejer. Att försöka köra ett PCIe 4.0-grafikkort på ett PCIe 1.0-moderkort, eller vice versa, kan sannolikt innebära lite spännande kompatibilitetsproblem. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Tack för att du skapade en tråd istället för att gå in i varje annons och skriva istället.

Håller på o bryta ihop.

Folk får faktiskt begära vad dem vill.
Folk får faktiskt buda vad dem vill.
Folk som inte har något att göra i annonsen, som inte ens vill lägga bud... De borde inte skriva något alls.

En del ekonomiska teorier säger att för att en marknad ska fungera väl krävs det att det existerar informationssymmetri bland köpare och säljare. Om det är informationsasymmetri(ena parten vet mer än den andra) bland köpare och säljare kan det uppstå en ojämn maktbalans. Om det sker en förändringen på marknaden så tycker jag att det kan vara rimligt att människor informerar varandra om marknadsförändringen för att bibehålla en jämställd maktbalans mellan köpare och säljare och därmed undvika marknadsmisslyckande och en icke-optimal användning av resurser.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Jag tänker inte säga emot din poäng alls, men kompatibilitet över generationer kan vara lite bångstyrigt även om bandbredden inte är ett problem i sig. Dock brukar det vara relativt ovanligt och obskyrt på moderna grejer. Att försöka köra ett PCIe 4.0-grafikkort på ett PCIe 1.0-moderkort, eller vice versa, kan sannolikt innebära lite spännande kompatibilitetsproblem. ^^

Det har du helt rätt i. När vi snackar så gamla saker kan många saker börja spöka, men det bör ju gälla allting nyare än PCIe2 eller något kanske, eller inte alls... jag rekommenderar verkligen inte att köra extrema kombinationer, men det borde fungera, vilket gör att 2080ti inte kommer vara något unikt eller eftersökt om några år (av den anledningen i alla fall). PCIe 3 kommer bara vara en last för det kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Jag riktar mig nu till alla er där ute efter ett 2080ti eller 1080ti. KÖP INTE! Om de överstiger 3000kr på ett 2080ti. Ni blir lurade och kan lika gärna köpa ett RTX 3070 som både slår 2080ti och är billigare NY!. De som säljer nu är desperata! Då Nvidia precis dödat värdet på dessa kort.

KÖP! MEN FÖR GUDS SKULL! BETALA INTE MER ÄN 3000kr

Tycker du är ute och cyklar.
Har man redan ett 2080TI tycker jag det är fullt rimligt med ~5000-5500:- för ett till kort och köra SLI (NV-Link) då varken 3070 eller 3080 stödjer detta. Då får man ut bättre prestanda än om man hade sålt kortet och gått på ett 3080.

Alla tycker ju olika, men jag kan tycka att ~5500:- för ett beggat 2080TI med bra eftermarknadskylare kan vara ett bra köp.
Är det någon av snikmodellerna hade jag personligen inte betalat mer än 4500:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Jag tror inte vi kommer nå varandra i vår övertygelse - jag anser inte att bedrägeri är rätt ord att använda i sammanhanget, medan du uppenbarligen gör det. Du får dock gärna sluta anta saker om vad jag antar och inte. Så lovar jag att sluta anta vad du antar om mina antaganden.

Ja, det låter bra. Vi säger så.

God kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Tycker du är ute och cyklar.
Har man redan ett 2080TI tycker jag det är fullt rimligt med ~5000-5500:- för ett till kort och köra SLI (NV-Link) då varken 3070 eller 3080 stödjer detta. Då får man ut bättre prestanda än om man hade sålt kortet och gått på ett 3080.

Alla tycker ju olika, men jag kan tycka att ~5500:- för ett beggat 2080TI med bra eftermarknadskylare kan vara ett bra köp.
Är det någon av snikmodellerna hade jag personligen inte betalat mer än 4500:-

Har man redan ett 2080Ti så är det ju ännu bättre med ett till för 3000:-...

Och har man redan ett 2080Ti och inte planerar att uppgradera så kan man ju vänta. De som säljer nu är ju de som planerar att uppgradera (eller för den delen inte använder det så mycket och planerar att nedgradera.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det har du helt rätt i. När vi snackar så gamla saker kan många saker börja spöka, men det bör ju gälla allting nyare än PCIe2 eller något kanske, eller inte alls... jag rekommenderar verkligen inte att köra extrema kombinationer, men det borde fungera, vilket gör att 2080ti inte kommer vara något unikt eller eftersökt om några år (av den anledningen i alla fall). PCIe 3 kommer bara vara en last för det kortet

Yes, det är ju en standard av en anledning. Utforskaren i mig hade dock velat pröva någon riktigt extrem kombination någon gång. ^^

Ett RTX 3000 på ett X48- eller nForce 680i-moderkort (de sista någorlunda rimliga alternativen med PCIe 1.x) med en QX9770 och det maximala 8GB DDR2 RAM... hade varit spännande att se hur det fungerar.

