Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Köpte två kit av dessa grymt snygga LED-strips: https://www.webhallen.com/se/product/307339-Phanteks-Neon-Dig...

Grymt snygga med ett jämnt och behagligt ljus istället för enskilda små lampor som de flesta andra stripsen brukar ha

https://i.ibb.co/Mg3pmKs/20201118-000213-2.jpg

sweet, ja verkligen... gillar inte hotspotsen på "vanliga" ledstrips, nice!

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit i farten igen. Efter drygt en vecka med 3070 kunde jag inte motstå att gå upp till 3080. Ska jag vara ärlig så skulle jag nog säga att av de två korten är 3070 kortet det snyggare.

Nu vågar jag nog säga att jag är den enda i Sverige med ett 3070 FE till övers. Tjejen spelar inte tillräckligt mycket för att ha någon nytta av det. Hon får nöja sig med mitt gamla 2060 FE.

Det är på millimetern att det får plats

Nu äntligen är bygget klart "tills vidare". Innan man hittar på något nytt dåraktigt.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Lite komplettering till den relativt nybyggda datorn.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Nu har jag varit i farten igen. Efter drygt en vecka med 3070 kunde jag inte motstå att gå upp till 3080. Ska jag vara ärlig så skulle jag nog säga att av de två korten är 3070 kortet det snyggare.

Nu vågar jag nog säga att jag är den enda i Sverige med ett 3070 FE till övers. Tjejen spelar inte tillräckligt mycket för att ha någon nytta av det. Hon får nöja sig med mitt gamla 2060 FE.

https://i.imgur.com/97gofEl.jpg
https://i.imgur.com/BgCQHQX.jpg
https://i.imgur.com/MywYsQM.jpg

Nu äntligen är bygget klart "tills vidare". Innan man hittar på något nytt dåraktigt.
https://i.imgur.com/dZ0r3q7.jpg

Snyggt!
Vart lyckades du att hitta dom två?

Permalänk
Medlem

5900X :>

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Min trotjänare 980 TI har nu gått i pension

Edit: Installerat med Cooler Master ELV8 för att minska svikten

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Blev tre par sneakers, två tofflor och två tvåpack strumpor

https://i.imgur.com/eMDnNyV.jpg

Tre par!? Ska du kränga vidare? Själv blev man utan skor för de var slut, men blev ett par tofflor i alla fall.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Snyggt!
Vart lyckades du att hitta dom två?

Importerat båda

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Hedersmedlem

Pny RTX 3090 och EK Quantum block

Permalänk
Medlem

Helgen är räddad!

(Kaffekoppen jag hade i handen när den anlände som referens)

Permalänk
Medlem

Arozzi Mezzo V2 Fabric - Datorstol

Var dags för en ny datorstol då Ikeas "Renberget" efter sju års tjänst börjat flagna i PU-lädret.
- Slog till på tjuvstarten av Black Friday hos Media Markt och köpte Arozzi Mezzo V2 Fabric, en gamingstol helt i tyg, något jag tänker förhoppningsvis förlänger hållbarheten något.

Den är nedsatt från 2690kr till 1990kr och känns hittils som ett kanonköp, sitter jättebra och reglagen känns stabila.
Det enda jag skulle kunna anmärka på är att skruvarna som går in i botten är lite väl långa och därför går in en liten bit i själva sittdynan, men är inget som känns av vid användning.

Ett plus är de höj- och sänkbara armstöden som i lägsta läget går in under mitt datorbord "Fredde" och en trevlig överraskning var de medföljande bommulshandskarna för varsam montering.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Får hoppas att tvn sänks på BF hos Netonnet så man kan nyttja prisgaranti 😅

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Ut med ett S och in med ett annat.
Kommer agera sekundär konsol bredvid PS5. Enbart för exclusives (nya och tidigare generationers).

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

Damn, jag blir så imponerad på era byggen här och samtidigt otroligt avundsjuk på vilka feta bankkonton ni måste ha när jag köpte en ny dator i början på året så blev det billigast möjliga (utan att köpa sämsta delarna) chassi, mobo, minnen, psu och en Ryzen 2400G för någon gpu var inte att tänka på, jag hade nästan inte ens råd med det jag köpte. Och här ser man dagligen hur ni köper enstaka komponenter som kostar mer än hela mitt bygge haha.

Ni äger!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tre par!? Ska du kränga vidare? Själv blev man utan skor för de var slut, men blev ett par tofflor i alla fall.

https://i.imgur.com/jhiPtVp.jpg

Vad är grejjen med att köpa strumpor, skor och tydligen även tofflor med Lidl-logga?

Det verkar vara nån grej just nu. Sonen kom hem igår och visade stolt upp några par Lidl-strumpor som han lyckats få tag på.
Jag var mest mållös och hade svårt att komma med något att säga. Verkligen syntax-error moment. Frågade vad som var grejjen, men han kunde inte förklara mer "folk" var som tokiga efter klädesplaggen.

Är det just Lidl som är grejjen eller har loggan blivit högsta mode? Eller är det nån form av anti-grej? Eller är det bara nån grej av okänt ursprung? Så många frågor...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grogt:

Vad är grejjen med att köpa strumpor, skor och tydligen även tofflor med Lidl-logga?

Det verkar vara nån grej just nu. Sonen kom hem igår och visade stolt upp några par Lidl-strumpor som han lyckats få tag på.
Jag var mest mållös och hade svårt att komma med något att säga. Verkligen syntax-error moment. Frågade vad som var grejjen, men han kunde inte förklara mer "folk" var som tokiga efter klädesplaggen.

Är det just Lidl som är grejjen eller har loggan blivit högsta mode? Eller är det nån form av anti-grej? Eller är det bara nån grej av okänt ursprung? Så många frågor...

