Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Det sägs att:

• Sergie Perez bror laddat upp en bild på en RedBull -logotyp.

• Att Bottas raderat alla referenser till Mercedes på sina profiler.

• Att George Russen radera alla referenser till Williams på sina profiler.

Jag har inte instagram/twitter så kan själv inte bekräfta detta. Kan ni?

Vet inte vad Perez bror heter men de andra två påstående stämmer inte iallafall (kollade instagram).

Tycker fortfarande synd om Russel. En pyspunka sabbade en säker 2:de plats iallafall och hade blivit en spännande fight om första platsen. Får hoppas det inte är såna saker som sabbar för honom i nästa race.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon75480:

Vart ser ni detta? Kollar Perez instagram, ingen rb logga, kollar bottas hemsida och instagram, kryllar av Mercedes...

Ja i flödet är det full med Mercedes men de syftar på texten i "biography" och där e de "tomt" nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Vart ser ni detta? ...

https://old.reddit.com/r/formula1/comments/k8rty3/sergio_pere...
Efter:
https://www.instagram.com/valtteribottas/?igshid=wwdevy56tkbp
https://www.instagram.com/georgerussell63/
Före:
https://web.archive.org/web/20200530071515/https://instagram....
http://web.archive.org/web/20200511010835if_/https://twitter....
https://web.archive.org/web/20201106212448/https://www.instag...

Permalänk
Medlem

Vbottas är ju full av mercedes???

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vbottas är ju full av mercedes???

Det är naturligtvis profil-beskrivningen han uppdaterar. Han kommer ju inte ta bort gamla bilder. Kom in i matchen nu

Permalänk
Medlem

Bottas har ju dock inte ändrat sin bio på Twitter, den har vart samma ett tag.

Att Russell ändrar under tiden han inte kör för Williams kan jag köpa. Men klart att man hoppas att det är lite intressantare än att Bottas bara kände för att ta bort det som stod i bion.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Han har inte tagit bort sitt inlägg om att han säkrat kontraktet till 2021.
Det tänker jag att man gjort om man blivit av med det...
Bekräftades runt 6:e augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Det är naturligtvis profil-beskrivningen han uppdaterar. Han kommer ju inte ta bort gamla bilder. Kom in i matchen nu

Nja hoppar nog inte på denna konspirationsteori

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Det sägs att:

• Sergie Perez bror laddat upp en bild på en RedBull -logotyp.

• Att Bottas raderat alla referenser till Mercedes på sina profiler.

• Att George Russen radera alla referenser till Williams på sina profiler.

Jag har inte instagram/twitter så kan själv inte bekräfta detta. Kan ni?

Skrivet av vargeEEEEn:

Hmm... Det ser faktiskt ut att kunna stämma!

Vad är detta för "rykten", som är så pass enkla att verifiera som felaktiga?
Bottas har tusentals bilder med Mercedes på sin Instagram, Russel har tusentals bilder med Williams (även om den senaste veckans bilder av naturliga skäl är honom iförd Mercedesskrud)...

Även om nu Bottas skulle bytas ut, skulle han radera alla sina tidigare bilder med Mercedes (alltså allt kring hans karriär de senaste åren), och Russel göra motsvarande?

Edit: Skriv inte "raderat alla refenser", om det i själva verket är en text i bion du menar...
När du säger "raderat alla refenser" så åsyftas i regel distansering ala Epstein, Kevin Spacey, Maritn Timell, etc.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Vart ser ni detta? Kollar Perez instagram, ingen rb logga, kollar bottas hemsida och instagram, kryllar av Mercedes...

edit. aha var Perez bror! Antar att han bara vill sätta lite press på rb, få folk att slå på jungeltrumman.

Alltså Bottas å Russel har ju tatt bort det i sina intron på profilerna. Typ "i drive for mercedes" finns inte längre

Permalänk
Medlem

Låt det vara sant!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Denna nyhet är en månad gammal och dessutom skvalleraktig. Jag ber om ursäkt för det. Men.
Max Verstappen (född 1997) har en sexuell relation med Kelly Piquet (född 1988). Det vill säga dottern till F1 legenden Nelson Piquet. Men ännu viktigare; Daniil Kvyats ex och modern till deras gemensamma barn.

