PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Någon som hört något från NetOnNet? Har en order som ligger där, Ps5 med disc beställd kl.08:13 den 19/11.

Jag chattade med dom, inte mycket info men det beräknade leveransdatumet 8-15 gäller fortfarande.

Jag beställde en Digital version. 08.03

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

I Spanien så har de haft öppen idag den 3:e leveransen.
1:a levererad den 19:e nov
2:a levereras den 15:e dec
3:e levereras den 18:e dec

Jag har själv lyckats att köpa en på den 3:e. Inatt kl2:30 gick den in...
De är mycket tidliga med info om de olika leveransen...

De öppnade igår kl00. Men sidan som heter ”game.es” gick ned direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Har du bara beställt konsolen eller något mer?

Bara konsol!

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Har du källa på det? Gäller det även för oss i Sverige då?

Euronics i Italien släppte nya kl10 och Unieuro också. Vet inte för Sverige, jag hoppas för jag har en beställning liggandes hos Amazon den 20/11

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

I Spanien så har de haft öppen idag den 3:e leveransen.
1:a levererad den 19:e nov
2:a levereras den 15:e dec
3:e levereras den 18:e dec

Jag har själv lyckats att köpa en på den 3:e. Inatt kl2:30 gick den in...
De är mycket tidliga med info om de olika leveransen...

Vilken hemsida?

Permalänk

Samtal med Webhallen:

"Din order står som "redo att skickas", dock ligger lagerpersonalen efter med ordrar från Black Week vilket innebär att ordern sannolikt inte hinner skickas idag. Möjligtvis imorgon, men mest sannolikt är att den kommer skickas under helgen. Räkna med leverans någon gång nästa vecka"

Hur: Online
Antal: 2
Var: Webhallen
När: 8 oktober 2019
Modell: Disc
Status: Skickas sannolikt innan den 6 december, leverans någon gång under nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Tror vi Elgiganten eller någon av de andra butikerna lär sälja något mer innan jul?

Permalänk
Skrivet av hpehrsson:

Samtal med Webhallen:

"Din order står som "redo att skickas", dock ligger lagerpersonalen efter med ordrar från Black Week vilket innebär att ordern sannolikt inte hinner skickas idag. Möjligtvis imorgon, men mest sannolikt är att den kommer skickas under helgen. Räkna med leverans någon gång nästa vecka"

Hur: Online
Antal: 2
Var: Webhallen
När: 8 oktober 2019
Modell: Disc
Status: Skickas sannolikt innan den 6 december, leverans någon gång under nästa vecka.

Jag bokade samma modell samma datum på Webhallen. Har inte fått någon uppdatering om att den paketerats.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Skrivet av sifri:

Tror vi Elgiganten eller någon av de andra butikerna lär sälja något mer innan jul?

Mycket tveksamt. Nej, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Mycket tveksamt. Nej, typ.

Verkar som flertal distributörer började sälja idag amazon etc men inget i Sverige och de var bara digitala jag såg säljas menmen vi får avvakta

Permalänk
Skrivet av StefanFalun:

Vilken hemsida?

Det var 5 olika butiker jag försökte mellan inatt och imorse. Lyckades köpa en ifrån game.es
Har en polare i Spanien som ska hämta den och skicka den till Sverige

Permalänk
Skrivet av sifri:

Verkar som flertal distributörer började sälja idag amazon etc men inget i Sverige och de var bara digitala jag såg säljas menmen vi får avvakta

Jag misstänker att det är olika strategier. I Sverige har förmodligen samtliga ÅF sålt sin kvot via förbeställningar, medan andra delar av EU säljer i takt med att enheterna kommer in i lager.

Permalänk
Skrivet av RizeCookie:

Jag bokade samma modell samma datum på Webhallen. Har inte fått någon uppdatering om att den paketerats.

Detta är muntlig information från en kundserviceagent på Webhallen. Precis som jag skrev.

Såhär tror jag att det ligger till bakom kulisserna på WH:

- "Redo att skickas" i deras värld, är sannolikt att lagret har fått en plockorder som går i enighet med kölistan. Lagret har alltså inte kölistan själva, utan får intern info vilken PS5-order som ska plockas härnäst. Nu är de backloggade från Black Week, vilket gör att de prioriterar andra ordrar före PS5-beställningar.

Det agenten sa till mig är att de räknar med att komma ikapp med leveranserna innan veckan är slut varav hans gissning att det kommer skickas en hämtningsorder till Postnord innan veckan är slut. Sen är det upp till Postnord att leverera.

- "Ej i lager på hemsidan" tror jag betyder att de helt enkelt inte lägger tid på att skanna in nya PS5:or officiellt, utan tar emot leveransen sen inväntar direktiv var den ska ta vägen härnäst (vem står näst på kö). De blir bara en sambandscentral med en kölista.

Det som hade hänt om de hade skannat in alla PS5:or hade det varit ungefär såhär: PS5 kommer in -> Skannas in -> På hemsidan står det att det finns i lager -> Folk beställer -> Folk hamnar längst bak i kön som sträcker sig till våren 2021 -> Ringer kundservice -> Blir förbannade.

Slutlig gissning på vad som kommer hända: Du kommer kort och gott bara få en notis från Postnord att paket är påväg. Punkt.

Permalänk
Skrivet av hpehrsson:

Detta är muntlig information från en kundserviceagent på Webhallen. Precis som jag skrev.

Såhär tror jag att det ligger till bakom kulisserna på WH:

- "Redo att skickas" i deras värld, är sannolikt att lagret har fått en plockorder som går i enighet med kölistan. Lagret har alltså inte kölistan själva, utan får intern info vilken PS5-order som ska plockas härnäst. Nu är de backloggade från Black Week, vilket gör att de prioriterar andra ordrar före PS5-beställningar.

