Western Digital-tävling under SweClockers Live

Permalänk
Medlem

2 st av mina lagringsdiskar har gått sönder i rad, allting jag ville spara foton och annat som jag verkligen ville ha kvar är borta förevigt, nu står jag helt utan lagringsdisk och är arbetslös så jag har inte råd att köpa en heller.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Pandemin har gjort mig lack!
Rymmer till rymden i min Cutlass Black
Jag ser inget rymden är för svart!
Jag behöver en snabb WD Black!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Hade lagrat en motivering som skulle få mig att vinna, tyvärr kunde jag den nu inte på min gamla SSD finna. Med en ny WD-Black hårddisk, skulle inte lagringen utgöra en risk.

Permalänk
Medlem

Jag behöver en ny WeeDEE precis som Sweclockers behövde efter Emil, detta för att nyttja SAM till mina spel. För att nyttja honom så behövs en ny kontroll (för SAM är ju lite galet snabb, behöver en stark enhet som håller koll på honom så han inte trillar av banan). WD Black är precis rätt för jobbet tillsammans med herr Radeon RX6800 kommer få fart på SAM! Blir perfekt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Viking

Uppskattar verkligen ännu en anledning för att uppgradera till Zen 3 och PCIe 4.0! Skulle jag nu ta hem vinsten är det inget snack om saken, då blir det ett köp. Hjälp mig att slippa välja, jobbigt val, pengar eller prestanda? Blir det en SSD från WD på 7000 MB/s blir valet enkelt och prestanda-sidan av vågen skulle väga tyngst = KÖP!. 👍 (Självklart paras det då med ett RX 6800 XT)

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Min Seagate lagringsdisk 4TB på 5900rpm verkar ha gjort sitt snart, funderar på om den är kusin med E.T. då det låter som den ska ringa hem varje gång man letar efter något på den. De eller så får jag lära mig morsekod så jag vet vad den säger.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Haiku till WD

Ärligt talat, nej,
ingen av oss behöver
gratis SSD

Jag minst av alla,
Jag har mat, värme, husrum,
Jag har tid, har råd

Och just denna dag,
kan ju handla från Kina
Singles day, rea

Men tänk på miljön,
tänk på de som kommer sen,
Växthusgaser, kris

Dags att tänka om
Ja gärna redan ikväll
Somna lugn, tillfreds

Vem av oss blir det?
Vem slipper skämmas inatt?
Vi andra: “Hej Wish”

Western Digital,
Hjälp mig ta ett första steg
För en bättre värld

Permalänk
Medlem

Byggde senast dator 2012 och är i tankarna igen. Har alltid kört Intel och Nvidia men tänkte pröva AMD Ryzen nu. Hade varit gött att dunka in nån WD drive i burken.

Permalänk
Medlem

Vad är detta med ssd och stora hårddiskar? Nej tacka vet jag disketter och band med klassiker som heretic, duke nukem utan nån jäkla 3D! Långa laddningstider är nåt nytt påfund ändå.. Eller okej ge mig dom då! 🙏

Permalänk
Medlem

Min dator har en disk från tiden då it-bubblan sprack.
Den låter som om den gick på tjack.
Knappt så jag längre kan köra Microsoft Schack.
Vad jag skulle behöva är en WD Black.

Permalänk

I've got the need for speed! Eller som amazon säger, jag behöver hastighet!

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Jag har lite ont om RAM-minne så det vore trevligt med en NVME-SSD som kan agera swap, det är så himla segt att byta mellan olika program när man ligger över 100% RAM.

Permalänk
Medlem

SSD som inte finns på marknaden ännu, perfekt för scalping. Annars få man använda den i värsta fall till spelandet

Permalänk
Medlem

Jag vill ha plats för att få ner min dödsmetal cd-samling i FLAC!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska tydligt när man tittar på vinnaren att det här inte följde ett demokratiskt val enligt Black Drives Matter principer.

Fyfan för korrupta tävlingar.

Permalänk
Föredetting

Tack alla som deltagit! Vinnarna nedan:

1:a Pris: @LPG
2:a Pris: @mCid
3:e Pris: @Elektron

Gratulationer till vinnarna! Vi skickar PM till berörda parter inom kort.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Min WD gick från att vara röd i början och het, till att bli blå efter några år av ålders krämpor, men sen nu sista året har den blivit grön och slö.

Permalänk
Medlem

Jesus. Vet inte om jag fattade fel?
"Två, till tre meningar" är alltså tre ord idag? (Tredje vinnaren).
Ja, då behöver man inte delta på denhär korrupta sidan nå mer då. Ajöken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tack alla som deltagit! Vinnarna nedan:

1:a Pris: @LPG
2:a Pris: @mCid
3:e Pris: @Elektron

Gratulationer till vinnarna! Vi skickar PM till berörda parter inom kort.

Vad roligt, vad glad jag blir
Tack så mycket.