Har fyllt i ett PDF-formulär men det printas tomt. Vad gör jag för fel?

Permalänk

Har fyllt i ett PDF-formulär men det printas tomt. Vad gör jag för fel?

Hej o hjälp!

Har ett formulär i PDF-format som man kan fylla i själv på skärmen. När jag känner mej färdig så sparar jag filen försöker skriva ut den men den den ifyllda texten som jag själv fyllt kommer inte med. Det kommer alltså ett tomt formulär. Testat lite olika PDF-läsare och i alla jag öppnar filen i så syns min egna ifyllda text som sparats men som sagt bara inte vid utskriften.

/Dave

Permalänk
Medlem

Har du sparat ner filen på din dator och sedan öppna den därifrån och fylla i den då och skriva ut samt spara den vägen ?

Permalänk
Skrivet av anton studs:

Har du sparat ner filen på din dator och sedan öppna den därifrån och fylla i den då och skriva ut samt spara den vägen ?

Ja, sparat på datorn efter ändringar och utskrift därifrån med. Windows 10 om det nu spelar roll...

Permalänk
Medlem

Du ska spara ner pdf filen på datorn sedan öppna den från datorn och sedan fylla i och skriva ut, inte skriva i den och sedan spara, många pdf-filer är struliga när det gäller att spara och skriva ut. Jag har inget pdf program installerat utan jag låter edge sköta om det, chrome kan vara lite strulig när det gäller pdf