Står lite i veckans Lidl blad, jag tyckte att skorna såg lite för jäkliga ut. Dessutom så är de förmodligen inte de mjukaste att gå med.
Men en del verkar helt klart köpa för att sedan sälja vidare, vilket jag inte gillar heller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Men varför? xD De är ju skitfula.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men varför? xD De är ju skitfula.

Sjukt. När jag såg dessa asfula skor i reklambladet tänkte jag för mig själv att "De här kommer säkert bli någon hype, precis som med biltemakörv-prylar". Och nu läser man att de sålde slut på 10 minuter i hela Sverige. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men varför? xD De är ju skitfula.

Allt från handsprit till konsoler och Lidl-merch ska tydligen scalpas nu för tiden. Önskar att folk slutade uppmuntra till det genom att behärska sig och inte köpa skiten. Då står åsnorna där med skägget i brevlådan och utlägg för skit som de ändå inte tänkt använda.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jakten var lång och svår, först var den på ett Founder's Edition och efter misslyckande där ställdes siktet in på ett referenskort. Till slut lyckades jag att få tag på ett kort som jag ville ha.

Visa signatur

12900K | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag skulle inte ta emot dem om jag fick betalt ens. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Sjukt. När jag såg dessa asfula skor i reklambladet tänkte jag för mig själv att "De här kommer säkert bli någon hype, precis som med biltemakörv-prylar". Och nu läser man att de sålde slut på 10 minuter i hela Sverige. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Måste säga att jag instämmer helt.
Såg en blur ang dessa i onsdags på jobbet och kände direkt att detta skulle kunna bli en sak som blir "inne" i typ 10s och säljer slut överallt.
Sen inser folk vad det är dom har slängt ut några 100 lappar på...och då hamnar det i överflöd på Tradera.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av grogt:

Vad är grejjen med att köpa strumpor, skor och tydligen även tofflor med Lidl-logga?

Det verkar vara nån grej just nu. Sonen kom hem igår och visade stolt upp några par Lidl-strumpor som han lyckats få tag på.
Jag var mest mållös och hade svårt att komma med något att säga. Verkligen syntax-error moment. Frågade vad som var grejjen, men han kunde inte förklara mer "folk" var som tokiga efter klädesplaggen.

Är det just Lidl som är grejjen eller har loggan blivit högsta mode? Eller är det nån form av anti-grej? Eller är det bara nån grej av okänt ursprung? Så många frågor...

Skrivet av Kaleid:

Står lite i veckans Lidl blad, jag tyckte att skorna såg lite för jäkliga ut. Dessutom så är de förmodligen inte de mjukaste att gå med.
Men en del verkar helt klart köpa för att sedan sälja vidare, vilket jag inte gillar heller.

Skrivet av Viktorph:

Sjukt. När jag såg dessa asfula skor i reklambladet tänkte jag för mig själv att "De här kommer säkert bli någon hype, precis som med biltemakörv-prylar". Och nu läser man att de sålde slut på 10 minuter i hela Sverige. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Skrivet av Exxovion:

Jag skulle inte ta emot dem om jag fick betalt ens. xD

Förstår inte vad ni menar, det är ju de snyggaste skorna och tofflorna människan någonsin skådat! Måste vara den svenska avundsjukan...

Jag köpte dem av ironiska skäl kan man säga, mest för jag tycker det här med "hype beast"-kläder är så jävla löjligt så att det blir kul att driva med det på något sätt. Tänkte använda mina till tvättstugan och eventuellt på stranden om jag blivit vuxen nog att skita i vad andra tycker till dess.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Var dags för en ny datorstol då Ikeas "Renberget" efter sju års tjänst börjat flagna i PU-lädret.
- Slog till på tjuvstarten av Black Friday hos Media Markt och köpte Arozzi Mezzo V2 Fabric, en gamingstol helt i tyg, något jag tänker förhoppningsvis förlänger hållbarheten något.

https://www.bildtagg.se/file/vwnwbswov3wokh14th3ozt9h.jpg

Den är nedsatt från 2690kr till 1990kr och känns hittils som ett kanonköp, sitter jättebra och reglagen känns stabila.
Det enda jag skulle kunna anmärka på är att skruvarna som går in i botten är lite väl långa och därför går in en liten bit i själva sittdynan, men är inget som känns av vid användning.

Ett plus är de höj- och sänkbara armstöden som i lägsta läget går in under mitt datorbord "Fredde" och en trevlig överraskning var de medföljande bommulshandskarna för varsam montering.

https://www.bildtagg.se/file/eoy8rkjepcpafzjwnporjq91.jpg

Har haft en sådan datorstol dock lädervariant i 4 år nu och det har spenderats massvis av tid i den och den ser fortfarande ny ut

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Har haft en sådan datorstol dock lädervariant i 4 år nu och det har spenderats massvis av tid i den och den ser fortfarande ny ut

Det låter lovande!
Använder du den nedre kudden?
Jag är lite kluven till om jag sitter bäst med eller utan.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Det låter lovande!
Använder du den nedre kudden?
Jag är lite kluven till om jag sitter bäst med eller utan.

Nej, den förstörde min rygg, båda kuddarna ligger undanstoppade.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Importerat båda

tips på sida/forwarding/bästa approach?
Asking for a friend, jo på riktigt

Permalänk

Har haft otroligt mycket strul med Wifi-uppkopplingen hemma. Har testat olika mesh-system och har slitit mitt hår i frustration över ostabil uppkoppling, och noder som tappar kontakten med varandra.

Idag inköptes detta för att försöka råda bot på det. Har läst positiva recensioner och paketet var nedsatt med drygt 2000 kr hos Kjell och Company. Håller tummar och tår!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S