Det agenten sa till mig är att de räknar med att komma ikapp med leveranserna innan veckan är slut varav hans gissning att det kommer skickas en hämtningsorder till Postnord innan veckan är slut. Sen är det upp till Postnord att leverera.

- "Ej i lager på hemsidan" tror jag betyder att de helt enkelt inte lägger tid på att skanna in nya PS5:or officiellt, utan tar emot leveransen sen inväntar direktiv var den ska ta vägen härnäst (vem står näst på kö). De blir bara en sambandscentral med en kölista.

Det som hade hänt om de hade skannat in alla PS5:or hade det varit ungefär såhär: PS5 kommer in -> Skannas in -> På hemsidan står det att det finns i lager -> Folk beställer -> Folk hamnar längst bak i kön som sträcker sig till våren 2021 -> Ringer kundservice -> Blir förbannade.

Slutlig gissning på vad som kommer hända: Du kommer kort och gott bara få en notis från Postnord att paket är påväg. Punkt.

Tack för det utförliga svaret.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk

Uppdatering på inet beställning: Okänt leveransdatum nu från att vara 21/12 ..... så blir väl nästa år ....

Digital edition beställt 2020-06-14

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Det är leveransen som kommer till oss kring 7/12 och som de flesta ÅF redan har bokat upp

Skrivet av Yennero:

Euronics i Italien släppte nya kl10 och Unieuro också. Vet inte för Sverige, jag hoppas för jag har en beställning liggandes hos Amazon den 20/11

Så det är en generell restock i Europa helt enkelt? Trodde 7/12 datumet gällde endast EG, men det kan alltså gälla för fler svenska återförsäljare också?

Har en bokning från 13.e Maj som jag hoppas åtminstone ska få ett preliminärt datum snart, så jag slipper tugga naglar länge till 🙂

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarazi:

Jag chattade med dom, inte mycket info men det beräknade leveransdatumet 8-15 gäller fortfarande.

Jag beställde en Digital version. 08.03

Vad gäller 8-15 ? , jag beställde samma dag gäller detta alla som fick igenom en order på release dagen hos netonet ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Vad gäller 8-15 ? , jag beställde samma dag gäller detta alla som fick igenom en order på release dagen hos netonet ?

Jag fick en orderbekräftelse från netonnet där det stod leveransdatum 8-15 december, sen beror det säkert på vilken tid du beställde. Vad står det på din order?

Permalänk
Inaktiv

Spännande att se vad som händer imorrn helt klart, hoppas så många som möjligt får bekräftade leveranser nu bara.

Permalänk
Medlem

står bara order mottagen 2020-11-19 @tarazi

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Så det är en generell restock i Europa helt enkelt? Trodde 7/12 datumet gällde endast EG, men det kan alltså gälla för fler svenska återförsäljare också?

Har en bokning från 13.e Maj som jag hoppas åtminstone ska få ett preliminärt datum snart, så jag slipper tugga naglar länge till 🙂

4/12 ska det komma leverans till EG. Sen börjar de skicka ut på måndagen (7/12)

Om man ser på skalan av sånt här så kan man ju anta att båten kom till Europa i veckan

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spännande att se vad som händer imorrn helt klart, hoppas så många som möjligt får bekräftade leveranser nu bara.

Spänningen är.......Olidlig!
Trodde EG fått in i dag redan enligt tidigare inlägg i tråden.
Så jag förväntade mig att de skulle skicka i dag.
Nu sitter jag med extra handkontroll, laddstation, extern ssd och bara "suktar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

står bara order mottagen 2020-11-19 @tarazi

Inget i bekräftelse mailet?

Permalänk
Skrivet av BergEr:

4/12 ska det komma leverans till EG. Sen börjar de skicka ut på måndagen (7/12)

Om man ser på skalan av sånt här så kan man ju anta att båten kom till Europa i veckan

Gissningsvis dammade Elgiganten ut 2500-3000 konsoler under de tre tidsfönstren som fanns den 19/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

4/12 ska det komma leverans till EG. Sen börjar de skicka ut på måndagen (7/12)

Om man ser på skalan av sånt här så kan man ju anta att båten kom till Europa i veckan

Börjar skicka ut på måndag? Jag fick känslan att dom skickar imorgon och ska vara framme och levereras på måndag.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Antal: 1
Var: Power
När: 19 nov 2020
Modell: Disc
Status: fick precis notis från budbee att leverans är på gång. Först hade power sagt 17dec lev. Men tydligen har dom fått in ps5or nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarazi:

Inget i bekräftelse mailet?

hade missat bekräftelse mailet haha, står 8:17 är lite efter dig då

ska ringa imorgon o kolla.

Tror du det finns chans o få konsolen innan jul ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Gissningsvis dammade Elgiganten ut 2500-3000 konsoler under de tre tidsfönstren som fanns den 19/11.

Oj, ja fan jag fick min närmare 14:00 så ett stort antal lär de ha sålt.

Skrivet av arknvgh:

Börjar skicka ut på måndag? Jag fick känslan att dom skickar imorgon och ska vara framme och levereras på måndag.

Kan vara så, har inte kollat alla sidor i tråden men tidigare lät det som att EG skulle få in sina under fredagen. Men visst dem hinner kanske börja få ut redan imorgon.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Står planerad leverans 7/12 för mig. Så jag antar att dom börjar skicka imorgon från EG. Men det lär säkert bli försenat

Permalänk
Skrivet av ForwardHQ:

Gissningsvis dammade Elgiganten ut 2500-3000 konsoler under de tre tidsfönstren som fanns den 19/11.

Vad baserar du den gissningen på? Har de gått ut med hur många som sålts? 😊