Fruktansvärt. Stackars barn som nu är från en separerad familj.
Verstappens "Neue" hat ein Kind mit Formel-1-Rivalen (på tyska)
Is MAX VERSTAPPEN freshly in love with KELLY PIQUET?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Denna nyhet är en månad gammal och dessutom skvalleraktig. Jag ber om ursäkt för det. Men.
Max Verstappen (född 1997) har en sexuell relation med Kelly Piquet (född 1988). Det vill säga dottern till F1 legenden Nelson Piquet. Men ännu viktigare; Daniil Kvyats ex och modern till deras gemensamma barn.

Fruktansvärt. Stackars barn som nu är från en separerad familj. Vem är värst av Max och Kelly här?

Det finns flera aspekter här:

Max Verstappen uppges ha en relation med en äldre kvinna.
En 23-åring och en 32-åring. Jo, det kan jag väl tycka är ett lite väl stort åldersgap. Å andra sidan tänker jag mig att en 23-årig F1-förare kanske har tvingats mogna lite mer än den generella 23-åringen?

Max Verstappen uppges ha en relation med en kvinna som har barn med en annan man.
Sånt händer väl hela tiden? Jag tycker det är tråkigt med folk som separerar, särskilt när de har barn ihop, men att det skulle vara en så stor grej vet jag inte.

Max Verstappen uppges ha en relation med en polares f.d.
Händer väl också hela tiden. Kalle och Lisa gör slut, Pelle och Anna gör slut, Anna och Kalle blir ihop.

Jag avskyr att det här blir en forumpost, bara för att handlar om allmänt kända personer. Jag intresserar mig för Formel 1. Racing. Tekniken. På sin höjd skvaller om vilken förare som ska köra för vilket team, osv. Men att börja lägga sig i/bry sig om förares privatliv? Nej, sånt har jag inget intresse för. Sure, skulle det visa sig att Verstappen ligger med en 12-åring, istället för en 32-åring, skulle även jag reagera; men alla inblandade i det här påstådda dramat är ju vuxna. Låt dem va.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Är du seriös??? Vem fan bryr sig? Båda är vuxna singelmänniskor, dom får väl vara med vem dom vill.

Permalänk
Medlem

@GLaDER & @K-D][Aramis

Ni missar ju helt poängen, det intressanta blir ju duellerna mellan Verstappen och Kvyat, resten kunde jag inte bry mig mindre om.

Hanarna konkurrerar om honorna, männen om kvinnorna.

Konkurrens och stolthet, det kanske kommer bli tuffa tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

@GLaDER & @K-D][Aramis

Ni missar ju helt poängen, det intressanta blir ju duellerna mellan Verstappen och Kvyat, resten kunde jag inte bry mig mindre om.

Hanarna konkurrerar om honorna, männen om kvinnorna

Konkurrens och stolthet, det kanske kommer bli tuffa tag.

Jag hoppas de löser sådant utanför banan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:
Skrivet av K-D][Aramis:

Är du seriös??? Vem fan bryr sig? Båda är vuxna singelmänniskor, dom får väl vara med vem dom vill.

Jag tror alla inblandande och berörda bryr sig. Relationen mellan två av sportens 20 förare förare påverkas ju av detta. Det är en intressant och prekär grej för alla som bryr sig om sportens förare. Det lär också påverka hur många ser på Max Verstappen och hur man vill vara ett fan av Max Verstappen. Det gör det för min del. Jag tycker Max är hugger sin vän och kollega i ryggen på ett hemskt sätt här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zipparn:

Jag tror alla inblandande och berörda bryr sig. Relationen mellan två av sportens 20 förare förare påverkas ju av detta. Det är en intressant och prekär grej för alla som bryr sig om sportens förare. Det lär också påverka hur många ser på Max Verstappen och hur man vill vara ett fan av Max Verstappen. Det gör det för min del. Jag tycker Max är hugger sin vän och kollega i ryggen på ett hemskt sätt här.

Det jag störde mig på var formuleringen... Räcker väl med att skriva att det ryktas om att Max dejtar Kvyats ex?

Citat:

Det var väl ett år sedan dom gjorde slut? Är väl inte som att (om det nu är sant) han kommer in som en homewrecker? Dock är det såklart oskönt att dejta ett ex till någon man känner, men att Max är oskön misstänkte jag redan innan, och inget som påverkar vad jag tycker om han när det kommer till racing (eller ja snarare att jag tycker han är ännu roligare att följa).

