3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Yes!

MSI RTX 3080 SUPRIM X flyttades precis till grön bock och "Bokad" på Inet 👍

Beställde 2/12.

Edit: Nu plockas ordern också.

Beställde också 2/12, först stod det leverans imorgon, sen under dagen ändrades det till leverans idag, och nu (förhoppningsvis inte) slutligen står det bara försenad inleverans

Och stort grattis!!!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Undrar var det är för några som köper grafikkort och lämnar tillbaka, kanske nåt fel på dem, coilwhine etc? 🤔

Många dras med i hypen och köper innan dom tänkt klart. Det är nog den stora förklaringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Nej inte en scalper men har velat onödigt mycket med vilket kort jag ska ha i burken.
Köpte först ett phantom gs 3080 som jag tyckte var för högljutt, bytte till aorus master 3080 och nu är ett 3090 suprim x på ingång. Säljer inte vidare korten med några pålägg.

Ajdå... har själv bokat ett Gainward 3080, skulle ju uppskatta om det var rätt tyst

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Finns ett RTX 3090 Gaming X Trio på Inets fyndhörna nu om det är någon som har råd med det

18 270 kr

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Finns ett RTX 3090 Gaming X Trio på Inets fyndhörna nu om det är någon som har råd med det

18 270 kr

Hehe missa denna med då xD Min flyt är inte bra just nu

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Haha. Börjar bli lite småirriterad.
"Vi har historiskt sålt fler OC så därför ser det ut så här." Ja, det är väl en rimlig inledande strategi, men nu har det gått flera månader och det kanske är dags att anpassa allokeringen efter verkligheten istället för hur det var för några år sedan.

Vilken tid la du beställning? Har 15:10 på lanseringsdagen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Vilken tid la du beställning? Har 15:10 på lanseringsdagen.

15:20, så det är väl runt 40 före och minst fyra månaders väntetid med Asus prioritering.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

:/

Skrivet av Shakermaker:

15:20, så det är väl runt 40 före och minst fyra månaders väntetid med Asus prioritering.

Jag beställde 3080 Strix (NON OC) från Webhallen 15:05 på releasedagen. Har fortfarande inte hört ett knyst om något kort, tror jag är topp 3-5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Jag beställde 3080 Strix från Webhallen 15:05 på releasedagen. Har fortfarande inte hört ett knyst om något kort, tror jag är topp 3-5.

Men tror knappt några STRIX är levererade? ASUS har sagt något varit fel på korten i samband med produktionsstart. (Oklart vad) Så därför blev dessa försenade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Hehe missa denna med då xD Min flyt är inte bra just nu

Usch, tråkigt!
Själv missade jag 3080 Suprim X igår... Väntar annars på ett 3080 Gaming X Trio från Netonnet.
Trodde att 3080 skulle finnas i lager vid det här laget så därför beställde jag inget på releasedagen då jag inte hade köpt övriga delar än..

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Enligt elgigantens hemsida så kan det finnas ett Msi gaming trio 3080 i butiken mobilia Malmö.

Vem vet kanske stämmer, typ 50mil för mig att undersöka..

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Nej inte en scalper men har velat onödigt mycket med vilket kort jag ska ha i burken.
Köpte först ett phantom gs 3080 som jag tyckte var för högljutt, bytte till aorus master 3080 och nu är ett 3090 suprim x på ingång. Säljer inte vidare korten med några pålägg.

@Östfelt
Hittar knappt någon info om Phantom GS varianten, den är högljudd säger du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ajV:

Enligt elgigantens hemsida så kan det finnas ett Msi gaming trio 3080 i butiken mobilia Malmö.

Om den går att boka och hämta i butik, kanske.

Om inte, bugg.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajV:

Nästgårds ju. KÖR!

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem

Nu verkar 3080 Ti hittat in i en HP drivrutin. Nvidia kanske pushar fram kortet för att kontra 6900.

