Första Onewheel tråden?
Får väll starta den första Onewheel tråden, konstigt med så många prylnördar?

Min Pint
Enklast förklarat en skateboard med ett hjul i mitten och är det närmaste du kommer åka snowboard på asfalt. Eller en Segway med ett hjul, om det är en bättre förklaring.
Finns idag i två versioner Onewheel XR och Pint som är en smidigare men en mer instegsmodell.
Köpte på rent infall som julklapp till mig själv, som tråkigt nog fastande i tullen.
Så jag rekommenderar att ni inte beställer den från Futuremotion.
Som sagt tjusningen är att åka snowboard på asfalt och samtidigt vara ett extremt smidig transportmedel. På hur många andra fordon kan du dricka öl och röka samtidigt, eller åka hem med två fulla kassar med mat.
Tog ca 1h att lära sig grunderna och var småläskigt i ca 1 vecka innan man kände sig någorlunda trygg.
Så det finns definitivt en inlärningskurva, men när du väl känner dig trygg så är det lika naturligt som att cykla. Vilket kanske är det mest imponerande hur intuitivt och naturligt det är att glida fram, så nära perfektion du kan komma.
Lite av orsaken mitt intresse av skateboards med elmotor är ganska svalt, men måste iallafall testa nån gång. Och en skateboard är svår att stå på utan en elmotor som går i 35km/h.
Onewheel är lite som en Segway så den är självbalanserande till en viss punkt, men alla kommer att vurpa så enkelt är det. Så använd hjälm, speciellt de först 10 milen och helst också andra skydd.
En Onewheel Pint har också ett antal nackdelar.
Du kommer att vurpa
Räckvidd på XR är 2-3 mil och Pint drygt en mil
En Pint är lite för långsam knappt 25km/h
Fot-utmattning vid längre sträckor, efter några par kilometer måste jag stanna