Cyberpunk 2077 får buggfixar och bättre prestanda med AMD-processorer

Permalänk
Medlem

Någon som vet om cheesandet med att sälja samma tavla om och om igen har fixats? Ganska soft sätt att tjäna pengar på😆

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem

Alltså, detta spel är ju skadat enkelt att modda hur man vill. Skitenkelt att ta bort boundrarys, ordna teleport, evig hälsa osv.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Alltså, detta spel är ju skadat enkelt att modda hur man vill. Skitenkelt att ta bort boundrarys, ordna teleport, evig hälsa osv.

Men hur kul är det?

Skrivet av Defender:

Ja fast fixar dom saker som inte ens finns i spelet överhuvudtaget ?
spelet blir ju ganska trist fort. Fattas mängder i spelet som skulle varit med men inte är det.
Nya No man sky

Vad saknas?
Verkligen inte nya No Man's Sky.

(Och eftersom folk kommer missuppfatta som vanligt så måste jag poängtera att bara för att jag inte tycker det är nya No Man's Sky så betyder det inte att det inte saknas saker och jag vill veta vad som saknas.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_Hood:

Vill du använda HDR testa att köra med SpecialK.....går att ställa i detalj men bara att använda ”rekommenderade” settings ger djupa svärtor och rätt nivåer. Använd versionen i nedan tråd som stöder DirectX 12
https://discourse.differentk.fyi/t/topic-free-mega-thread-v-1...

Hur funkar detta? Har en HDR monitor men får det inte att se bra ut med HDR. Vad är Special K och hur fungerar det? Försökte söka lite men hittade tyvärr inte mycket. Du kanske kan länka nån tutorial? Fick tag i några DXGI filer men vet inte vad jag ska göra med dom XD

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Kanske var en blessing in disguise att mitt RTX 3080 dröjer. Förhoppningsvis får CDPR bukt på problemen tills dess.

Nja jag tycker jag har en väldigt bra upplevelse, och jag kör med 3080. Klart man har stött på någon bugg men har inte varit något seriöst. De buggar jag stött på är sånna jag alltid räknar med när jag köper ett spel vid launch. Men nu så försvarar jag inte CDPR, spelet verkar vara kasst om man inte har hårdvaran för det.

Visa signatur

Serverdator

Permalänk
Medlem

Känns som spelet minst behövde ett halvår till i ugnen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Bättre stabilitet och prestanda med AMD-processorer är några av många av många buggfixar när Cyberpunk 2077 uppdateras.

Läs hela artikeln här

Jag tycker det körs värre och mer hackigare efter uppdateringen (har 2700x).

Permalänk

Har läst att AI:n i spelet är avskyvärd stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har läst att AI:n i spelet är avskyvärd stämmer det?

Inkonsekvent är ett bra beskrivande ord, iaf utifrån min upplevelse.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Inget rykte, är bekräftat CDPR själva.

Skrivet av CFSsss:

Ryktet säger att CDPR jobbar på två "större" patchar som ska släppas i Januari och Februari, troligen för att åtgärda mer djupgående problem med spelet och olika quests. Så har man inte rört spelet än kanske det är värt att vänta på?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Man kan ju i alla fall undra vad dom har gjort med tanke på skicket spelet är i efter 8 år av utveckling.

Tror den här passar som svar till dig:

Angående bonusar så tog väl ledningen bort kravet på att spelet ska ha bra recensioner för att kodare ska få bonus i år. Vill minnas att jag läst det någonstans.

Permalänk
Medlem

Blev lite bättre utan motion blurr på märkte jag precis ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Alltså, detta spel är ju skadat enkelt att modda hur man vill. Skitenkelt att ta bort boundrarys, ordna teleport, evig hälsa osv.

Det är väl ett bra betyg? För det finns väl inget onlineläge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Men hur kul är det?

Vad saknas?
Verkligen inte nya No Man's Sky.

(Och eftersom folk kommer missuppfatta som vanligt så måste jag poängtera att bara för att jag inte tycker det är nya No Man's Sky så betyder det inte att det inte saknas saker och jag vill veta vad som saknas.)

Bland annat Wall Running, dual wielding, garage så man customiza sina bilar, lägenhets customization, Bounty/warrant system.
Plus mycket mera.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Ja du, finns säkert en hel del buggfixes, men den gav också en ganska stor bugg.

Bloom effekten är nu lite för stärk, vissa scener med volym beljusning, går inte att se nåt alls, många scener är nu helt mjölkvita, och vissa tider på dagen är allt så ljust att man inte kan se nåt.

Det är inte bara på min PC, men 2 av mina vänner upplevde det samma.

Här är en screenshot:

https://i.imgur.com/XSQ5WrZl.png

blir bländad vid dörröppningar;(

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeNnalol:

Nja jag tycker jag har en väldigt bra upplevelse, och jag kör med 3080. Klart man har stött på någon bugg men har inte varit något seriöst. De buggar jag stött på är sånna jag alltid räknar med när jag köper ett spel vid launch. Men nu så försvarar jag inte CDPR, spelet verkar vara kasst om man inte har hårdvaran för det.

Det är olika för olika personer och system. Jag har också ett 3080 tillsammans med en ryzen 3700x och mitt spel har kraschat massa gånger. Ibland är det ospelbart med krasch var femte minut så att jag måste stänga av. Ibland kan jag spela flera timmar utan att det händer något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rSon:

Det är olika för olika personer och system. Jag har också ett 3080 tillsammans med en ryzen 3700x och mitt spel har kraschat massa gånger. Ibland är det ospelbart med krasch var femte minut så att jag måste stänga av. Ibland kan jag spela flera timmar utan att det händer något.

