Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Såg ett tiotal dyka upp på facebook i närheten. Om det inte var du så är det fler som hann med. Hoppas kunna hinna med nästa bra tips igen. blev en termometer om de nu skickas.

Det var inte jag.
Gav bort alla pussel till min mor i julklapp.

Tror det var många som hann med JVH pussel då de låg uppe ett tag. Någon på swedroid köpte 32 stycken t.ex..

Skrivet av Savage_Gray:

Ni som hittar felprissatta föremål på Amazon med 90% rabatt... Hur gör ni? Hur snubblar ni över sånt?

Man bevakar trådarna som rörde amazon-fynden så man får ett email när någon gör ett nytt inlägg.
Finns en på swedroid + deras diskussionstråd t.ex.
Kom dagligen upp fynd sedan lanseringen.
Vissa mindre bra, vissa helt galet bra. Vissa skickades inte, andra skickades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Ännu en till kökstermometer! 15kr

DollaTek kökstermometer

Troligtvis inte egentligen ett sådant hett Amazon-fynd - Har en identisk hemma själv, köpt från Kjell och Company for 29:- ett par år sedan. Fortfarande en bra deal dock, och en bra termometer!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Troligtvis inte egentligen ett sådant hett Amazon-fynd - Har en identisk hemma själv, köpt från Kjell och Company for 29:- ett par år sedan. Fortfarande en bra deal dock, och en bra termometer!

Köpte min för 60kr nånstans för ett par år sedan.
Funkar bra än idag. Därför jag skippade tipset. Riktigt bra är den dock för snabbkontroll av temperatur.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Köpte min för 60kr nånstans för ett par år sedan.
Funkar bra än idag. Därför jag skippade tipset. Riktigt bra är den dock för snabbkontroll av temperatur.

Ja, nästan lite sur över att den fungerar så pass bra och inte har gått sönder. Vill egentligen ta och byta ut den mot en snyggare variant i metall, men det plastiga åbäket har fungerat för bra

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Polermaskin för 290 kronor:
https://www.amazon.se/Stipt-Polish-Point-Dual-Action/dp/B08QD...

Kostar 280 euro vanligtvis (alltså återigen ett växelkursfel), men endast företaget som säljer den så ordinarie pris kan vara lite överprisat men svårt att hitta polermaskiner för 300 kronor även i den billigaste klassen.

Fraktas ej av amazon själva så inte så troligt att den skickas. Skadar ju dock inte att testa för de som behöver en. I värsta fall får man ligga ute med pengar 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem

La en beställning på polermaskinen men den blev avbruten efter 10 minuter tyvärr. Var dock väntat

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag snackade med skaparen av Amazon best price europe tillägget och han har nu lagt till .SE också.
Borde släppts update idag.
Hoppas det hjälper!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

cdon

Billig duntäcke 280kr 240x220

Är det någon som hittat bra billiga påslakan till detta stora täcke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Är det någon som hittat bra billiga påslakan till detta stora täcke?

ikeas stora påslakan är 240x220 och har bra priser för det man får

https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=p%C3%A5slakan&f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Är det någon som hittat bra billiga påslakan till detta stora täcke?

Jag tror jysk har rea på vissa påslakan. Jag tänkte kolla upp det först efter att ha fått täcket levererat då jag är inte helt hundra på att de levererar

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

ikeas stora påslakan är 240x220 och har bra priser för det man får

https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=p%C3%A5slakan&f...

Verkade inte helt dumt.

Skrivet av Zargoz:

Jag tror jysk har rea på vissa påslakan. Jag tänkte kolla upp det först efter att ha fått täcket levererat då jag är inte helt hundra på att de levererar

Klokt, kan nog vara klokt att vänta iofs. Står att det är postat men står faktiskt att DHL väntar på att få paketet överlämnat till dem..

Jysks lakan hade väldigt spridda betyg, vissa stackare verkar knappt kunna sova med lakanen 🤭

Permalänk
Medlem

Jysk har de bästa lakanen jag testat i alla fall. De har dock i alla olika kvaliteter så man får vara noga med att ta de med satinbommul och inte vanlig bommul. De är otroligt mjuka och sköna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Verkade inte helt dumt.

Klokt, kan nog vara klokt att vänta iofs. Står att det är postat men står faktiskt att DHL väntar på att få paketet överlämnat till dem..

Jysks lakan hade väldigt spridda betyg, vissa stackare verkar knappt kunna sova med lakanen 🤭

Min sambo var och handlade örngott som var deras "guld" kvalificering och de kostade 35kr från 70kr tror jag hon sa. De var okay kvalité. Så allt är inte skit. Jag ångrar mig att jag inte köpte en till täcke till framtiden.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

De är otroligt mjuka och sköna!

Skrivet av Zargoz:

De var okay kvalité.

