Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Såhär låter min PS5 då och då när jag spelar från skiva samt när konsolen startar med skiva i. Kan ju ej vara normalt? https://youtu.be/q32AQ9VuzVU

Min låter också så men tyckte inte det var nått konstigt då de flesta skivläsare låter ju så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Min låter också så men tyckte inte det var nått konstigt då de flesta skivläsare låter ju så.

Inte ens min PS4 Pro där fläktarna lät som en jetmotor hade detta höga ljud på skivläsaren. Detta är ju inte ett ljud från en skivläsare som mår bra iaf...

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Såhär låter min PS5 då och då när jag spelar från skiva samt när konsolen startar med skiva i. Kan ju ej vara normalt? https://youtu.be/q32AQ9VuzVU

J*vlar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Även om det låter högt vet man ju inte vart du har mic'en då du spelar in.
Hade varit trevligt om du kunde posta dina resultat i denna tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615624-playstation-5-...

Permalänk
Medlem

Är call of duty Cold war ett ps5 spel eller enbart ett ps4 spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Även om det låter högt vet man ju inte vart du har mic'en då du spelar in.
Hade varit trevligt om du kunde posta dina resultat i denna tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615624-playstation-5-...

10cm från fronten, redan bidragit där.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Horribelt coilwhine på min PS5 när jag kör borderlands 3 i 120 fps. Inte så mycket när jag kör i 60 fps. Har någon samma problem på sin sin? Trodde jag var förskonad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Horribelt coilwhine på min PS5 när jag kör borderlands 3 i 120 fps. Inte så mycket när jag kör i 60 fps. Har någon samma problem på sin sin? Trodde jag var förskonad

Har du en klisterlapp som sitter och stör tro? Öppna och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Har du disk eller digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Då har ju denna station egentligen ingen funktion

Beror på hur mycket man bryr sig om risken att behöva köpa en ny kontroll nåt år tidigare än annars för att batteriet blir lite sämre. Vägt mot bekvämligheten att aldrig behöva fippla med sladdar fram tills dess.

Jag bryr mig inte.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har du en klisterlapp som sitter och stör tro? Öppna och se.

Den är tyst på hemskärmen så är ganska säker på att det inte är en klisterlapp.

Skrivet av frippe86:

Har du disk eller digital?

Jag har disk

Permalänk
Skrivet av padinni:

Hej!

Säkert någon som frågar det innan men kunde inte hitta;

Någon som kör med Digital Edition och vet om man kan lira alla sina gamla PS4 spel man köpt på PSN?
Och märker ni någon skillnad i FPS / Grafik / Laddtider?

Borde ju vara stor skillnad pga SSD.

Jag har kunnat ladda ner alla jag har. FPS och grafik är jag nog ibte så insatt i så jag kan avgöra. Men dom spelen jag testat har markant mindre laddtid än dom hade på min PS4 slim. Har inte den kvar så jag kan inte jämföra exakt. Men det känns stor skilnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolle94:

Han ändrade ju ingenting på ps5, allt var samma som default eller så har den synkat med tv:n.

Han ändrade inte heller något på tv:n alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Den är tyst på hemskärmen så är ganska säker på att det inte är en klisterlapp.
Jag har disk

De som klagar på missljud verkar ha gemensamt att det är diskversionen.

Jag har digitala så har ej några tips.

Permalänk
Medlem

Åkte till Elgiganten å köpte hörlurarna steelseries Arctis 7 vit för 1690kr, på fredag ska dom säljas för 890 eller nåt sånt tror jag, visst är det bara att åka å få tillbaka mellanskillnaden? Eller lämna tillbaka å återköpa? Just dom vita skulle ej finnas i lager förrens januari nångång?

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fock_it:

Åkte till Elgiganten å köpte hörlurarna steelseries Arctis 7 vit för 1690kr, på fredag ska dom säljas för 890 eller nåt sånt tror jag, visst är det bara att åka å få tillbaka mellanskillnaden? Eller lämna tillbaka å återköpa? Just dom vita skulle ej finnas i lager förrens januari nångång?

Nä elgiganten har prismatchning vid köptillfället. Men du kan lämna tillbaka och sen köpa på nytt! Logiskt va

Hur vet du att de kommer kosta så? Jag har kollat på Arctis 9 du vet inte om de kommer sänkas?

