3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

köpt 3k skärm nu. behöver ett 3080! har de sagt något om en eventuellt ''super'' version? klarar mig med 100-120 fps i bf5 i 3k så än så länge överlever jag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av filipsrbin96:

Utan att låta för tjatig, finns det någon som sitter på någon information gällande Asus 3080 strix NON-OC ?

Inga på väg in hos ProShop när jag kollade igår. Den enda övriga informationen är väl att du borde bokat om till OC för en månad sen ;).

Permalänk

Fick precis mail ifrån Inet om att dom skickat mitt Asus Strix 3080 oc
Bekräftat köp den 17/9 kl 15:41

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lillbrorsan:

@Webhallen Ser att mitt kort kom in tidigare idag och status är grönt men inte hört något om min order än? Nummer är *****477 och namn Kristoffer.

Budbee / BEST/allt annat än postnord hämtas fasta tider, så du kan sitta lugnt. Lär hämtas under morgondagen

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Budbee / BEST/allt annat än postnord hämtas fasta tider, så du kan sitta lugnt. Lär hämtas under morgondagen

/Patrik

Ah ok, skulle valt Postnord men får vänta ett tag till då! Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

Fick precis mail ifrån Inet om att dom skickat mitt Asus Strix 3080 oc
Bekräftat köp den 17/9 kl 15:41

Asså? De har då inte betat av så mycket av kön verkar det som.. Jag bokade 1/10.
Får nog vänta till 4e Januari då som det står i min bokning.

Grattis förresten

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem

@Webhallen Vilket kort har man bäst chans att få innan årsskiftet om man beställer nu från er? Gissar på att det förmodligen inte kommer hända. Men känns ändå som att det är större sannolikhet att få ett från er än att mitt 3080 eagle som beställdes någon minut efter 15:00 på Komplett levereras enligt deras datum... Ångrar mig ganska rejält att jag inte beställde från er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Asså? De har då inte betat av så mycket av kön verkar det som.. Jag bokade 1/10.
Får nog vänta till 4e Januari då som det står i min bokning.

Grattis förresten

Blir överraskad om jag ens får mitt 3080 TUF non-OC i januari som det ser ut nu... Sadge

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lsociety:

@Webhallen Vilket kort har man bäst chans att få innan årsskiftet om man beställer nu från er? Gissar på att det förmodligen inte kommer hända. Men känns ändå som att det är större sannolikhet att få ett från er än att mitt 3080 eagle som beställdes någon minut efter 15:00 på Komplett levereras enligt deras datum... Ångrar mig ganska rejält att jag inte beställde från er.

Svårt att säga, spontant är bäst chans på något som inte är ASUS / MSI / Gigabyte / PNY, tilldelning är högre där (förutom PNY där jag inte fått ett enda kort) just nu men backorderlistan är rätt lång. Men en specifik just nu (då när jag säger detta lär det spika i orders) är Zotac RTX 3080 trinity OC då den kön lär vara hyfsat genomarbetat efter kommande tilldelningar och den har ändå kommit in i hyfsat tempo. Men det jag precis sagt gäller kanske i 10 minuter innan den är fullproppad igen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Blir överraskad om jag ens får mitt 3080 TUF non-OC i januari som det ser ut nu... Sadge

Förstår dig. Jag hade inga tankar på att köpa då jag lirade på gaming laptop.
Märker hur den blir sämre i prestanda och slog till en strix oc 3080. För att bygga en ny stationär.

Hade ingen koll alls på kön och efterfrågan om jag skall vara ärlig..
Jag hoppas det bästa för er som bokade vid release date.
Jag får helt enkelt stå ut till 4e Januari

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Svårt att säga, spontant är bäst chans på något som inte är ASUS / MSI / Gigabyte / PNY, tilldelning är högre där (förutom PNY där jag inte fått ett enda kort) just nu men backorderlistan är rätt lång. Men en specifik just nu (då när jag säger detta lär det spika i orders) är Zotac RTX 3080 trinity OC då den kön lär vara hyfsat genomarbetat efter kommande tilldelningar och den har ändå kommit in i hyfsat tempo. Men det jag precis sagt gäller kanske i 10 minuter innan den är fullproppad igen.

/Patrik

Fan Du skulle ha sagt det där imorgon på dagen så man hinner roffa åt sig en plats på Zotac nu är det kört imorgon haha.

Permalänk
Medlem

3090 tuf oc och gaming trio x finns att köpa nu, kolla inet bl a

Edit: såg att jag var sen på bollen..

Permalänk
Skrivet av Daniel75:

3090 tuf oc och gaming trio x finns att köpa nu, kolla inet bl a

Edit: såg att jag var sen på bollen..

Fint! Beställde en 3090 TUF OC. Har en annan beställning ute som aldrig verkar anlända

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

@Webhallen Kan du svara på om vattenblock och backplate till Trinity OC (artikelnummer 326548 och 326547) har något förväntat inkomstdatum, eller är det inte ditt område? Jag beställde det ihop med grafikkortet 2020-10-26.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag beställde 15/10 vet inte varför jag väntade så länge...
Kanske dumt att våga hoppas på kort innan jul

Jag tror att när de väl kommer förbi den 17/9 så går det nog snabbt sen

Permalänk
Medlem

Händer det nåt speciellt 4e januari? Tänkte att flera butiker kastar runt det datumet eller åtminstone Inet sa att då kan jag få tag i rtx 3080 eller rtx 3070. Ska det komma nån gigantisk leverans då som ska täcka alla förbokades behov plus så att det finns i överskott i butik? Eller är det bara ett slumpvist datum som de dragit fram ur ingenstans?

