3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Previously on SweClockers - Kaos på Grafikkortsmarknaden

Asus fortsätter att reta gallfeber på Nisse, som nu svär att han aldrig någonsin mer ska köpa en Asus-produkt igen. Detta trotts att han äter musli och havre-flakes i form av Asus-loggan varje morgon.
Det är julafton för Fredrik, för hans 3080 har kommit, nu ska han spela Control i 10 minuter för att sedan återgå till att spela Quake1 i 720p.
Johan och Pelle fortsätter att fråga samma fråga, om och om igen, om Webhallen har fått någon information om 3080 non OC.
@webhallen fortsätter att svara i all hast, han jobbar på så mycket att han inte hinner äta och är nära på att dö av undernäring.

I dagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden
Ett mörkt moln drar in över forumet.
Karsten ska minsann aldrig mer köpa från INET, för att deras kundservice inte kan svara på hans frågor om köplats.
Folk är förbannade, konspirationsteorierna kastas hej vilt till höger och vänster.
Är nVidia och tillverkarna i maskopi för att kunna sälja dyrare grafikkort?
Är asus ens ett företag som finns på riktigt?
Ska Johnny bojkotta alla svenska butiker och endast köpa via amazon?
Är allt bara en ridå för att leda bort uppmärksamheten från det amerikanska valet?
Är mina kalsonger blåa?

Stay tuned to find out, on the next espisode...

Haha låter som ett intro till ett avsnitt av P3 - Dystopia 😂😂😂😂

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloakedAlien:

Det var också något som de mailade ut och förklarade FÖRE release av 3080-korten och påpekade att det är därför de inte vill gå ut med könummer för det kommer bara resultera i belastning för support- och butikspersonal när det upplevs som "inte rättvist"

Inte menat som en gringubbe-påpekning utan snarare ytterligare en applåd till hur mycket @webhallen sticker ut nacken här i tråden för att försöka hjälpa oss i ett rejält minfält! <3

Nu köpte jag ett 3070 men måste hålla med, @webhallen har skött sig exemplariskt i denna röra. Beställde mitt kort 14:02 på releasedagen och hade det, via postgång, 13:00 nästa dag

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Webhallen

Tack för de fina orden! Det ger energi i dessa hektiska tider

Till er som precis missade RTX 3080 Phantom GS så kommer de nästa tre på tur bli erbjudna att köpa "icke GS" (icke OC) som precis ramlade in på lager (denna är så nära GS att det kändes taskigt att släppa ut dessa för alla utan att fråga de i GS kön först.
Är du en lyckost? kolla mailen

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har ett 3080 Strix OC på Inet med förväntad leveransdag idag, om jag klickar på ordernummer och läser längst upp, direkt under mina personuppgifter. Gissar att det inte blir så, men är det någon annan som fått sina datum flyttade eller hört något? Jag beställde 17/9, orderbekräftelse 16:16.

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack för de fina orden! Det ger energi i dessa hektiska tider

Till er som precis missade RTX 3080 Phantom GS så kommer de nästa tre på tur bli erbjudna att köpa "icke GS" (icke OC) som precis ramlade in på lager (denna är så nära GS att det kändes taskigt att släppa ut dessa för alla utan att fråga de i GS kön först.
Är du en lyckost? kolla mailen

/Patrik

Jag är en av dessa 3. Vilken skillnad är det i praktiken? 340 W TDP gentemot GS kortets 370 W. Jag gissar att detta påverkar eventuell överklockningspotential?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk

Men vad händer med Asus korten! Har deras transportskepp kapsejsat?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Men vad händer med Asus korten! Har deras transportskepp kapsejsat?

De måste ju leverera 3 ggr så många kort som alla andra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Zotac trinity 3080 oc finns en i Farsta på webhallen
Ser det ut som.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av oqvist:

De måste ju leverera 3 ggr så många kort som alla andra

Jag hör bara ursäkter

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Zotac trinity 3080 oc finns en i Farsta på webhallen
Ser det ut som.

Taget! Tackar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Murvar:

Jag är en av dessa 3. Vilken skillnad är det i praktiken? 340 W TDP gentemot GS kortets 370 W. Jag gissar att detta påverkar eventuell överklockningspotential?