Med PCIe 2.0 hade det ju funnits lite mer alternativ där inte CPU och RAM blir lika extrema flaskhalsar.
Någon P67-bräda med en 3770K och 32GB DDR3, med en lagom överklockning, så kan nog kortet få sträcka på sig litegrann i alla fall. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Har man redan ett 2080Ti så är det ju ännu bättre med ett till för 3000:-...

Ja, men det vore trevligt med en Ferrari för 50:- istället för 2 miljoner också.
2080TI är definitivt värt mer än 3000:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Yes, det är ju en standard av en anledning. Utforskaren i mig hade dock velat pröva någon riktigt extrem kombination någon gång. ^^

Ett RTX 3000 på ett X48- eller nForce 680i-moderkort (de sista någorlunda rimliga alternativen med PCIe 1.x) med en QX9770 och det maximala 8GB DDR2 RAM... hade varit spännande att se hur det fungerar.

Med PCIe 2.0 hade det ju funnits lite mer alternativ där inte CPU och RAM blir lika extrema flaskhalsar.
Någon P67-bräda med en 3770K och 32GB DDR3, med en lagom överklockning, så kan nog kortet få sträcka på sig litegrann i alla fall. ^^

En av mina mest udda saker var att köra min gaml Pentium 2 450MHz med 192MB RAM tillsammans med ett GeForce 5600 med 256MB VRAM. Det gick att starta och köra BF2 multiplayer!!

Dock fick man räkna bilder i seconds per frame snarare än frames per second... tror jag peakade på några få FPS.

Tänkte bara att det var lite likt det du föreslog ovan...

Jag har en Q6600 med 8GB RAM att testa med om du vill donera lite RTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, men det vore trevligt med en Ferrari för 50:- istället för 2 miljoner också.
2080TI är definitivt värt mer än 3000:-

Vad ett 2080Ti kommer att vara värt får vi se, men det kommer helt klart vara värt mycket närmare 3000kr än en Ferrari kommer att vara värd närmare 50kr...

Vad folk har betalat för sina 2080Ti kommer inte spela någon som helst roll för dess värde, utan det bestämts utifrån vad man annars kan köpa, ålder, garanti, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Max 3000:- för ett 2080 Ti? Du är inte rimlig någonstans.
Billigaste 3070 lär kosta 5990:- här i Sverige och om 2080 Ti har liknande prestanda bör dom säljas begagnade för cirka 5000:- helt ok.
Sen så finns det inga 3070 i butik just nu heller.

Men visst. Det finns folk som försöker sälja dom dyrt nu och det är fel.
Men 3000:- ? ....

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/

5625kr för att vara exakt. Allt över 5 är orimligt för ett begagnad 2 års kort med tanke på nypris för motsvarande.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/

5625kr för att vara exakt. Allt över 5 är orimligt för ett begagnad 2 års kort med tanke på nypris för motsvarande.

Jag menade främst tredjepartskort med annan kylare. Men skitsamma det är 365:- billigare ok.
Poängen är ändå att 3000:- MAX för ett 2080 Ti är helt åt skogen fel.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Haha måste vara roligt att vakna upp som dig på morgonen och sitta och vara arg för folk inte vill ge bort sina grafikkort till dig

Sitta gör jag inte utan jobbar. Jag är gift och har barn samt räkningar att betala. Grafikkort är inte min mitt punkt i vardagen eller spela spel hela dagen. Varför skulle jag vara arg? Alltid köpt mina kort från butik till mina byggen. Frugan är en annan femma då hon gillar leta efter beg. Nu ville ju hon att jag hjälper henne då jag är mer kunnig när det kommer till datorer. Gråta över vad grafikkort? Väx upp hur gammal är du egentligen?

Permalänk
Medlem

pris för 3080. Webbhallen

https://www.webhallen.com/se/product/323980-ASUS-TUF-GeForce-...

om länken ovan inte funkar se nedan
https://forumbilder.com/i/rXTR

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

Kan du betala nu och veta 100 % att du kommer få den för det priset?
Nej.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kan du betala nu och veta 100 % att du kommer få den för det priset?
Nej.

https://www.webhallen.com/se/product/323980-ASUS-TUF-GeForce-...
bara fylla i infon

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig Siimuliize! Galna priser på begagnade grafikkort nu. Hade man kunnat få ett 2080ti för 3000kr hade jag nog köpt ett. Kanske tom 4000kr om kortet är två veckor gammalt och felfritt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |