Har jorden besökts av utomjordiska farkoster?

Permalänk
Medlem

Många skolgårdsmobbare som sökt sig till denna tråd, mår ni bättre av att håna andra människor? Det är ett abstrakt ämne där inga absoluta bevis finns idag. Diskussionen borde handla om statistik och sannolikhet eller foton/filmer av UFO:s istället för hån av stavning och teorier. Men trådar som dessa följer bara övriga samhällsutvecklingen där undermåliga politiker och journalister visar fåren hur man ska bete sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Mitt i sommaren? Han måste ha druckit lite för mycket och tappat fel på årstiden då...
Bara för att du inte tror på detta, så innebär det inte att det inte finns. Jag har sett med mina egna ögon, saker som inte går att förklara på ett vettigt sätt, med den teknologi vi har ens idag. Så till den dag jag får ett vettigt svar på vad det var, så är jag öppen med att det finns saker vi inte vet något om. Sen kanske det finns det de som gör det, men hela tiden tystas ner eller att det hemligstämplas. Vem vet?

Det enda jag vet är att folk som spelar dumma på andras bekostnad, utan egna bevis, är de riktiga fårhuvudena. För det är ju mycket bättre att bara slänga ur sig påståenden om att det där kan inte hända, därför existerar det inte... du är dum i huvudet.
Det är mycket mycket bättre......

Ja, eller så var det du som druckit lite för mycket?
Nej nej, så kan det naturligvis inte vara. Det var säkert utomjordingar och staten mörklägger det..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

@Oegat

Var har du fått nio miljarder ljusår ifrån?

De mest avlägsna objekten vi kan observera är drygt 30 miljarder ljusår bort, och den teoretiska gränsen för det observerbara universum är drygt 46 miljarder ljusår bort. Möjligen skulle man kunna diskutera att radiokällor blir så rödförskjutna, och därmed långvågiga, att vi inte längre kan bygga mottagare som kan fånga signalerna, men även då låter nio miljarder ljusår som ett för kort avstånd. Och du nämner tid, så då undrar jag om du menar universums ålder, som ju anses vara närmare 14 miljarder år. Eller har du räknat bort motsvarande jordens ålder som en minstatid för att utveckla en radiokommunicerande civilisation?

Ah, jag hade för mig att 9 miljarder år var universums uppskattade ålder, och kollade inte. Hade jag kollat upp det så hade jag skrivit 14 miljarder

Men 30 och 46 förstår jag inte, upplys mig gärna? Är det för att saker som är så långt idag bort varit närmare när ljuset lämnade dem? Förklara gärna (eller länka mig rätt) så uppdaterar jag inlägget!

Edit: Tror att jag hittat vart 46 miljarder kommer ifrån, OK! https://en.wikipedia.org/wiki/Observable_universe

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Blir ju inte mer än vad ni gör den till...

Har själv sett oförklarliga saker, så är helt öppen till att det finns något där ute som vi inte förstår oss på ännu.

Och du är som sagt inte ensam om att ha sett oförklarliga saker. Som det redan har skrivits om i tråden så gäller det även flertalet erfarna stridspiloter. Postade denna videon tidigare, men tycker den är värd att se för de som inte har gjort det. Bara drygt 8 minuter lång men det finns en betydligt lägre version. 18 års erfarenhet som stridspilot och han verkar vara tämligen övertygad om att den ”farkost” han jagade inte var någon illusion eller optiskt fenomen. Han ger heller inte mycket för att det skulle ha varit ett militärt experiment. Föremålet accelererade från stillastående till långt över överljudshastighet på nolltid.

Med tanke på att Pentagon har bekräftat att stridspiloter både har sett och filmat oförklarade fenomen så ligger det enligt min åsikt en del substans bakom pilotens berättelser.

https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/216...

Inte minst med tanke på att man lägger resurser på att utreda vad det handlar om.

https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/231...

Den som tror syftet med denna tråd är att ”trolla” borde ta och läsa på lite för att inse att det faktiskt finns ett ganska vettigt diskussionsunderlag förutsatt att man är kapabel till att föra diskussioner på en mogen nivå.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Ah, jag hade för mig att 9 miljarder år var universums uppskattade ålder, och kollade inte. Hade jag kollat upp det så hade jag skrivit 14 miljarder

Men 30 och 46 förstår jag inte, upplys mig gärna? Är det för att saker som är så långt idag bort varit närmare när ljuset lämnade dem? Förklara gärna (eller länka mig rätt) så uppdaterar jag inlägget!

