Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Ja, annars hade klockslaget inte varit så relevant. Nu har kortet skickats!

Nja, det var 5 minuter innan du skrev meddelandet här så kunde ha varit relevant. Annars håller jag med om att det vore onödigt att fråga.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Det är inte säkert att alla återförsäljare är med i den kampanjen tror jag. Kan vara värt att fråga dem dock.

När jag tidigare köpt en annan produkt som inkluderade en liknande kampanjkod så skickades den normalt ut via email tydligen. I mitt fall fick jag fråga efter den då jag köpte en fyndvara så detta skedde inte automatiskt. Kundtjänsten löste det dock.

För info så kommer koderna i separata mail från komplett.
Fick dem idag

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

Folk som fick era kort nyligen: När bokade ni och var ifrån? Var själv lite seg och bokade ca 28h efter de gick att beställa.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Folk som fick era kort nyligen: När bokade ni och var ifrån? Var själv lite seg och bokade ca 28h efter de gick att beställa.

Beställde av komplett strax efter kl 9 morgonen efter release. Fick det i måndags. Lite skumt att jag fick det så fort....

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk

Är det någon annan som har ett Asus 3080 TUF som har problemet att fläktarna aldrig stannar? Enligt Asus ska dom gå ner i idle-mode under 55°C, men just nu rapporterar GPU-Z 38°C på GPU'n och fläktarna kör konstant på 53%/1000 RPM. Jag har kört quiet mode ända sen jag satte i kortet och kan inte minnas att de någonsin stannat. Missar jag något?

Edit: för första gången på några dagar (kontrollbehov much?) stängde jag ner GPU-Z för att se om den på något sätt kan störa idle-läget, och inom 1 minut hade fläktarna stannat. Efter uppstart av GPU-Z tog det inte många sekunder innan dom hoppade igång igen. Spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattromaniac:

Beställde av komplett strax efter kl 9 morgonen efter release. Fick det i måndags. Lite skumt att jag fick det så fort....

Härligt! Beställde Asus TUF OC runt 18:00 dagen efter release på Webhallen. Var inte jättepåläst ang. bristen på kort så jag sålde mitt 1080Ti till en kompis, så jag sitter utan nu, haha. Inte hela världen, men hoppas att det har kommit till releasen av Cyberpunk.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Nyfiken men har någon här fått sitt Strix 3080? Beställde 11 min efter 15.00 på releasedagen och har inte hört ett ljud

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Hedersmedlem

Igor's Lab på hur de nya drivrutinerna hjälper, med oscilloskopmätningar:
https://www.igorslab.de/en/wonder-how-invidia-the-crashes-of-...

TL;DR: De minskar ner strömförbrukningen med omkring 70 W på mikrosekund-skalor, så att extremt korta peaks till nästan 600 W hamnade närmare 500 W. Prestandan påverkas i hans test (i Witcher 3) med nån fps.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

Är det någon annan som har ett Asus 3080 TUF som har problemet att fläktarna aldrig stannar? Enligt Asus ska dom gå ner i idle-mode under 55°C, men just nu rapporterar GPU-Z 38°C på GPU'n och fläktarna kör konstant på 53%/1000 RPM. Jag har kört quiet mode ända sen jag satte i kortet och kan inte minnas att de någonsin stannat. Missar jag något?

Edit: för första gången på några dagar (kontrollbehov much?) stängde jag ner GPU-Z för att se om den på något sätt kan störa idle-läget, och inom 1 minut hade fläktarna stannat. Efter uppstart av GPU-Z tog det inte många sekunder innan dom hoppade igång igen. Spännande.

Har inte lyckats få min TUF OC att stanna fläktarna under quiet bios. Det var någon sida som recenserat kortet som nämnde att de också hade problem att få quiet bios att slås på, minns inte nu vad det var de gjorde för att få den att switcha bios.

Mina fläktar spinner ner 40%, hörs absolut inte, så det stör mig inte. Ända jag är lite orolig för är att det sliter på fläktarna i längden.

Någon som vet vad man behöver göra för att få igång quiet bios svara gärna i tråden.

Kan du upplysa om detta ? @Asus.David

la till en fråga
Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneirogen:

Kan du upplysa om detta ? @Asus.David

@Asus.David funkar nog bättre

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Oneirogen:

Har inte lyckats få min TUF OC att stanna fläktarna under quiet bios. Det var någon sida som recenserat kortet som nämnde att de också hade problem att få quiet bios att slås på, minns inte nu vad det var de gjorde för att få den att switcha bios.

Mina fläktar spinner ner 40%, hörs absolut inte, så det stör mig inte. Ända jag är lite orolig för är att det sliter på fläktarna i längden.

Någon som vet vad man behöver göra för att få igång quiet bios svara gärna i tråden.

Kan du upplysa om detta ? @Asus.David

Intressant. Igår testade jag lite mer och de ville inte stanna trots att alla monitoreringsapplikationer var nedstängda, och GPU tempen var under 40°C. Håller med om att även när alla 3 snurrar i runt 1000 rpm så tycker jag inte att jag hör någon skillnad, men skulle ändå kännas bättre om de var helt passiva när marknadsföringsmaterialet säger att dom ska vara helt idle under 55 grader.

Testade att ladda hem Asus GPU TweakII och slå på 0db fans där men det blev ingen märkbar skillnad tyckte jag. Funderar på om quiet bios verkligen är quiet bios. Har du testat att köra performance bios? Blir det någon skillnad i idle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@Asus.David funkar nog bättre

tack😁👍, förstår inte varför mitt inte blev korrekt.

Skrivet av mellanslag:

Intressant. Igår testade jag lite mer och de ville inte stanna trots att alla monitoreringsapplikationer var nedstängda, och GPU tempen var under 40°C. Håller med om att även när alla 3 snurrar i runt 1000 rpm så tycker jag inte att jag hör någon skillnad, men skulle ändå kännas bättre om de var helt passiva när marknadsföringsmaterialet säger att dom ska vara helt idle under 55 grader.

Testade att ladda hem Asus GPU TweakII och slå på 0db fans där men det blev ingen märkbar skillnad tyckte jag. Funderar på om quiet bios verkligen är quiet bios. Har du testat att köra performance bios? Blir det någon skillnad i idle?

Edit: Jag hade visst lämnat den på quiet mode sedan jag testade för par dagar sedan, och den verkar typ fungera nu.
Vid idle stängs fläktarna av, Men, det går igång när man börjar öppna flikar i firefox, eller öppnar Photoshop, fast tempen är 30-32 grader. De ska väl vara av hela tiden när det är under 55grader.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

tack😁👍, förstår inte varför mitt inte blev korrekt.

Om namnet innehåller specialtecken så som punkt och mellanslag så måste du skriva namnet inom citationstecken. at"Asus.David"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex20hz:

Nyfiken men har någon här fått sitt Strix 3080? Beställde 11 min efter 15.00 på releasedagen och har inte hört ett ljud

Du får den lagom till 3080ti realesen LUL

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Har inte lyckats få min TUF OC att stanna fläktarna under quiet bios. Det var någon sida som recenserat kortet som nämnde att de också hade problem att få quiet bios att slås på, minns inte nu vad det var de gjorde för att få den att switcha bios.

Mina fläktar spinner ner 40%, hörs absolut inte, så det stör mig inte. Ända jag är lite orolig för är att det sliter på fläktarna i längden.

Någon som vet vad man behöver göra för att få igång quiet bios svara gärna i tråden.

Kan du upplysa om detta ? @Asus.David

Vet att några som hade problem med detta var pga gpu-z var igång. Så kolla omdet är någon mjukvara som ev stör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Om namnet innehåller specialtecken så som punkt och mellanslag så måste du skriva namnet inom citationstecken. at"Asus.David"

Då har man lärt sig något nytt idag 😁👍

Skrivet av FortuN:

Vet att några som hade problem med detta var pga gpu-z var igång. Så kolla omdet är någon mjukvara som ev stör.

Jag hade inte gpu-z igång.
Min "quiet mode" beter sig verkligen konstigt.

1. Flaktarna reagerar på viss aktivitet, går upp till 53% hastighet några sekunder och stängs av igen, trots att gpu temp är 36-39 C , långt ifrån 55 C.

2. När jag låter port royale rulla i en slinga så stabiliseras tempen runt 62-63, fan speed ca 1800-1900rpm. Detta låter som performance mode fläktkurva, fast i "quiet mode".

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneirogen:

Har inte lyckats få min TUF OC att stanna fläktarna under quiet bios. Det var någon sida som recenserat kortet som nämnde att de också hade problem att få quiet bios att slås på, minns inte nu vad det var de gjorde för att få den att switcha bios.

Mina fläktar spinner ner 40%, hörs absolut inte, så det stör mig inte. Ända jag är lite orolig för är att det sliter på fläktarna i längden.

Någon som vet vad man behöver göra för att få igång quiet bios svara gärna i tråden.

Kan du upplysa om detta ? @Asus.David

Tja!

Vi har justerat 0db läget på nya Ampere korten och det är inte endast baserat på temperaturen utan också hur mycket ström kortet drar även när det är idle. Därför kan det vara så att man inte alltid uppnår 0db även om kortet är svalt.
Jag har inte exakt vilken gränsvärden det är men kan försöka fiska fram det.
Men det är nog inget fel på ditt kort och det är ingen fara att fläktarna snurrar även i passivt läge, dem dubbla kullager fläktarna vi använder på TUF korten ska ha väldigt bra hållbarhet och klara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Har inte lyckats få min TUF OC att stanna fläktarna under quiet bios. Det var någon sida som recenserat kortet som nämnde att de också hade problem att få quiet bios att slås på, minns inte nu vad det var de gjorde för att få den att switcha bios.

Mina fläktar spinner ner 40%, hörs absolut inte, så det stör mig inte. Ända jag är lite orolig för är att det sliter på fläktarna i längden.

Det är väl snarare start-stopp som belastar mer än att låta dom snurra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja!

Vi har justerat 0db läget på nya Ampere korten och det är inte endast baserat på temperaturen utan också hur mycket ström kortet drar även när det är idle. Därför kan det vara så att man inte alltid uppnår 0db även om kortet är svalt.
Jag har inte exakt vilken gränsvärden det är men kan försöka fiska fram det.
Men det är nog inget fel på ditt kort och det är ingen fara att fläktarna snurrar även i passivt läge, dem dubbla kullager fläktarna vi använder på TUF korten ska ha väldigt bra hållbarhet och klara det.

Det vore bra om du kunde få fram mera info om gränsvärden, och gärna mera info om dessa 2 lägen.
Är det ingen annan skillnad än fläktkurvan och 0db? Typ aggresivare boost eller annat?

Skrivet av dabman:

Det är väl snarare start-stopp som belastar mer än att låta dom snurra.

Det kanske stämmer.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Videominnnet ett problem för FRAMTIDEN

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

Mjo, kanske det kanske. Lite svårt att hitta videos där folk testar att köra 8K med RTX 3080 och har en overlay med VRAM util synligt,

Beror lite på vilket spel det är, men där den fallerar totalt så ligger den i linje med RTX 2080 Ti just på grund av samma problem, dvs att den måste låna systemminne som i sin tur inte alls hänger med i hastigheten som VRAM kör i. Så ja, 10GB kan kännas lite snålt även om dagens GDDR6X har sina anledningar att det blev så.