SweC har talat! Det blev Jysk Gold till gästsängen, om gästerna klagar skickar jag vidare klagomålen hit

ps. tack för er input

Permalänk
Skrivet av Levan:

KungSängen har en del rabatter fram till och med idag om jag läste rätt.
Kan tips om denna en kudde jag köpte hos dem när de hade rea sist - Talalay-kudde. Riktigt skön!
Rätt dyr i normala fall, men har nu 50 % rabatt och kostar då 948:- vilket jag kan tycka att den är värd.

https://www.kungsangen.com/ergonomiskakuddar-kuddetalalaynatu...

Har en Hylle från IKEA, vad tycker du är skillnaden på en sådan kudde mot denna typ? Har sätt att vanliga går runt 1000kr normalt, och denna är för 1000kr med 50% rabatt.

Har inte använt denna typ av kudde och undrar om det är värt att prova för 1000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har en Hylle från IKEA, vad tycker du är skillnaden på en sådan kudde mot denna typ? Har sätt att vanliga går runt 1000kr normalt, och denna är för 1000kr med 50% rabatt.

Har inte använt denna typ av kudde och undrar om det är värt att prova för 1000kr.

Kör tempurkudde och har haft i flera år nu. Nästan det bästa för mig som har väldigt hög kroppstemperatur är att den inte blir olidligt varm att ligga på! Med vanliga kuddar var det till att vända så fort den andra sidan svalnat någorlunda. Nu vänder jag aldrig för att den blir för varm, underbart!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Kör tempurkudde och har haft i flera år nu. Nästan det bästa för mig som har väldigt hög kroppstemperatur är att den inte blir olidligt varm att ligga på! Med vanliga kuddar var det till att vända så fort den andra sidan svalnat någorlunda. Nu vänder jag aldrig för att den blir för varm, underbart!

Värme har jag inga problem med. Och jag använder en 100kr kudde från IKEA och inte har några problem. Men kanske är samma som med satinlakan, nu känns vanligt bomull som att sova på sandpapper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har en Hylle från IKEA, vad tycker du är skillnaden på en sådan kudde mot denna typ? Har sätt att vanliga går runt 1000kr normalt, och denna är för 1000kr med 50% rabatt.

Har inte använt denna typ av kudde och undrar om det är värt att prova för 1000kr.

Ursäkta mitt sena svar, missade citatet.

Jag har ingen aning om hur den där kudden på IKEA är tyvärr, men jag har även ett par låga dunkuddar från Kungsängen och provat Tempurkuddar i butik.

Dunkuddarna är det mycket mer luft i, de är mer puffiga samt kan komprimeras mycket mer; och när de är komprimerade är de tunnare än Talalay-kudden. Talalay-kudden är mer fast, fast ändå mjuk på ett rätt konstigt sätt. Den går att trycka ihop rätt lätt, men fjädrar också rätt snabbt/starkt tillbaka och ger på så sätt en del "stöd". Den formar sig inte efter kroppen på samma sätt som en Tempur-kudde, men ändå till viss del. Den är mjukare än en Tempurkudde, och ändrar form mycket snabbare. Rätt skönt material skulle jag säga, och så kan man justera tjockleken på kudden något genom att ta ur någon del ur den då den är skuren i tre delar. En sida är lite mjukare än den andra. Kungsängen påstår att materialet (naturlatex) är tåligt, inte bidrar till någon allergi och att den tappar max ett par procent av sin form av daglig användning under tio år.

Tempurkudden blir mer formgjuten. Om man inte vänder så mycket på sig och sover rätt stilla tror jag att Tempurkuddar kan passa rätt bra, men sämre om man vänder mycket på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

Sjukt! Var hittade du den koden?

Nästan allt är ju redan överprissatt där, men vissa grejer kan det bli ganska hygglig rabatt på ändå.

Tack för tipset! återstår att se om den levereras.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

Tackar för den!
Högg en likadan

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

Högg en airfryer

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

Och jag köpte en ny dammsugare! Årets bästa rabattkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

En Aller Media kod som sluppit ut? Bara hålla tummarna då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

Tack tack, blev en matberedare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amajave1:

ellos.se

ALLER4UL6S 800:- rabattkod, funkar även på produkter som står ej rabatt på.

Köpte globalkniv 20cm för 250:-

Tack! Sa igår att jag skulle köpa en ny vinterjacka så blev det en nu för 400Kr. Ont om storlekar dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

En Aller Media kod som sluppit ut? Bara hålla tummarna då.

Fasen vad klantigt att inte använda unika koder om det är nån tidningspremie eller liknande. Blir spännande att se hur de ska lösa detta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Och jag köpte en ny dammsugare! Årets bästa rabattkod.

Vilken blev det och varför?

Permalänk
Medlem

Rabattkoden är numera inte giltig Hann dock beställa knivar.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fasen vad klantigt att inte använda unika koder om det är nån tidningspremie eller liknande. Blir spännande att se hur de ska lösa detta.

Den funkar då inte för mig längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Den funkar då inte för mig längre

Hehe..kan föreställa mig paniken på kontoret.

Blir kul och se om det blir mackulerat eller ej. Står att min beställning behandlas.