Ja precis. Du måste inte byta heller, men vi har inget inkommande på GS just nu men kommer det mer så har du bra plats. Så liten gamble är det beroende på vad du är ute efter

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Taget! Tackar.

Lugnt xD
Hade gärna köpt den själv men det är lite för långt bort

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Aorus RTX 3080:

Ordernummer sista 3
***856
***857
***859 Borked
***863
***864

@Webhallen När skall dessa kort/ordrar börja skickas ut?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja precis. Du måste inte byta heller, men vi har inget inkommande på GS just nu men kommer det mer så har du bra plats. Så liten gamble är det beroende på vad du är ute efter

Kör på det då så jag slipper sitta här hela dagarna! Kan du ordna det? Kan skicka lite mer info i pm om det behövs
Riktigt sjyst av er att erbjuda!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Ser ut som netonnet har msi 3090 i lager nu

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Lockande men rapporterna om spolljud gör att jag inte vågar just msi 3090. Såg även att det var icke "X" versionen för samma pris.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Murvar:

Kör på det då så jag slipper sitta här hela dagarna! Kan du ordna det? Kan skicka lite mer info i pm om det behövs
Riktigt sjyst av er att erbjuda!

Dra det med kundtjänst när du får mailet, kan inte göra något på orders

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Skulle precis klicka beställ men så försvann "I lager" texten så skippade. Grattis till den/de som hann köpa!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Tack. Undrar om jag fick en
Tog aslång tid att skapa konto
Fanns 2 kvar när jag la den i korgen. Nu ingen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Tack. Undrar om jag fick en
Tog aslång tid att skapa konto
Fanns 2 kvar när jag la den i korgen. Nu ingen.

Ser faktiskt ut som att jag blivit tilldelad en. Om det är sant snackar vi världens karma för mig idag.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sgart:

Ser faktiskt ut som att jag blivit tilldelad en. Om det är sant snackar vi världens karma för mig idag.

Lyckos, hann inte på dom. Som det är före 16 har du det imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nachtgeist:

Jag har ett 3080 Strix OC på Inet med förväntad leveransdag idag, om jag klickar på ordernummer och läser längst upp, direkt under mina personuppgifter. Gissar att det inte blir så, men är det någon annan som fått sina datum flyttade eller hört något? Jag beställde 17/9, orderbekräftelse 16:16.

Jag har idag, Beställde 17/9, Bekräftelse 15,55. Har inte hört något.

Permalänk
Medlem

Bekräftat av posten.
Fy fan vad skönt. Hoppas den inte är doa.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen, vill först säga att jag var väldigt missnöjda med er i starten av denna lansering då enda orsaken till att jag valde er, var för att det stod att ni hade Strix 3080 OC på ingång medans alla andra hade slut.

Men efter att jag har följt denna tråd samt era uppdateringar på er hemsida så har min syn vänt helt till att bli en nöjd kund även om jag ännu inte fått mitt kort ännu.

Min fundering är egentligen bara, hur många personer ligger kvar med på tiden 15:08 för Strix 3080 OC? Osäker på om du får vara så pass specifik men det är värt ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Bekräftat av posten.
Fy fan vad skönt. Hoppas den inte är doa.
https://youtu.be/PD030hb-96k

Samma här, väntade med att skriva tills jag var helt säker på att jag fått en :). Fick dock ingen kod till Call of Duty, kanske Dustin inte kör kampanjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingJ:

Samma här, väntade med att skriva tills jag var helt säker på att jag fått en :). Fick dock ingen kod till Call of Duty, kanske Dustin inte kör kampanjen?

De är inte med på kampanjsidan iaf.

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/cod-black-ops-...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Såg det, skickade ett mail till support så får vi se vad de säger. Skadar inte att fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingJ:

Samma här, väntade med att skriva tills jag var helt säker på att jag fått en :). Fick dock ingen kod till Call of Duty, kanske Dustin inte kör kampanjen?

Jag har ingen aning. Har typ 0 koll på kortet också. XD
Koderna är ingen biggie personligen.
Grattis till kortet!

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

La precis en order på MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO och den står redan som delvis bokad på Inet :O*
NVM!! Var ju bara spelet hehe. Men står att jag ska få hem den 1 December. Not bad!