Lämnar PostNord paket i helgerna?

Permalänk
Avstängd

Lämnar PostNord paket i helgerna?

Någon insatt inom PostNord som vet huruvida de har börjat med att leverera paket till utlämningsställen även på helger just nu i och med pågående situation med Black Friday, Juletider & COVID-19 kombinerat? En gång inträffade det att jag fick en avisering från DHL (eller så var det Schenker, minns ej) på en lördag(!). Jag undrar om PostNord vill göra något liknande ett par dagar och veckor för att sprida ut arbetsbelastningen under rådande omständigheter? Eller skiter de fullständigt i detta på grund av OB-tillägg under helger?

Jag frågar för jag skulle gärna vilja hämta flera datordelar för att sy ihop min uppgraderade burk som sedan inväntar ett grafikkort tills nästa år vilket jag överlever. Detta överlever jag säkert oxå men vore kull att veta!

Vänliga hälsningar,
Dagens I-landsproblem.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag fick en hemleverans från Inet via Postmord förra lördagen. Blev också förvånad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon insatt inom PostNord som vet huruvida de har börjat med att leverera paket till utlämningsställen även på helger just nu i och med pågående situation med Black Friday, Juletider & COVID-19 kombinerat? En gång inträffade det att jag fick en avisering från DHL (eller så var det Schenker, minns ej) på en lördag(!). Jag undrar om PostNord vill göra något liknande ett par dagar och veckor för att sprida ut arbetsbelastningen under rådande omständigheter? Eller skiter de fullständigt i detta på grund av OB-tillägg under helger?

Jag frågar för jag skulle gärna vilja hämta flera datordelar för att sy ihop min uppgraderade burk som sedan inväntar ett grafikkort tills nästa år vilket jag överlever. Detta överlever jag säkert oxå men vore kull att veta!

Vänliga hälsningar,
Dagens I-landsproblem.

Postnord levererar till ombud i Stockholm, Göteborg och Malmö på lördagar sedan 2017.

Permalänk
Relik 📜

PostNord har levererat lördag i storstäder under hela 2020 och ett par år tidigare i alla fall. Jag vet inte om det utökats nu under hösten.
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/tillaggstjanster-...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

PostNord har levererat lördag i storstäder under hela 2020 och ett par år tidigare i alla fall. Jag vet inte om det utökats nu under hösten.
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/tillaggstjanster-...

Jovars, jag bor i Sundsvall dock och det är inte någon stor stad och då ligger väl också det hela på sändarens val av försändelsen? Jag såg ingen speciell knapp att välja "Leverera även till ombud på helger" när jag checkade ut min beställning på Webhallen vilket är sändaren.

Jag håller tummarna men utgår ifrån att jag här i mellersta Norrland inte har samma lyx som er från södern!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag håller tummarna men utgår ifrån att jag här i mellersta Norrland inte har samma lyx som er från södern!

Offtopic: Ursäkta "mellersta Norrland"?
Man kanske kan kalla Sundsvall för mellersta Sverige. Men inte norrland, norrland börjar i Umeå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, jag bor i Sundsvall dock och det är inte någon stor stad och då ligger väl också det hela på sändarens val av försändelsen? Jag såg ingen speciell knapp att välja "Leverera även till ombud på helger" när jag checkade ut min beställning på Webhallen vilket är sändaren.

Jag håller tummarna men utgår ifrån att jag här i mellersta Norrland inte har samma lyx som er från södern!

Det är inget tillval utan kan ett paket levereras på en lördag så blir det levererat då. Är ju även kostnadsfritt för butiken enligt länken ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Offtopic: Ursäkta "mellersta Norrland"?
Man kanske kan kalla Sundsvall för mellersta Sverige. Men inte norrland, norrland börjar i Umeå.