Permalänk
Medlem

Någon som har testat Sonys lurar Pulse 3D? Nöjda med dessa?
Fick tag i dem för 833kr på amazon, men funderar på att skicka tillbaka dessa..

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Jag kör med dom. Tycker dom funkar ok. Tycker det är lite dåligt av Sony att fortfarande behöva ha en ful dongel. PS5an är inte full av USB-portar så jag måste ha den på framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Jag kör med dom. Tycker dom funkar ok. Tycker det är lite dåligt av Sony att fortfarande behöva ha en ful dongel. PS5an är inte full av USB-portar så jag måste ha den på framsidan.

Vad använder du de 2 usb portarna på baksidan till?

Jag ska prova JBL quantum 800 bra pris nu på 1300kr! Sänkta 1000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Någon som har testat Sonys lurar Pulse 3D? Nöjda med dessa?
Fick tag i dem för 833kr på amazon, men funderar på att skicka tillbaka dessa..

Har bara använt dem med PS4 än så länge men jag älskar dem. Enda jag klagar på är att dem känns plastiga och rangliga i kvalitet och att alla knappar sitter på den vänstra kåpan (vilket är rörigt men man vänjer sig efter ett tag).

Det bra är att dem är väldigt bekväma och lätta att ha på sig. Mikrofonen är bra enligt min kompis som hört mig genom den. Fysisk mute switch till mikrofonen är trevligt. Snabb och stabil anslutning (inget bök med parkoppling eller så och det bryter inte).

Jag gillar faktiskt dem så mycket att jag funderar på att köpa ett par till att ha dedikerat till datorn.

Ljudkvalitet mässigt vill jag inte säga så mycket. För musik tycker jag det är något platt ljud för min smak, men för spel tycker jag det är väldigt klart och tydligt... om det gör någon sense.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Hur tycker du att ljudet är?
Blir lite mer skeptisk om du bara tycker att de funkar ”ok” 😂 blir nog tillbaka skick 😕

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Min tjuter också vid hög belastning i spel, och tyst i hemskärmen.

Sökte lite på Reddit och hittade detta: https://images.app.goo.gl/4Y9wYFKgDzdWLANCA

Den har säkert varit uppe förut här i tråden men länkar den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Vad använder du de 2 usb portarna på baksidan till?

Extern ssd och kamera till PSVR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Min tjuter också vid hög belastning i spel, och tyst i hemskärmen.

Sökte lite på Reddit och hittade detta: https://images.app.goo.gl/4Y9wYFKgDzdWLANCA

Den har säkert varit uppe förut här i tråden men länkar den igen.

Känns verkligen som sony snålat in rejält på psu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Nä elgiganten har prismatchning vid köptillfället. Men du kan lämna tillbaka och sen köpa på nytt! Logiskt va

Hur vet du att de kommer kosta så? Jag har kollat på Arctis 9 du vet inte om de kommer sänkas?

Stog på deras ”black friday” blad i söndags, sen ändrade dom priset till ”?” Det är bara 7 och Pro som kommer vara kampanj på

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Hur tycker du att ljudet är?
Blir lite mer skeptisk om du bara tycker att de funkar ”ok” 😂 blir nog tillbaka skick 😕

Tycker det är bra. Men testa dom innan du lämnar tillbaka. Vet inte Amazons policy men andra större kedjor tillåter om man inte förstör kartong och sånt.
Alla har olika hörsel och preferenser så bara för att jag säger att ljudet är bra eller dåligt beträder inte att andra tycker samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Japp!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1614827-playstation-5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Det är visst bara att åka dit och få mellanskillnaden tillbaka. Det har jag gjort flera gånger med olika produkter (även om deras faktiska "regler" säger annat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

Det är visst bara att åka dit och få mellanskillnaden tillbaka. Det har jag gjort flera gånger med olika produkter (även om deras faktiska "regler" säger annat).

De vill ju garanterat hellre att man får mellanskillnaden utbetald och tar med sig sina (redan använda) lurar hem igen.
De måste ju "betala ut" mellanskillnaden ändå, men lämnar man tillbaka och köper nya sitter de ju dessutom med ett par redan använda lurar de måste försöka sälja som "fyndvara".

Så åk dit och förklara läget så löser det sig garanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

Ok, aja har inte öppnat lurarna ännu, räknas idag som hygienartiklar eller liknande, så inte öppet köp isåfall.

Visa signatur