Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design Meshify 2

Fractal Design siktar på högt luftflöde och ett lättbyggt inre med chassit Meshify 2 som idag tar plats i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kan man få detta i MATX skulle va nice.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Stort tack @JonasT & medarbetarna för ett fint arbete!

Älskar designen på Meshify och kör ett Meshify C just nu. Jag har alltid tyckt om "större chassin" och funderar därför på att byta till ett Meshify 2 eller XL. XL känns dock lite väl stort. Nåja. Vi får se!

Inväntar vinnarmejlet från lucka 19 i julkalendern och hoppas på att få lägga en beställning därefter. 😉

God Jul!

Permalänk

Bra recension!

Kan man montera en 420 i taket samtidigt som man har en 280 i fronten? Och vad menas med detta:

Storage layout?

Permalänk
Medlem

Älskar mitt Meshify S2 med mörktonat glas. Tycker det är snyggt, välbyggt och rymligt. Skulle dock gärna uppgradera fläktfiltret i fronten. Någon som vet ifall man använda det från Meshify 2 till S2 (lätt förvirrande namngivning där )?

Permalänk
Medlem

@JonasT Modellen med sidopanel i stål har den ljuddämpande material?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Visst börjar de bli i dyraste laget?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Nautilus011:

@JonasT Modellen med sidopanel i stål har den ljuddämpande material?

Nein, det är endast Define som har dämpmattor.

Permalänk
Medlem

@JonasT

Varför är videon olistad?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se den meshfronten på Define Compact 7 serien.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av cyklonen:

@JonasT

Varför är videon olistad?

Nu är den live!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av siglolmic:

Bra recension!

Kan man montera en 420 i taket samtidigt som man har en 280 i fronten? Och vad menas med detta:
https://i.ibb.co/ZXQZGHz/wewew.png
Storage layout?

Japp, 420 + 280 funkar. Storage layout beskrivs längst ner på sidan 2.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat som vanligt Jonas!
Får nog bli ett sånt här

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till detta case då mitt antika Fractal Arc Midi från 2011 började vara illa tilltygat, och jag älskar det! Helt otroligt lätt att bygga i, och ljudnivån är otroligt mycket lägre. Återstår att se om dammfiltrena är bättre än på det gamla. Skulle ge caset 10/10 helt ärligt.

Permalänk
Medlem

Hur mycket mer högljutt blir det i en sån här jämfört med deras ljuddämpade chassin? Känns som ett bättre luftflöde överlag kan göra att det blir tystare, men att högkvalitativa fläktar utan "tjut" blir desto viktigare.

Permalänk

Bra recension i vanlig ordning @JonasT!

Kan ändå se en vinst med möjligheten till lagring (även om det inte är intressant för mig) för de som köper chassit med anledning av frontdesignen, som känns mer modern än Defines. Funderade också på plastbiten på baksidan som täcker den nedre kammaren - något som trycker in utstickande kablar för att på så sätt få på den bakre plåten på ett smidigt sätt kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Funderade också på plastbiten på baksidan som täcker den nedre kammaren - något som trycker in utstickande kablar för att på så sätt få på den bakre plåten på ett smidigt sätt kanske?

Instämmer. Jag tycker att en sån "plåt" är bra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av vviikkttoorr:

Bra recension i vanlig ordning @JonasT!

Funderade också på plastbiten på baksidan som täcker den nedre kammaren - något som trycker in utstickande kablar för att på så sätt få på den bakre plåten på ett smidigt sätt kanske?

Det är möjligt! Fästena som håller fast den i stommen är dock galet slappa, så tror inte den skulle göra så mycket nytta i praktiken.

Permalänk
Medlem

Hade inte varit helt sur ifall Meshify 2 Compact släpps innan jag får tag på ett grafikkort och kan bygga ihop allt.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

VARFÖR SKRIKER ARTIKELN PÅ FRAMSIDAN?

Känns som att den syns ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

VARFÖR SKRIKER ARTIKELN PÅ FRAMSIDAN?

Känns som att den syns ändå?

All text Sweclockers lägger "på" bilder brukar vara i den stilen, orange ruta med vit text i caps. Har varit så en längre tid nu.
Personligen tycker jag det är tydligt och ger en enkel överblick när man scrollar igenom artiklarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Hur mycket mer högljutt blir det i en sån här jämfört med deras ljuddämpade chassin? Känns som ett bättre luftflöde överlag kan göra att det blir tystare, men att högkvalitativa fläktar utan "tjut" blir desto viktigare.

Skulle säga att det blir tystare förutsatt att du har okej fläktar. Coilwhine och dylikt hörs dock tydligare.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Inväntar vinnarmejlet från lucka 19 i julkalendern och hoppas på att få lägga en beställning därefter. 😉

Du också? 😂

Permalänk

är så himla osäker på om jag ska välja detta chassit eller phantek p500a...

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Medlem

Nu ska jag vara ärlig, jag har inte kollat på chassirecensioner på många år.

Gjorde det i början av 2010-talet när hela videorecensioner var ny på tapeten här på SweC, men nu kollade jag igenom hela och det var verkligen värt. Mycket ovanligt att jag brukar fastna av just chassin.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollox:

Skulle vilja se den meshfronten på Define Compact 7 serien.

Det går att ta de ljuddämpade sido & topp-panelerna från ett define 7 och sätta på ett meshify 2 verkar det som:
Enligt Leo

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Du också? 😂

Säg inte att du också väntar på ett sånt? De kan ju bli förvirrade och skicka till fel Viktor nu när du heter detsamma! 😂

Permalänk
Medlem

Så kom denna review ut typ minuter efter jag gick ut med mitt Phanteks P400A från NoN..

Jag gjorde inte bort mig nu va?

Permalänk
Medlem

Årets voicecrack på 4:10

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Säg inte att du också väntar på ett sånt? De kan ju bli förvirrade och skicka till fel Viktor nu när du heter detsamma! 😂

Haha, vi delar på det. Tycker det dröjer bara!