Sundsvall kan nog sägas ligga i mellersta delen av landsdelen norrland, som ”börjar” i gävle/gästrikland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, jag bor i Sundsvall dock och det är inte någon stor stad och då ligger väl också det hela på sändarens val av försändelsen? Jag såg ingen speciell knapp att välja "Leverera även till ombud på helger" när jag checkade ut min beställning på Webhallen vilket är sändaren.

Jag håller tummarna men utgår ifrån att jag här i mellersta Norrland inte har samma lyx som er från södern!

Bor också i Sundsvall och förra lördagen fick jag en avisering om att jag hade paket att hämta ut.
Om det beror på att postnord hade kört ut paketet till partnern på lördagen eller om dom bara var sena med att skanna in det kan jag dock inte svara på.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Sundsvall kan nog sägas ligga i mellersta delen av landsdelen norrland, som ”börjar” i gävle/gästrikland.

Njaaaa.......
Gävle är inte "Norrland"
Sveriges geografiska mittpunkt ligger i Ånge, några mil inåt från Sundsvall. Så Sundsvall kan omöjligt ligga i mellersta Norrland, om man nu skulle inkludera Gävle (vilket man inte ska göra)

Permalänk
Avstängd

Lördagsleverans har skett i ca 2 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Njaaaa.......
Gävle är inte "Norrland"
Sveriges geografiska mittpunkt ligger i Ånge, några mil inåt från Sundsvall. Så Sundsvall kan omöjligt ligga i mellersta Norrland, om man nu skulle inkludera Gävle (vilket man inte ska göra)

Det spelar ingen roll var den geografiska mittpunkten ligger. Gävle ligger i Norrland

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zlim:

Bor också i Sundsvall och förra lördagen fick jag en avisering om att jag hade paket att hämta ut.
Om det beror på att postnord hade kört ut paketet till partnern på lördagen eller om dom bara var sena med att skanna in det kan jag dock inte svara på.

Står att paketen är skickade med MyCollect Paket men 2 dagar kvar innan hos utlämningsutbud. De är bara i första PostNord Sundsvall då det brukar vara andra innan utkörning till utlämningsställe. Så nog får jag dessvärre vänta till på måndag, such is life!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Njaaaa.......
Gävle är inte "Norrland"
Sveriges geografiska mittpunkt ligger i Ånge, några mil inåt från Sundsvall. Så Sundsvall kan omöjligt ligga i mellersta Norrland, om man nu skulle inkludera Gävle (vilket man inte ska göra)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Norrland
Gävle ligger tydligen längst ner i södra delen av Norrland.

Jag har inte varit med om lördagsleveranser, men har heller inte beställt på en fredag vad jag kan minnas. Nu bor jag dock inte i någon av de största städerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det spelar ingen roll var den geografiska mittpunkten ligger. Gävle ligger i Norrland

Eftersom du inte verkar förstå det "interna" skämtet/allvaret om detta, så tar vi inte det längre. Men det är lugnt, 08:or är förlåtna.

Permalänk
Medlem

Separat tråd om Norrlands gränsdragning finns bakom denna länk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yonie:

Separat tråd om Norrlands gränsdragning finns bakom denna länk.

Vad har jag ställt till med nu?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråden. Är det någon som vet om det gäller hela Sverige eller bara Sthlm/Gbg/Malmö? På denna sidan står det att det gäller "leveranser inom Sverige" medan om jag klickar vidare till denna sidan står det att det gäller "ombud i Stockholm, Göteborg och Malmö".

Visa signatur

Speldator: i5-6600K | 16GB RAM | Nvidia GTX 1070 | Fractal Design Define R5 | 512GB SSD + 256GB SSD
Laptop: Huawei Matebook X Pro | i7-10510U | 16GB RAM | 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det spelar ingen roll var den geografiska mittpunkten ligger. Gävle ligger i Norrland

/OT

Och allt söder om Dalälven är Skåne!

Permalänk
Medlem

Kanske snor tråden, men är det någon som vet om lastbilarna rullar på helgerna? Jag ser massa som ligger på motorvägarna även på helgerna så jag är nyfiken!