Som du säkert hört talas om, så utvidgar sig universum. Vad vi känner till i dag, sker det lika mycket, lika snabbt på alla platser samtidigt. Det innebär att ju längre bort från oss som ett objekt är, desto snabbare rör det sig bort från oss.
Objekt som befinner sig så långt bort att ljuset från dem aldrig kommer att nå hit (pga att rymden mellan oss och dem utvidgar sig snabbare än ljuset, eller kommer att göra det under färden) befinner sig utanför det observerbara universum. Objekt som är närmare än så kommer att synas från vår position, förr eller senare. Den gränsen är ca 46 miljarder ljusår bort från oss. En sfär med radien 46 miljarder ljusår.

Men allt ljus har inte hunnit fram än, och dessutom tog det ett tag innan universum svalnade tillräckligt för att stjärnor skulle kunna bildas och ljus börja färdas. Ljuset från de mest avlägsna objekten, bl a mycket unga galaxer, är kraftigt rödförskjutet pga en doppler-liknande utsträckning av ljusvågorna. Ljuset är inom det infraröda. Och det mest rödförskjutna vi kan "se" är ljuset från när universums joniserade tillstånd upphörde, drygt 300 000 år efter universums födelse, inom mikrovågsområdet (korta radiovågor, gränsande mot infrarött).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen tack för förklaring, har uppdaterat inlägget!

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ja, eller så var det du som druckit lite för mycket?
Nej nej, så kan det naturligvis inte vara. Det var säkert utomjordingar och staten mörklägger det..

Vid den tiden så fick man nog vara glad om man fick lukta på korken till pappas vinflaska, så nej, så kan det naturligtvis inte vara.
Så om det var utomjordingar eller inte, vet jag inte och det gör inte du heller. Om staten mörklägger det? Kanske... kanske inte.
Men faktum är och jag citerar från en "kommentar" på en annan sida där en Lars skrev, "It’s probably quite a lot easier to keep a secret than you’d think when shame and ridicule are involved." Personligen tycker jag det ligger mycket sanning i det...

Det är nog bättre att du fördjupar dig i ditt Facebook och Instagram tittande på telefonen, istället för att se omvärlden på riktigt. Då slipper du se oförklarliga saker och bli dumförklarad av de övriga fåren.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Vad jag tror.
Finns det intelligent liv på andra ställen i universum? Ja, det verkar så när det är så stort och liv kan existera i väldigt olika miljöer.
Har någon av dessa observerat oss? Kanske det, det är spännande om så är fallet. Så jag hoppas detta.

Har de besökt oss? Först skickar de självklart sonder, detta av hur många anledningar som helst. Långt, långt därefter kommer att besöka oss och då kräver det att de ligger otroligt långt framför oss teknisk. Om det vore så att de besökte oss så måste de ha en strategi, en är att meddela oss att de är här. En annan är att vara diskret och spana i smyg.

När det gäller det sista med att vara diskret och de ligger så otroligt långt framför oss teknisk, så tycker jag i princip alla iakttagelser direkt går att avfärda med att det ej är rimligt att anta de skulle bete sig så. T.ex. glömma att stänga av julgransbelysningen mitt på natten, besöka stans byfåne av alla personer etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Vid den tiden så fick man nog vara glad om man fick lukta på korken till pappas vinflaska, så nej, så kan det naturligtvis inte vara.
Så om det var utomjordingar eller inte, vet jag inte och det gör inte du heller. Om staten mörklägger det? Kanske... kanske inte.
Men faktum är och jag citerar från en "kommentar" på en annan sida där en Lars skrev, "It’s probably quite a lot easier to keep a secret than you’d think when shame and ridicule are involved." Personligen tycker jag det ligger mycket sanning i det...

Det är nog bättre att du fördjupar dig i ditt Facebook och Instagram tittande på telefonen, istället för att se omvärlden på riktigt. Då slipper du se oförklarliga saker och bli dumförklarad av de övriga fåren.