Permalänk
Medlem

Det relationsmässiga, vem som gjorde slut med vem etc bryr jag mig mindre om, vems fel etc., moraliska aspekter annars blir det för mycket svensk damtidning här, blir ju extremt spekulativt. Folk skiljer sig ju som flugor de senaste ca 40-50 åren (i modern tid), kanske i synnerhet kändisar. Sedan det här att anta att det oftast skulle bero på männen är ju ren bullshit, fel att anta att Verstappen gjort något fel här tycker jag, vi vet ingenting. Folk attraheras av varandra, folk blir kära och sedan ska de halshuggas för det ur ett moraliskt perspektiv? Vi är fortfarande djur innerst inne, går tyvärr inte att komma ifrån. Ponera att det var Kelly Piquet som förförde Verstappen, ska vi då kasta skit på Verstappen? Vi vet noll.

Däremot mer intressant/roande under eventuella framtida kördueller mellan Verstappen och Kvyat i framtiden för att se om det blir någon sorts tupp-fight körning. Sannolikt lär de uppträda professionellt men vi människor är ju inga robotar.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som sitter som på nålar och väntar vem som ska köra Lewis bil i helgen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Är det bara jag som sitter som på nålar och väntar vem som ska köra Lewis bil i helgen ?

Samma här, sitter och hoppas att Russell får en chans till men om Hamilton har lämnat ett negativt covid test igår/idag så tror jag Mercedes kommer lösa det med myndigheterna ang karantän reglerna.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Samma här, sitter och hoppas att Russell får en chans till men om Hamilton har lämnat ett negativt covid test igår/idag så tror jag Mercedes kommer lösa det med myndigheterna ang karantän reglerna.

Tror Mercedes gör allt i sin makt för att världsmästaren ska få köra sista loppet sålänge han själv orkar.
Men det hade ju varit så sjukt kul att se Russel igen

Permalänk
Medlem

Van doorne kan få köra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Van doorne kan få köra

Vilken besvikelse. Men du har ju helt rätt. Om Russel har förpliktelser att köra Williams-bilen så kan han ju inte köra Mercan också som ett par vattenskidor. Det går inte. Vattenskidor måste vara lika snabba

Permalänk
Medlem

Tror ovissheten grundar sig i att de väntar på provsvar. Om jag minns rätt så är det fyra negativa test under fyra efterföljande dagar som gäller. Sen efter det ställer samtliga involverade sig frågan om huruvida det är klokt att köra efter att precis ha återhämtat sig från en förhållandevis allvarlig sjukdom. Både Lewis och Mercedes har trots allt vunnit WDC respektive WCC redan.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Van doorne kan få köra

Skrivet av Zipparn:

Vilken besvikelse. Men du har ju helt rätt. Om Russel har förpliktelser att köra Williams-bilen så kan han ju inte köra Mercan också som ett par vattenskidor. Det går inte. Vattenskidor måste vara lika snabba

Frågan är väl mest vad de kom till för uppgörelse med Williams gällande Russell och om de fick tillgång till Russell båda de kvarvarande loppen. De diskussionerna har vi ju ingen insyn i, så det är svårt.

MEN, det har låtit som att de har tillgång till Russell, Toto har sagt något sådant i någon intervju, samt då detta:

"The FIA's press conference scheduled for this weekend's season finale in Abu Dhabi lists Russell as appearing for Mercedes on Thursday, with his Williams replacement Jack Aitken also due to return.

But Mercedes has made clear it is not an indication that Russell will definitely race this weekend, with the priority going to Hamilton should he be declared fit to race."

https://www.autosport.com/f1/news/154079/mercedes-doing-all-i...

Så jag tycker allt pekar på att det står mellan att Hamilton är frisk och de lyckas få in honom trots besvärliga restriktioner eller att Russell får köra Mercedes ett lopp till.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag äter upp min hatt om Mazepin klarar sig kvar i Haas till starten av nästa säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jag äter upp min hatt om Mazepin klarar sig kvar i Haas till starten av nästa säsong.

Hoppas att du slipper riskera magproblem, för en sådan rövhatt hör fan inte hemma i F1.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Mazepin tog sin tjej(?), en tjej i alla fall, på brösten. https://twitter.com/OveratedLama/status/1336470233826123781
Alla fans tävlar i att ta avstånd och fördöma
Tjejen själv är inte upprörd till skillnad från alla F1 fans

Dold text

Jag själv tyckte det är helt patetiskt att sprida sånt här på Instagram för att skryta och verkligen /r/ihavesex -posta. Men det är samtidigt tydligt att det inte handlar om någon slags våldtäkts-attack som alla försöker få det till för att Cancelera Mazepin