Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamL:

Missade på Elgiganten samt Power... Var det så att det skulle släppas på Amazon.se vid kl 12?

Enligt vem?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamL:

Missade på Elgiganten samt Power... Var det så att det skulle släppas på Amazon.se vid kl 12?

Amazon släppte på beställningarna vid 23.55 och senare igen vid 00.10 i natt. Så troligtvis inte.

Permalänk

Aså Media Markt svara nu att jag får min order i första kvartalet 2021, vad i helvette. Hade december preliminärt innan. Suck... missar jullovet. Ville ha den åtminstone innan julen I cri everitiem

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att ingen är så desperat att de gynnar scalpers genom att köpa för överpris på tradera/blocket. Så länge folk är beredda på att betala ett par tusen extra så kommer ju detta att fortsätta. Kommer bara bli svårare och svårare att få tag på release om folk fortsätter att belöna dessa idioter.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Hittade denna: https://www.videogameschronicle.com/news/amazon-eu-confirms-i... så det bör komma in ett gäng till!

*edit*

Länken finns länkad av en annan person sida 123

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid köpa på Blocket för 15-20k
Står tydligen folk utanför webhallen och försöker köpa PS5 av de som kommer ut med sina ordrar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamL:

Hittade denna: https://www.videogameschronicle.com/news/amazon-eu-confirms-i... så det bör komma in ett gäng till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Tog du expressleverans? Vart bor du?! Sitter i Umeå och vet att det brukar tillkomma en extra dag för våra postnr och uppåt...

Jag bor i Linköping. Sedan Ånge stände verksamhet går det väl lite snabbare till Ume! Iofs har jag inte bott där sedan Bring skapades så osäkra hur snabbt de är uppe..! Har förhopnningar på imorgon och att hon sa måndag för att ge lite extra marginal. Tänker att de skickas idag och ibland har man tur med en dags leverans

Skrivet av kellox:

Hoppas verkligen det. Varför har dock vissa fått mail med leveransdag och andra inte? Har status reserverad. Men inget leveransdatum.

Fick inget riktigt svar på det. Fick endast mitt köpeskvitto när jag ringde in och det stod inget datum på det. jag har fortfarande status "under behandling", har inte gått över till "reserverad" än

Skrivet av filleb:

Är din status som min "Under behandling" eller har din ändrats?

Min status är detsamma som tidigare. Uppdaterar sidan. Hoppas på att få kolli-id udner lunchen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Skrev till Amazon om min order. De sa att allt såg bra ut och att de håller på att förbereda leveransen

Samma här!

Permalänk
Medlem

Boomade alla beställningar. :/
Det tragiska är att många här sitter med flera konsoler för att sälja vidare.

Permalänk
Medlem

PostNord verkar ha att göra i Jönköping/Borås idag. Min PS5 rör sig långsamt.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Jag bor i Linköping. Sedan Ånge stände verksamhet går det väl lite snabbare till Ume! Iofs har jag inte bott där sedan Bring skapades så osäkra hur snabbt de är uppe..! Har förhopnningar på imorgon och att hon sa måndag för att ge lite extra marginal. Tänker att de skickas idag och ibland har man tur med en dags leverans

Fick inget riktigt svar på det. Fick endast mitt köpeskvitto när jag ringde in och det stod inget datum på det. jag har fortfarande status "under behandling", har inte gått över till "reserverad" än

Min status är detsamma som tidigare. Uppdaterar sidan. Hoppas på att få kolli-id udner lunchen

Fan vad kul för dig! Tack för svar och jag hoppas att du får konsolen så du hinner spela av dig innan kommande jobb/pluggvecka.

Permalänk

Ringde Elgiganten, de sa att min order skickas idag och om jag har tur så kanske den kommer redan imorgon!

Edit: Order på sidan är fortfarande "Under behandling", så jag tror det är som NorthBadass säger (som också ringde) att alla som fick igenom beställning kommer få den snart!

Permalänk

Bra jobbat ni som fick igenom en beställning. En annan har uppdaterat ALLA sidor från 11.55 igårkväll utan någon lycka (med sovpaus mellan 2 och 8). Längst kom jag på elgiganten innan dom tyckte att 1 konsol var 1 för mycket för mig, och plockade bort den ur kundvagnen...

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Måste ju nästan vara bottar som köper upp största delen av lagret på alla sidor.

Klickade på lägg till i varukorg samma sekund den blev grön på Power.se men fick meddelandet

"Det gick inte att lägga till produkten i kundkorgen. Alla produkter är för tillfället reserverade av andra kunder som är påväg att fullföra sitt köp. Om de inte fullför sitt köp inom 15 minuter blir produkten tillgänglig igen. Avvakta och försök snart igen."

Elgiganten var bara kaos, la till i varukorg sen kö i några sekunder och sedan borta.

Netonnet ska vi inte ens prata om...