Jag jobbar i staten, och är inte helt övertygad om att citatet stämmer. Vi lyckas knappt med vad vi föresätter oss när vi kan vara fullt öppna med det och verkligen pumpa in alla tillgängliga resurser, så jag kan inte ens greppa vad som skulle krävas för att vi skulle lyckas med en storskalig konspiration. Mina erfarenheter gör mig personligen litet för cyniskt lagd för att köpa mörkläggningar i någon större utsträckning - vi saknar både tillräcklig kompetens och organisationsförmåga för att genomföra sådant, givet att ett fåtal misstag någonstans i ledet skulle omintetgöra alltihop. Jag tycker dock att det är väldigt fint med folk som har ett så högt förtroende för staten att man tror annorlunda - de är inte dumma, de har bara en mer positiv människosyn än jag.

Permalänk
Avstängd

Utomjordiska vet i fan om de är. De existerar dock. Det vet jag med 100% säkerhet då jag själv med egna ögon har bevittnat en.

Lyckades även ta världens sämsta bild på den (billig kamera med "högsta zoom" år 2007).

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Inaktiv

Så här den heter .. . TR-3B .. .

https://www.youtube.com/watch?v=wMQEV8-Tg9E

Är du bara ute efter gnäll spara det till någon annan en mej eller häckla, jo är sant att har dyslexi i stavning .. .

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Autodidact:

Utomjordiska vet i fan om de är. De existerar dock. Det vet jag med 100% säkerhet då jag själv med egna ögon har bevittnat en.

Lyckades även ta världens sämsta bild på den (billig kamera med "högsta zoom" år 2007).

https://i.ibb.co/f1m5347/UFO.png

Precis såhär är det alltid. En suddig bild på något som likväl kan vara månen. Hopplöst!

Första användandet av elektricitet verkar skett i början av 1800-talet men låt oss vara generösa och säga att det skett i 250 år och detta producerat elektromagnetiska vågor som utomjordingar kunnat upptäcka. Jag tar inte med blixtar för det kan man hitta på livlösa planeter också. Då kan utomjordingar inom 250 ljusår upptäcka oss. Problemet är att de behöver färdas 250 år i ljusets hastighet för att komma hit idag. De kan komma tidigare om de är närmare såklart, däremot minskar sannolikheten för att det finns andra varelser på närmare avstånd. Om man tror att de kan ha kommit hit utan att upptäckt oss, kanske genom att studera vår atmosfär och se syre här ska man komma ihåg att det finns uppskattningsvis 100 000 000 000 stjärnor i vår galax som är ca 100 000 ljusår i diameter. Sannolikheten att någon kollat på just vårat solsystem och våran planet blir snabbt väldigt osannolik, om de ens kan se den. Och då är det om utomjordingarna dessutom är i vår galax. De ska också lyckas färdas hit under den lilla period som människan funnits, först med en sond som kan sända tillbaka information och sen skicka ytterligare farkoster. Tidsspannen och avstånden här är otroligt enorma och inte ens med det generösa antagandet att färderna sker i ljusets hastighet är det i närheten av snabba resor.

Det spelar heller ingen roll att en stridspilot har bevittnat något, hans vittnesmål är inte värt något om det inte finns konkreta bevis. Människor ljuger, är själviska, giriga, gillar uppmärksamhet, det går snabbt att avfärda andras påståenden som trams om det inte finns ytterligare bevis. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis som Carl Sagan sa. Suddiga videofilmer eller bilder räcker inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det spelar heller ingen roll att en stridspilot har bevittnat något, hans vittnesmål är inte värt något om det inte finns konkreta bevis. Människor ljuger, är själviska, giriga, gillar uppmärksamhet, det går snabbt att avfärda andras påståenden som trams om det inte finns ytterligare bevis. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis som Carl Sagan sa. Suddiga videofilmer eller bilder räcker inte.

Vad skulle krävas enligt dig för att du skulle bli övertygad om att något utöver det vanliga har inträffat?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muSashi:

Vad skulle krävas enligt dig för att du skulle bli övertygad om att något utöver det vanliga har inträffat?

Utmärkt fråga!
Det krävs högupplöst bild där man tydligt kan urskilja objektet och se textur och form, gärna mätningar från radar eller annan utrustning med avstånd och hastighet(inte fart). Det ska det komma från flera oberoende källor, ju fler desto bättre. Flera nationer, militär, civil och vetenskaplig utrustning, desto fler källor desto svårare att falsifiera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shimonu:

Precis såhär är det alltid. En suddig bild på något som likväl kan vara månen. Hopplöst!
...