Det som inte avskräcker mig dock är prislappen när det gäller RTX 3080 10GB. Den dagen 20GB-versionen släpps så har jag svårt att tro att vi skulle se priser runt 8500 kr där också, jag räknar nog med att den hamnar på 10000+ kr efter introduktionspriset, om inte värre. Om inget annat så kanske man köper ett RTX 3080 20GB eller ett RTX 3090 begagnat och säljer sin RTX 3080 10GB när man känner att man behöver ha mer VRAM i framtiden

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tror att 10GB kommer räcka och bli över i 3080's livslängd om man tweakar för 4k 120fps (kört 4k 120 i två år med 2080ti, aldrig varit nära med minnet).

Om man däremot är sådan som alltid kör ultra presets så kanske det kan bli gränsfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

Jag skriver som jag gjorde i en annan tråd, för mig som spelar mycket i VR är 10gb för lite. Mitt 3090 har varit och nosat på 12gb i Half life: Alyx. Så jag håller med

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av swecop:

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

Isåfall kan du ju vänta på 3080 20 GB så slipper du lägga 16k+ på ett grafikkort som bara är några procent snabbare än 3080 i spel.
SweC tror ju dock att 10 GB kommer räcka några år till.

https://www.youtube.com/watch?v=893JXTYWK9g&t=1102s
#18606254

OBS att siffrorna som visas i Afterburner inte visar hur mycket VRAM som krävs. Det visar hur mycket VRAM spelet har allokerat, vilket kan vara långt mer än det faktiskt behöver. På precis samma sätt använder jag just nu drygt 46 GB RAM trots att bara 15 gör något vettigt -- resten är bara cache.
I SweCs tester verkar det alltså vara bara ett fåtal spel som kräver mer än 6 GB i 4K i dagsläget.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swecop:

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

SWEcop det heter ENDA, inte ända (såvida du inte refererar till en bakdel).

Mvh måndagstjurig språkpolis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swecop:

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

Allokerad och faktiskt använt är inte samma sak.

Tror inte att det är något problem.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Viking
Skrivet av swecop:

Ända anledningen att avstå detta kortet är ju för videominnet!
10gb känns på tok för lite för 4k gaming alternativt bredbildsskärmar!

ett bra exempel på att 4k gaming drar hela 10gb i videominne! spelar man runt 10gb i videominne så kommer man uppleva någon form av "stutter, små hackningar i bilden"
https://www.youtube.com/watch?v=jyZbArP-Y2w&t=546s&ab_channel...

alternativet är att hålla sig under 4k gaming eller satsa på ett RTX 3090

Någon som håller med?

Det där är bara allokerat minne! Lär dig skillnaden. Den här diskussionen har hållits flera gånger på SweC nu, och slutsatsen är alltid att alla exempel är på allokerat minne.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneirogen:

Det vore bra om du kunde få fram mera info om gränsvärden, och gärna mera info om dessa 2 lägen.
Är det ingen annan skillnad än fläktkurvan och 0db? Typ aggresivare boost eller annat?

Det kanske stämmer.

det är endast fläktkurvorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det är endast fläktkurvorna.

Ok.
Mitt har dock problem att switcha mellan de två bios, och jag är uppenbarligen inte den enda, finns en tråd om det på rogs forum. Är det bugg? Konflikt med någon annan program? eller annat?

https://rog.asus.com/forum/showthread.php?120872-3080-TUF-wit...

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Ok.
Mitt har dock problem att switcha mellan de två bios, och jag är uppenbarligen inte den enda, finns en tråd om det på rogs forum. Är det bugg? Konflikt med någon annan program? eller annat?

https://rog.asus.com/forum/showthread.php?120872-3080-TUF-wit...

Såg inte hur OP bytte bios på kortet i den tråden. Men du måste stänga av datorn och sen flippa switchen. Alla andra reviewers har inte haft några uppmärkningar på att byta bios för fläktkurvan.

edit
Jag menar såklart av alla reviews jag har sett. Förlåt om det blev missförstånd.

Förtydligande om att jag inte har sett eller läst alla reviews.
Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue