IKEA Nordmärke - problem att ladda

Permalänk

IKEA Nordmärke - problem att ladda

Hej,
Har köpt en trådlös QI laddare från IKEA (Nordmärke) https://www.ikea.com/se/sv/p/nordmaerke-tradloes-laddare-vit-...
Min mobil börjar ladda i cirka 10 sekunder, sen bryts det, laddar i 10 sekunder, bryts. Cirkeln upprepas.
Tips? Erfarenheter?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av dcarlsson99:

Hej,
Har köpt en trådlös QI laddare från IKEA (Nordmärke) https://www.ikea.com/se/sv/p/nordmaerke-tradloes-laddare-vit-...
Min mobil börjar ladda i cirka 10 sekunder, sen bryts det, laddar i 10 sekunder, bryts. Cirkeln upprepas.
Tips? Erfarenheter?

Först. Uteslut att det inte är telefonen. Testa med annan telefon om du kan alt. annan laddare. Annars byt ut. IKEA har en generös returpolicy.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Saker att kontrollera:
- Kan det vara ett skal du använder som blockerar laddningen? Typ för tjockt skal
- Min iPhoneX kräver (med skal) väldigt precis placering, dvs så att överdelen på telefonen ligger mot laddaren

Permalänk

Jag hade samma problem med iPhone SE 2020. Bytte på IKEA men samma problem med den nya laddaren.

Provade både med och utan skal och telefonen laddar klockrent på billig trådlös laddare med skal på.

Synd på så snygg laddare, hade tänkt bygga in min i en möbel. Nu får jag försöka hitta en annan.

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Provat två st nordmärke. Blir att returnera den här också.

Laddar någon sekund. Börjar sedan blinka för att sluta ladda. Sen börjar det om.

Testat med iPhone xs, 8, se2020. Med som utan skal. Ingen fungerar. Men alla fungerar med skal på LIVBOJ för 49kr.

Permalänk
Medlem

Har samma problem (iPhone 11), har vänner med samma problem.

Permalänk
Medlem

Installerade iOS 14.1. Nu fungerar det att ladda på nordmärke med den här telefonen.

Hittar inget i changelog om QI laddningen...

Någon annan som märkt samma sak?