Ett 3080ti FE till msrp i januari vore riktigt trevligt. Lottovinst nästa?

Permalänk
Medlem

För er som fortsatt behöver ett kort kan jag rekommendera tillägget "Distill Web monitor". Satte upp så att addonet uppdaterade kompletts "lagersida" (som tidigare nämnts här i tråden) var 5:e sekund. Dvs så fort något uppdaterades där, typ lagersaldo som ändrades, köpknappen blir grön osv plingar det till.

Detta är ingen "bot" som köper något åt er men den kan hålla koll på när en sida uppdateras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

@Fidde_Aberg
Hittar knappt någon info om Phantom GS varianten, den är högljudd säger du?

Personligen tyckte jag det men det kan vara att jag är kräsen med ljudnivå.
Jag hade quiet bios och undervoltat till 0.875mV på 1920mHz och det varvade upp ganska mycket ändå, kan inte ge någon dB nivå eller så men jämfört med aorus master är det stor skillnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuHack:

Nu verkar 3080 Ti hittat in i en HP drivrutin. Nvidia kanske pushar fram kortet för att kontra 6900.

Ett 3080ti FE till msrp i januari vore riktigt trevligt. Lottovinst nästa?

Haha ja, lika sannolikt som vinst på lotto känns det som.

Permalänk

Lade en förfrågan tidigt igår till webhallen om att byta mitt 3080 strix till ett zotac 3090 då det fanns 20+ I lager. Nu finns det 1 i lager. Fortfarande inget svar. Allt annat till min pc har de haft i lager i 2 månader. Kanske lika bra att inte lägga ut 8500 extra bara för att man är trött på att vänta.

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

Lade en förfrågan tidigt igår till webhallen om att byta mitt 3080 strix till ett zotac 3090 då det fanns 20+ I lager. Nu finns det 1 i lager. Fortfarande inget svar. Allt annat till min pc har de haft i lager i 2 månader. Kanske lika bra att inte lägga ut 8500 extra bara för att man är trött på att vänta.

Varför inte bara avboka 3080 strix och köpa 3090?

Permalänk
Medlem

Pratade nyss med inet, första och sista gången jag handlar av den jävla butiken. Skulle varit inleverans idag, men nähä där fick jag inget kort och vipps så ska det vara den 28e istället. ”Leveransen har inte kommit” jo det har den, så vart det tyst en bra stund och så erkände dom tillslut att leverans kommit men inte tillräckligt med kort. Så frågade jag om nästa leverans för det stod för några dagar sedan att det skulle komma en leverans den 18/12. Men det var tydligen bara ett hittepå-datum av inet, helt obekräftat. Där fick man för att man provade att handla av någon annan än webhallen..

Verkligen suuuuuuuperroligt att jag avbokade 6800xt med bekräftad leverans på onsdag bara för att jävla inet lurade i mig att kortet skulle komma idag.🤬 skitroligt med 680gt jag sitter med nu..

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Skrivet av ajV:

Pratade nyss med inet, första och sista gången jag handlar av den jävla butiken. Skulle varit inleverans idag, men nähä där fick jag inget kort och vipps så ska det vara den 28e istället. ”Leveransen har inte kommit” jo det har den, så vart det tyst en bra stund och så erkände dom tillslut att leverans kommit men inte tillräckligt med kort. Så frågade jag om nästa leverans för det stod för några dagar sedan att det skulle komma en leverans den 18/12. Men det var tydligen bara ett hittepå-datum av inet, helt obekräftat. Där fick man för att man provade att handla av någon annan än webhallen..

Verkligen suuuuuuuperroligt att jag avbokade 6800xt med bekräftad leverans på onsdag bara för att jävla inet lurade i mig att kortet skulle komma idag.🤬 skitroligt med 680gt jag sitter med nu..

Inet eller vilken ÅF som helst borde väl ändå rimligtvis veta hur många kort som kommer vid varje batch? Förstår att leveransdatum kan vara knepigt, men hur många borde de väl få info om? Delar din besvikelse men äsch, två veckor till 28! Kommer bli kanon, lovar dig!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Inet eller vilken ÅF som helst borde väl ändå rimligtvis veta hur många kort som kommer vid varje batch? Förstår att leveransdatum kan vara knepigt, men hur många borde de väl få info om? Delar din besvikelse men äsch, två veckor till 28! Kommer bli kanon, lovar dig!

Kan tänka mig det mesta är knepigt för tillverkare och återförsäljare med covid, papperslansering, problematiska fraktvägarna, ivrigare och ivrigare kunder och nu börjar vi även komma riktigt nära jul. Nästan som gjort för katastrof.

Permalänk
Skrivet av lejonhead:

Varför inte bara avboka 3080 strix och köpa 3090?

För att jag beställt en komplett dator med montering.

Permalänk
Medlem

TACK!!!!

Skrivet av Nostradamu:

För er som fortsatt behöver ett kort kan jag rekommendera tillägget "Distill Web monitor". Satte upp så att addonet uppdaterade kompletts "lagersida" (som tidigare nämnts här i tråden) var 5:e sekund. Dvs så fort något uppdaterades där, typ lagersaldo som ändrades, köpknappen blir grön osv plingar det till.

Detta är ingen "bot" som köper något åt er men den kan hålla koll på när en sida uppdateras.

Det här är det typ det bästa jag har sett haha! Tack som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

För att jag beställt en komplett dator med montering.

Hur funkar det? Man lägger till delarna på kundkorgen och sen kommer det fram i nästa steg att man vill ha montering?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yaxer:

Hur funkar det? Man lägger till delarna på kundkorgen och sen kommer det fram i nästa steg att man vill ha montering?

korrekt! ihop med en "custom config" artikel

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajV:

Det är nog inte lätt för E-handelsföretagen nu, tror dom får väldigt dåligt med information från sina leverantörer samtidigt som dom har oss kunder flåsande i nacken 24/7. Tror de flesta datum som blir satta i slutet av januari/februari är "worst case" datum då jag sett massor i tråden som fått skickat innan utsatta datum, vi borde nog ge dom lite slack faktiskt...

Förövrigt verkar postnord också ha det kämpigt, fick mitt suprim markerat som skickat från komplett igår vid 15:00 men posten har inte hämtat det från lagret än så det fraktas nog tidigast imorgon. Vanligtvis brukar man få skickat samma dag eller åtminstonde dagen efter så det talar väl för att det är ganska högt tryck atm.

Permalänk
Skrivet av DRAKKISH:

Det är nog inte lätt för E-handelsföretagen nu, tror dom får väldigt dåligt med information från sina leverantörer samtidigt som dom har oss kunder flåsande i nacken 24/7. Tror de flesta datum som blir satta i slutet av januari/februari är "worst case" datum då jag sett massor i tråden som fått skickat innan utsatta datum, vi borde nog ge dom lite slack faktiskt...

Förövrigt verkar postnord också ha det kämpigt, fick mitt suprim markerat som skickat från komplett igår vid 15:00 men posten har inte hämtat det från lagret än så det fraktas nog tidigast imorgon. Vanligtvis brukar man få skickat samma dag eller åtminstonde dagen efter så det talar väl för att det är ganska högt tryck atm.

^^ Det här! Jag förstår frustrationen hos de som inte fått / får tag i ett kort men det är INTE återförsäljarnas fel. (jag fick fatt i ett 3070 som ligger hos mitt ombud nu tack vare SweClockers). Att PostNord inte pallar trycket är föga förvånande tyvärr. Sen är det ett minst sagt annorlunda år i år.

Permalänk
Medlem

känns som det går åt mycket julsnaps i denna tråden 😉

Visa signatur

In science we trust!