...
Suddiga videofilmer eller bilder räcker inte.

Jag försöker dock inte bevisa någonting för någon. Jag bryr mig varken vad någon tycker om det eller vad någon annan tror om det. Jag vet vad jag bevittnade och det var knappast månen (mitt på ljusa dagen). Eller ja, jag vet ju inte VAD jag såg, därav att det var ett oidentifierat flygande objekt. Även känt som ett "UFO".

Jag skulle dock aldrig påstå att det måste vara utomjordiskt men ett "UFO" är det utan tvekan.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Autodidact:

Jag försöker dock inte bevisa någonting för någon. Jag bryr mig varken vad någon tycker om det eller vad någon annan tror om det. Jag vet vad jag bevittnade och det var knappast månen (mitt på ljusa dagen). Eller ja, jag vet ju inte VAD jag såg, därav att det var ett oidentifierat flygande objekt. Även känt som ett "UFO".

Jag skulle dock aldrig påstå att det måste vara utomjordiskt men ett "UFO" är det utan tvekan.

Läste ditt andra inlägg igen. Första säger du att du inte vet om det är utomjordiskt men sen säger du bestämt att de finns och du bevittnat en. Så är det ett UFO alltså det kan vara ett flygplan eller är det absolut utomjordiskt?

Förresten kan månen synas mycket väl under dagtid, inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vad skulle krävas enligt dig för att du skulle bli övertygad om att något utöver det vanliga har inträffat?

För min del; något som inte direkt skulle kunna förklaras som något vanligt. Mer specifikt vad det innebär är svårt att säga.

Hade jag sett den bilden utan zoom-rutan och kontexten från tråden hade jag antagligen inte ens reagerat över ljuspunkten, då detta är något som jag är fullt van vid att observera i form av ljus på master/hus etc. Att det sedan kan vara ett "UFO", visst det kan vara ett oidentifierat flygande objekt, i alla fall för oss i tråden, men det är också ett obetydligt steg mot att "det är en utomjordisk farkost" då vi saknar ett sätt att identifiera det oberoende av vilken typ av flygande (eller fast) objekt det är.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Jag vet vad jag bevittnade och det var knappast månen (mitt på ljusa dagen).

Månen kan synas under både förmiddag och eftermiddag, mitt på ljusa dagen.

Permalänk
Inaktiv

Smartphonen är skapad av världsregeringen för att förebygga att vi tittar uppåt och ser UFOs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Månen kan synas under både förmiddag och eftermiddag, mitt på ljusa dagen.

Jo, men månen borde man ju känna igen... även om den är uppe mitt på dagen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Jo, men månen borde man ju känna igen... även om den är uppe mitt på dagen.

Absolut men om jag påstår att den vita fläcken på bilden är månen och inte någon cool flygande farkost som någon såg, hur motbevisas det påståendet utan att bara säga "jag såg att det var något annat"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Absolut men om jag påstår att den vita fläcken på bilden är månen och inte någon cool flygande farkost som någon såg, hur motbevisas det påståendet utan att bara säga "jag såg att det var något annat"?

Då skulle jag säga att månen är oroväckande liten och långt borta från jorden, då fotografen tydligen även använt ett zoom-objektiv... Men för all del, det kan vara en luftballong också. Om den bara står still och knappt eller inte rör sig.

Dock är det ju den som tagit bilden som sett, hur det såg ut på riktigt...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Då skulle jag säga att månen är oroväckande liten och långt borta från jorden, då fotografen tydligen även använt ett zoom-objektiv... Men för all del, det kan vara en luftballong också. Om den bara står still och knappt eller inte rör sig.

Dock är det ju den som tagit bilden som sett, hur det såg ut på riktigt...