Känns som att det i stort sätt är omöjligt att lägga händerna på en ny produkt om man inte förhandsbokar flera månader tidigare. Jag får skylla mig själv som inte förhandsbokat men på senare tid känns det som att detta är det nya normalläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Aså Media Markt svara nu att jag får min order i första kvartalet 2021, vad i helvette. Hade december preliminärt innan. Suck... missar jullovet. Ville ha den åtminstone innan julen I cri everitiem

Vilken dag och tid beställde du?

Permalänk
Medlem

Det här kändes mindre roligt.

Skulle överraska mina två döttrar med ett PS5 i julklapp. Förbokade på Dustinhome och fick i förra veckan indikation på leverans under 2021 pga många ordrar.

Har suttit inatt mellan 23:00-01:30 och F5at amazon och netonnet samt idag på netonnet, elgiganten och power. Var så nära på elgiganten, klickade på varukorgen, valde leveranssätt och betalmetod (redan inloggad) och när jag trycker slutför beställning så får jag felmeddelandet om att det inte går att leverera till min adress, eller att produkten inte längre finns i lager.

Kollar man Blocket nu blir man ju riktigt deprimerad.

Hade varit kul med den senaste generationen i julklapp, men jag gissar på att jag får köpa en ps4 som får duga den här julen.

Om någon som fått tag i dubbla konsoler (ej digital edition) och vill sälja sin, kan väl höra av sig till mig via PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Fan vad kul för dig! Tack för svar och jag hoppas att du får konsolen så du hinner spela av dig innan kommande jobb/pluggvecka.

Tack! Håller tummarna för dig med! Skicka gärna uppdatering, kan vara kul att veta status

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastee:

Måste ju nästan vara bottar som köper upp största delen av lagret på alla sidor.

Klickade på lägg till i varukorg samma sekund den blev grön på Power.se men fick meddelandet

"Det gick inte att lägga till produkten i kundkorgen. Alla produkter är för tillfället reserverade av andra kunder som är påväg att fullföra sitt köp. Om de inte fullför sitt köp inom 15 minuter blir produkten tillgänglig igen. Avvakta och försök snart igen."

Elgiganten var bara kaos, la till i varukorg sen kö i några sekunder och sedan borta.

Känns som att det i stort sätt är omöjligt att lägga händerna på en ny produkt om man inte förhandsbokar flera månader tidigare. Jag får skylla mig själv som inte förhandsbokat men på senare tid känns det som att detta är det nya normalläget.

Bottar och folk som har lägg till i kundvagn länkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Håller tummarna för att ingen är så desperat att de gynnar scalpers genom att köpa för överpris på tradera/blocket. Så länge folk är beredda på att betala ett par tusen extra så kommer ju detta att fortsätta. Kommer bara bli svårare och svårare att få tag på release om folk fortsätter att belöna dessa idioter.

Kommer tyvärr alltid finnas människor som desperat vill ha saker som är beredd att betala för det och det är ju det folk vet. Tyvärr så riskerar de ingenting heller för även om de sitter på 100 konsoler och inte får 10.000 för dem så kommer de garanterat få tillbaka det de köpte in dem för.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

Hur JÄVLA svårt ska det vara att få konsumera när man verkligen vill. Gud förbannat

Permalänk

Någon som vet hur det fungerar med garantier om man köper från Amazon.se? Inte för att jag nånsin haft nåt problem med Playstation men man vet aldrig.

Visa signatur

Stationär "Bob" - i5-8600k, GTX1070 ti, 16 gb DDR4 3000mhz
Laptop "Lennart" - 15,6 tum Macbook pro Retina intel i7, Intel Iris Pro

Permalänk
Medlem

Nu inför uppstart, det va lite grejer man skulle undvika? Typ rest-mode och något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Boomade alla beställningar. :/
Det tragiska är att många här sitter med flera konsoler för att sälja vidare.

Håller helt med, gick in och kollade på Blocket och Tradera, standardpriset verkar vara mellan 8-12k.

Hoppas folk tänker till och inte köper för dessa överpriser..

Permalänk
Medlem

Vad är syftet med att ha ett redan nu om man har ett PS4Pro? Känns som man lika gärna kan vänta till det börjat komma några PS5-only spel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kollade min leveransinfo imorse från Bring o då var det framme vid terminal i Uppsala där jag bor. Nu kan jag inte spåra längre, känns tryggt

"Ops!‍
Det gick inte att hantera din begäran. Vänligen kontrollera dina uppgifter och försök igen"

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastee:

Var inte hård mot dig själv, du kunde gått på webhallens alla reklamer om att förboka hos dem och sen inte få någon förens nångång under 2021...

Björntjänst att låta folk förhandsboka till så sjuka nivåer att man inte är i närheten av att kunna leverera det som bokats.

Permalänk
Medlem

Enligt amazons kundtjänst så är det mycket möjligt att dom får in fler under dagen

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Vilken dag och tid beställde du?

beställde den 19 september kl 23.55

Permalänk
Medlem

Då har jag ett stycke PS5 som ligger och väntar på Webbis. Omigosh! Får man lov och vara så glad över något när man är såhär gammal? Det var länge sedan sist