Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

LG 34'' UltraGear 34GN850 random no Display port

Permalänk
Medlem

LG 34'' UltraGear 34GN850 random no Display port

Hej,

Jag har problem med att helt plötsligt får jag ni display port på skärmen och jag måste starta om datorn för att få liv i den igen.
Det kan hända oavsett vad jag gör som spelar spel, surfar, jobbar osv.

Tänkte att det kanske var den medföljande kabeln som strular så köpte en Deltaco DisplayPort 1.4-kabel men får samma problem med den.

Det känns som det blivit värre med tiden, de första dagarna hade jag inga problem och med min gamla skärm hade jag inga problem.
Den gamla skärmen hade jag i ca en månad innan jag skaffade den nya.

Mina specs är:
gigabyte geforce rtx 3080 gaming oc
i9900k
16 gb ram

Vad tror ni det kan bero på? börjar tyvärr misstänka grafikortet som är första batchen med de dåliga pinsen.

Permalänk
Bildexpert 📺

Att du måste starta om datorn är ett dåligt tecken. När det krånglar med DP brukar man kunna få fart via kabel in och ut. Men också via HDMI när DP fallerar. Så kan man den vägen försöka få igång allt utan att starta om och arbeta mot en svart skärm.

Men om det också är svart över HDMI... Då pekar det tyvärr mer mot kortet eller något som matar kortet.

Permalänk
Medlem

se om du kan stäng av "deep sleep" för DP porten borde finnas i menyerna.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Att du måste starta om datorn är ett dåligt tecken. När det krånglar med DP brukar man kunna få fart via kabel in och ut. Men också via HDMI när DP fallerar. Så kan man den vägen försöka få igång allt utan att starta om och arbeta mot en svart skärm.

Men om det också är svart över HDMI... Då pekar det tyvärr mer mot kortet eller något som matar kortet.

Ska testa koppla in HDMI och se om jag kan switcha över till den eller om det också blir svart, tack för tips!

Skrivet av Oneone:

se om du kan stäng av "deep sleep" för DP porten borde finnas i menyerna.

Verkar inte finnas i menyerna för LG skärmar tyvärr