Du ser, det kan finnas många saker som förklarar en suddig bild, därför finns det ingen anledning att spekulera när man har dålig information. Det går inte att bekräfta varken eller. Man vill ju komma fram till vad det verkligen är, eller hur? Så man kan konstatera om det är en ballong, månen eller något som verkar vara från bortom vår planet. Folk kan påstå hur mycket dom vill att dom sett Elvis, Tomten, aliens eller spöken. Det spelar ju ingen roll vad någon säger om det inte finns något konkret bevis att gå på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du ser, det kan finnas många saker som förklarar en suddig bild, därför finns det ingen anledning att spekulera när man har dålig information. Det går inte att bekräfta varken eller. Man vill ju komma fram till vad det verkligen är, eller hur? Så man kan konstatera om det är en ballong, månen eller något som verkar vara från bortom vår planet. Folk kan påstå hur mycket dom vill att dom sett Elvis, Tomten, aliens eller spöken. Det spelar ju ingen roll vad någon säger om det inte finns något konkret bevis att gå på.

Klart det kan finnas många saker som kan förklara en suddig bild, men själv brukar jag lyssna till vad den som tagit bilden har att säga innan jag dissar den helt. Man kanske är lite mer öppen för sådant, när man själv sett saker som inte går att förklara...
Att få bevis som en skarp närbild på ett UFO är ju inte så lätt ens idag, då de flesta inte går runt med värsta teleobjektiven eller teleskop till vardags. Så chansen till något sådant är liten, men dock inte omöjligt i längden. Så någon gång kanske vi får se något obestridligt...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Klart det kan finnas många saker som kan förklara en suddig bild, men själv brukar jag lyssna till vad den som tagit bilden har att säga innan jag dissar den helt. Man kanske är lite mer öppen för sådant, när man själv sett saker som inte går att förklara...
Att få bevis som en skarp närbild på ett UFO är ju inte så lätt ens idag, då de flesta inte går runt med värsta teleobjektiven eller teleskop till vardags. Så chansen till något sådant är liten, men dock inte omöjligt i längden. Så någon gång kanske vi får se något obestridligt...

Jag ser att vi går i cirklar nu.

Jag skulle satsa pengar på att det inte finns något som kan övertyga dig om att byta åsikt. Du är ju frälst från din erfarenhet från när du var liten och inte förstod vad du kollade på. Det är väl oftast här svårigheten hamnar. Jag förklarade vad jag behövde för att säga att utomjordingar har besökt jorden men jag tror inte det finns något som kan få dig att överge din ståndpunkt om att utomjordingar varit här.

Permalänk
Medlem

tror jag det finns det liv på andra planeter? absolut, helt övertygad, tror jag det finns avancerad liv eller rättare mer avancerat än oss, troligen med den mängd planeter som finns, tror jag vi hittat delar (fått besök) som kommer från andra mer avancerade livsformer, mycket möjligt kan sträcka mig till troligt. MEN å andra sidan skulle en avancerad livsform hittat oss skulle dom låta människan leva eller utrota oss för att helt enkelt ta planeten själva? det är nog den delen jag tänker mest på om det skulle komma besökare, varför skulle dom inte helt enkelt ta över? (eller dom kanske följer prime directive

två gånger har jag sett saker jag inte kan förklara, samt en som jag tror jag vet förklaringen på, Jag och polaren var ute på sjön när vi ser ett ljus som rör sig högt upp på natthimlen, tanken var naturligtvis flygplan fast båda regerade på att det var väldigt ljust, några sekunder senare förflyttar sig objektet en väldigt stor sträcka över natthimlen på en enstaka sekund, innan den stannar till igen, sedan försvinner den över horisonten/ur vårt synfält. (tänker meteorit som bara såg ut som det stod stilla på grund av vinkel vi hade till objektet?

Andra gången är det jag och frugan som kör bil, när det är ett starkt ljussken i trädtopps höjd som "skimrar, nästan som det brinner) mitt över vägen, när vi har kanske 200-300meter kvar (100 väg) försvinner det rak upp in i molnen skit snabbt.

kan inte ge någon direkt förklaring till något av dessa två är men rätt häftigt var det även om det finns en naturlig förklaring till det.

sista och sjukaste saken jag sett när det gäller skumma saker, ungarna var ute och byggde snögubbar, snöade rätt bra, jag går ut för dom ville ha hjälp att bygga en snögrotta, rätt som det är smäller det till extremt högt, och allt blir kritvitt (både jag och ungarna blev helt bländade, kunde inte se något) min teori är att det var en blixt som small jäkligt nära och ljuset blev så starkt på grund av snön, (har dock aldrig sett det blixtra när det snörar varken tidigare eller senare.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

tror jag det finns det liv på andra planeter? absolut, helt övertygad, tror jag det finns avancerad liv eller rättare mer avancerat än oss, troligen med den mängd planeter som finns, tror jag vi hittat delar (fått besök) som kommer från andra mer avancerade livsformer, mycket möjligt kan sträcka mig till troligt. MEN å andra sidan skulle en avancerad livsform hittat oss skulle dom låta människan leva eller utrota oss för att helt enkelt ta planeten själva? det är nog den delen jag tänker mest på om det skulle komma besökare, varför skulle dom inte helt enkelt ta över? (eller dom kanske följer prime directive

två gånger har jag sett saker jag inte kan förklara, samt en som jag tror jag vet förklaringen på, Jag och polaren var ute på sjön när vi ser ett ljus som rör sig högt upp på natthimlen, tanken var naturligtvis flygplan fast båda regerade på att det var väldigt ljust, några sekunder senare förflyttar sig objektet en väldigt stor sträcka över natthimlen på en enstaka sekund, innan den stannar till igen, sedan försvinner den över horisonten/ur vårt synfält. (tänker meteorit som bara såg ut som det stod stilla på grund av vinkel vi hade till objektet?

Andra gången är det jag och frugan som kör bil, när det är ett starkt ljussken i trädtopps höjd som "skimrar, nästan som det brinner) mitt över vägen, när vi har kanske 200-300meter kvar (100 väg) försvinner det rak upp in i molnen skit snabbt.

kan inte ge någon direkt förklaring till något av dessa två är men rätt häftigt var det även om det finns en naturlig förklaring till det.

sista och sjukaste saken jag sett när det gäller skumma saker, ungarna var ute och byggde snögubbar, snöade rätt bra, jag går ut för dom ville ha hjälp att bygga en snögrotta, rätt som det är smäller det till extremt högt, och allt blir kritvitt (både jag och ungarna blev helt bländade, kunde inte se något) min teori är att det var en blixt som small jäkligt nära och ljuset blev så starkt på grund av snön, (har dock aldrig sett det blixtra när det snörar varken tidigare eller senare.

Sista stycket, åska och snö kan förekomma tydligen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KP7QB/polis-larmades-om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag ser att vi går i cirklar nu.

Jag skulle satsa pengar på att det inte finns något som kan övertyga dig om att byta åsikt. Du är ju frälst från din erfarenhet från när du var liten och inte förstod vad du kollade på. Det är väl oftast här svårigheten hamnar. Jag förklarade vad jag behövde för att säga att utomjordingar har besökt jorden men jag tror inte det finns något som kan få dig att överge din ståndpunkt om att utomjordingar varit här.

En vettig förklaring och att någon/något vi människor har kan reproducera det jag såg, skulle nog kunna få mig att byta åsikt. Men det lär vi inte få se i våra dagar. Om jag förstod vad jag kollade på, kan inte du uttala dig om. Personligen säger jag att jag var tillräckligt gammal och hade tillräckligt stor erfarenhet av hur flygplan osv. rör sig över himlen för att utesluta dem och inse att det där inte var något normalt. Men som jag sagt tidigare... bryr mig inte ett dugg om du inte tror mig, för att jag inte har någon närbild/film som bevis på händelsen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Jo, men månen borde man ju känna igen... även om den är uppe mitt på dagen.

Även om man är 100% säker på att den inte kan vara synlig på dagen?

Skrivet av DaBone:

Man kanske är lite mer öppen för sådant, när man själv sett saker som inte går att förklara...

Eller är det för att man redan var öppen för sådant, som man ser saker man tror inte går att förklara?

Permalänk
Medlem

Finns det annat form av liv där ute? Ja. Annars borde inte ens vi existera. Har jag sett nånting på natthimlen t ex, under mina +30år som må vara aliens? Nej.

Människor kokar ihop och eggar upp varann tills det blir varma koppen av en historia, upplevelse eller iakttagande... med hjälp av bl a sin fantasi. Många fler människor hade suttit i finkan i vårt land, om det räckt bara med människan som vittne vid rättegångar.

Nah, ibland ser vi saker vi inte greppar eller förstår oss på. Och skapar ett reaplan från våra idéer och tankar om vad det kan vara.
Drömma och fantisera ska man ändå unna sig iaf. Det kostar inget mer än att det tar lite på av din energi och tid.