Jag kommer inte med någon lösning här. Tror inte jag kan åstadkomma så mycket.

Men jag funderar lite över om överklockade komponenter. En del spel har genom tiderna varit mycket petigare än andra spel vilket lett till crasher.
Kan det kanske hänga ihop här?
Jag har själv sprungit på just det här fenomenet genom åren ;). Hyfsat stabila överklockningar som pallar stresstester och vardagsbruk utan fel. Men så hittar man den där unicornen där det inte riktigt funkar och man fattar inte varför eftersom man inte haft nå problem alls på ett år. Exempelvis.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag kommer inte med någon lösning här. Tror inte jag kan åstadkomma så mycket.

Men jag funderar lite över om överklockade komponenter. En del spel har genom tiderna varit mycket petigare än andra spel vilket lett till crasher.
Kan det kanske hänga ihop här?
Jag har själv sprungit på just det här fenomenet genom åren ;). Hyfsat stabila överklockningar som pallar stresstester och vardagsbruk utan fel. Men så hittar man den där unicornen där det inte riktigt funkar och man fattar inte varför eftersom man inte haft nå problem alls på ett år. Exempelvis.

Inget är överklockat, men tack för input ändå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rSon:

Inget är överklockat, men tack för input ändå.

Allright. Tack själv. Det svaret är lika givande!
Jag har själv inte problem med crasher - men get ger en bättre insikt i vilket skick spelet är i just nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Ja du, finns säkert en hel del buggfixes, men den gav också en ganska stor bugg.

Bloom effekten är nu lite för stärk, vissa scener med volym beljusning, går inte att se nåt alls, många scener är nu helt mjölkvita, och vissa tider på dagen är allt så ljust att man inte kan se nåt.

Det är inte bara på min PC, men 2 av mina vänner upplevde det samma.

Här är en screenshot:

https://i.imgur.com/XSQ5WrZl.png

Så där såg det ut för mig också efter patchen.
Plus att det var några frames högre nu.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

GamerNexus gick igenom denna patch vs manuell patchning:
https://www.youtube.com/watch?v=G5jTaa4Wj7Y

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ni skriver att det blir bättre stabilitet med AMD-processorer. Vad gäller det för något? Har jag missat de AMD-specifika stabilitetsproblemen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Hade dom jobbat innan releasen så hade kanske spelat vart klart nu också.

Hade pre order folket tagit ansvar och inte förstört för oss andra gamers så hade vi inte behövt söka oss till spel som Cyberpunk. Fanboys måste sluta förbeställda digitala kopior för att deras streamer säger de.

Permalänk

Att någon kutar vidare efter halshuggning är ju så cyberpunkigt det bara kan bli!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Det är olika för olika personer och system. Jag har också ett 3080 tillsammans med en ryzen 3700x och mitt spel har kraschat massa gånger. Ibland är det ospelbart med krasch var femte minut så att jag måste stänga av. Ibland kan jag spela flera timmar utan att det händer något.

Bara ren nyfikenhet, vilken version av win10 kör du?
När jag gick från 1909->2004 i våras så fick jag exakt samma problem som dig, i vissa speltittlar.
Efter ren ominstallation tillbaka till 1909 så funkar allt felfritt igen med allt som krashade i 2004.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

https://defector.com/at-least-now-you-know-which-video-game-r...

"In November, CD Projekt Red sent nondisclosure agreements to journalists ahead of Cyberpunk 2077’s launch that forbade the inclusion of original gameplay footage in their reviews. They could share screenshots, but the only gameplay footage they could publish had to come from CD Projekt Red. Infringing obligations in the NDA could amount to around $27,000 per violation."

Illa

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att man spelat snart 40 timmar och inte upplevt en ända krasch eller ens att ett Quest hängt sig. Visst finns de mindre grafiska buggar ibland men inget som påverkar min upplevelse med spelet. Hjälper säkert att man har en ok dator.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag kommer inte med någon lösning här. Tror inte jag kan åstadkomma så mycket.

Men jag funderar lite över om överklockade komponenter. En del spel har genom tiderna varit mycket petigare än andra spel vilket lett till crasher.
Kan det kanske hänga ihop här?
Jag har själv sprungit på just det här fenomenet genom åren ;). Hyfsat stabila överklockningar som pallar stresstester och vardagsbruk utan fel. Men så hittar man den där unicornen där det inte riktigt funkar och man fattar inte varför eftersom man inte haft nå problem alls på ett år. Exempelvis.

Ligger nog nåt i det du säger, har en riktig sån där silicon lottery winner Ryzen 7 1700. Har haft den överklockad till 4,1GHz med "bara" 1.3v i spänningen och den har typ aldrig kraschat i de spel jag spelat. Kör mycket Prepar3D och FS2020 så ganska tungdrivna simulatorer för processorn. Med Cyberpunk 2077 så krascha det ganska ofta, trodde först det var så buggigt eller att kanske processorn inte fick tillräckligt med ström så jag ökade spänningen men det fortsatte ändå krascha trots att processorn inte ens låg över 70 grader i temp. Testade sedan att klocka ner till 4,0GHz och vred ner spänningen till 1,34v och sedan dess har jag inte haft en enda krasch. Go figure.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

hade samma problem igår. Omstart av dator och sedan verifiera filerna funkade för mig.

Tusen tack, gjorde det du beskrev och nu flyter det på igen

Permalänk
Inaktiv

Rullat på utan problem från dag 1 med Stadia. Uppdateringarna installeras automatiskt och man behöver inte ruinera sig för toppgrafik.