Permalänk
Skrivet av alumni:

Händer det nåt speciellt 4e januari? Tänkte att flera butiker kastar runt det datumet eller åtminstone Inet sa att då kan jag få tag i rtx 3080 eller rtx 3070. Ska det komma nån gigantisk leverans då som ska täcka alla förbokades behov plus så att det finns i överskott i butik? Eller är det bara ett slumpvist datum som de dragit fram ur ingenstans?

Perhaps it is the first work day in 2021?

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Händer det nåt speciellt 4e januari? Tänkte att flera butiker kastar runt det datumet eller åtminstone Inet sa att då kan jag få tag i rtx 3080 eller rtx 3070. Ska det komma nån gigantisk leverans då som ska täcka alla förbokades behov plus så att det finns i överskott i butik? Eller är det bara ett slumpvist datum som de dragit fram ur ingenstans?

Måndag efter nyår. Och första normala arbetsdagen. Bara första bästa datum helt enkelt. Komplett kör 2a Januari som är en lördag av någon anledning.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon300311:

Fan Du skulle ha sagt det där imorgon på dagen så man hinner roffa åt sig en plats på Zotac nu är det kört imorgon haha.

"bara" 6 pers som la order efter det, så inte helt överkört iaf.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Quenya:

@Webhallen Kan du svara på om vattenblock och backplate till Trinity OC (artikelnummer 326548 och 326547) har något förväntat inkomstdatum, eller är det inte ditt område? Jag beställde det ihop med grafikkortet 2020-10-26.

Yes allt datorkomponentrelaterat är under mitt ansvar
Har ej fått bekräftelse på dessa, alla block överlag har vart knepiga att få tag i nu i början, fått lite random tilldelning på strixblock te.x

men just Trinity kan dröja lite till EK's egna sida säger "Pre-Order: This product is expected to ship out late November."
Men fear not. order är lagd

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes allt datorkomponentrelaterat är under mitt ansvar
Har ej fått bekräftelse på dessa, alla block överlag har vart knepiga att få tag i nu i början, fått lite random tilldelning på strixblock te.x

men just Trinity kan dröja lite till EK's egna sida säger "Pre-Order: This product is expected to ship out late November."
Men fear not. order är lagd

/Patrik

Bocken lyser fortfarande grönt för mitt 3080 MSI X trio men inte fått något mail, ska jag dränka sorgerna igen?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Bocken lyser fortfarande grönt för mitt 3080 MSI X trio men inte fått något mail, ska jag dränka sorgerna igen?

Har du beställt med annat än Postnord så kommer det skeppas ut imorgon

Edit: många 15:12, vad börjar ditt förnamn på? räcker med 2 bokstäver.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Blir överraskad om jag ens får mitt 3080 TUF non-OC i januari som det ser ut nu... Sadge

Trots att jag har en beställning kl 15:07 hos webhallen på ett 3080 TUF non-OC har jag totalt gett upp på att få ett kort i år. Nappade på Patriks tips om Trinity OC istället
Status på ASUS 3080 TUF non-OC atm https://youtu.be/5IdPdQTwSDA?t=174
Skämt åsido så gör du ett super jobb Patrik!

Visa signatur

Ryzen 3600X, Corsair Vengeance LPX 16 GB 3600mhz, RTX 3080, Corsair RM750X V2, MSI B450 TOMAHAWK MAX

Permalänk
Webhallen
Skrivet av amaron09:

Trots att jag har en beställning kl 15:07 hos webhallen på ett 3080 TUF non-OC har jag totalt gett upp på att få ett kort i år. Nappade på Patriks tips om Trinity OC istället
Status på ASUS 3080 TUF non-OC atm https://youtu.be/5IdPdQTwSDA?t=174
Skämt åsido så gör du ett super jobb Patrik!

15:07 innebär att man på håret har tilldelning på det lilla vi har inkommande på icke-OC dock så hoppas du ej avbokade

Sen till Trinity OC hoppas jag att folk bokade på OC och inte icke OC då den också gick upp i bokningar

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Bocken lyser fortfarande grönt för mitt 3080 MSI X trio men inte fått något mail, ska jag dränka sorgerna igen?

3090 Strix OC hade också grön bock i slutet på förra veckan, tyvärr blidde den gul igen och har vart det i flera dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har du beställt med annat än Postnord så kommer det skeppas ut imorgon

Edit: många 15:12, vad börjar ditt förnamn på? räcker med 2 bokstäver.

Ol

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Helt chockad att se flera sorters 3090 i lager sen släppet. Får se om hetsen släpper upp lite under nov/dec Butiken är Inet och det finns asus 3090 TUF OC, MSI 3090 Trio X och PNY 3090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Helt chockad att se flera sorters 3090 i lager sen släppet. Får se om hetsen släpper upp lite under nov/dec Butiken är Inet och det finns asus 3090 TUF OC, MSI 3090 Trio X och PNY 3090.

Det är för att amd sopa mattan med 3090 💪

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Det är för att amd sopa mattan med 3090 💪

Jag hoppas 6900 kan slåss där uppe. Även utan cpu boosten och att deras DLSS inte lanserats och snackas om bristande raytracingprestanda men jag vill ha billigare kort och då behövs konkurrens