Laxpudding tackar för fisken 🐟

PermalÀnk
Medlem ★
●

Du har hjÀlpt otroligt mÄnga, dÀribland mig. Har verkligen uppskattat din nÀrvaro pÄ forumet.
Tack för din insats.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Laxpudding:

FrÄn och med 1 januari 2021 lÀmnar jag min deltidsanstÀllning pÄ Geeks/SweClockers och gÄr över till frilansande och andra projekt. Med detta kommer jag ocksÄ runda av min nÀrvaro i forumet inom nÀrmaste veckorna mot jul. Min sista bit lax blir en artikel om spelande pÄ TV.

12 000+ inlÀgg pÄ sju Är hann det bli av! Kommer inte lÀmna ugnsformen helt odiskad och kan sÀkert krydda med lite dill eller komma med lökiga inlÀgg i framtiden ocksÄ. Men kommer sÄ klart inte lÀngre vara den avlönade forumdeltagaren som lÀser alla trÄdar i skÀrmforumet och svarar med skirat smör sÄ fort jag har nÄgot att tillföra.

Inte otÀnkbart att jag Äterkommer som just frilansare i framtiden. Det beror lite pÄ hur 2021 utvecklas, hur potatisen vÀxer och vilka Àgg som klÀcks. GrÀdden Àr i alla fall fortfarande laktosfri och jag kan mycket vÀl dyka upp i andra sammanhang ocksÄ.

TrÄkigt har följt dig sedan kanske 2010 fast dock pÄ minhembioforumet osv.
Du som fick mig att börja kalibrera min tv och bildskĂ€rm. Lycklig över det - oklart om min fru Ă€r det dock med tanke pĂ„ priset pĂ„ sakerna och mjukvaran 😅

PermalÀnk
Moderator
Forumledare ★
●

Klockan klÀmtar strax för tiden dÄ allas vÄr pudding lÀmnar oss.
MÄ din hÄrdvara alltid hÄllas kyld och din bildvisning kristallklar och knivskarp.

”Ends are not bad things, they just mean that something else is about to begin.”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter pÄ hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök pÄ discord

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vad trÄkigt för oss, men vad kul för dig! All lycka i framtiden!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

PermalÀnk
99:e percentilen ★
●

Ja, det Ă€r ju Ă€ndĂ„ 2020. Jag tĂ€nker inte ens försöka sĂ€tta ord hĂ€r och nu pĂ„ hur vĂ€rdefull din gĂ€rning varit för att utveckla medlemmarnas – inte minst min egen – sakkunskap, förstĂ„else och ödmjukhet inom skĂ€rmar och TV-apparater. Helt Ă€rligt tror jag inte att det finns nĂ„gon som kan axla din mantel, men jag kommer göra sĂ„ gott jag kan för att försöka bĂ€ra stafettpinnen vidare.

SÀllan har sÄ mÄnga haft sÄ fÄ att tacka för sÄ mycket.

Visa signatur

Skrivet med hjÀlp av Better SweClockers

PermalÀnk
Medlem
●

GLHF, som kidsen hade sagt. Kommer sakna din expertis och objektiva tester. SÄ fÄr önska gott nytt jobb och Är.

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Vem ska nu hjÀlpa mig med matlagning.

Inget vara för evigt.

Visa signatur

Man Àr inte dum för att man har stavproblem.
LĂ€s mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

PermalÀnk
Medlem ★
●

Aldrig behövt din hjÀlp, sitter pÄ min plasma frÄn 2011. Men alltid lÀst dina inlÀgg nÀr jag sett din avatar. Hur kan man va sÄ sjukt kunnig. DÄ swe Àr mitt andra hem ( ca 20 inhopp om dagen minst ) sÄ kommer du att saknas. Grattis till dem som fÄr dig vad du nu ska göra.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

PermalÀnk
Medlem
●

EldsjÀl, klippa, expert.. vad sÀger man? Tack för ditt outtröttliga engagemang, du kommer saknas.

PermalÀnk
Medlem ★
●

JÀkligt trÄkigt!
VÀlformulerade och vÀlskrivna artiklar som fÄtt mig att spendera flera timmar pÄ att lÀsa om saker jag egentligen inte Àr intresserad av. Det Àr en konst fÄ hanterar, Jörgen StÀdje brukar vara min referensskribent men @laxpudding har varit en hÄrd konkurrent!
Lycka till med framtiden!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Önskar dig all lycka, har lĂ€rt mig otroligt mycket av dina inlĂ€gg.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Laxpudding:

FrÄn och med 1 januari 2021 lÀmnar jag min deltidsanstÀllning pÄ Geeks/SweClockers och gÄr över till frilansande och andra projekt. Med detta kommer jag ocksÄ runda av min nÀrvaro i forumet inom nÀrmaste veckorna mot jul. Min sista bit lax blir en artikel om spelande pÄ TV.

12 000+ inlÀgg pÄ sju Är hann det bli av! Kommer inte lÀmna ugnsformen helt odiskad och kan sÀkert krydda med lite dill eller komma med lökiga inlÀgg i framtiden ocksÄ. Men kommer sÄ klart inte lÀngre vara den avlönade forumdeltagaren som lÀser alla trÄdar i skÀrmforumet och svarar med skirat smör sÄ fort jag har nÄgot att tillföra.

Inte otÀnkbart att jag Äterkommer som just frilansare i framtiden. Det beror lite pÄ hur 2021 utvecklas, hur potatisen vÀxer och vilka Àgg som klÀcks. GrÀdden Àr i alla fall fortfarande laktosfri och jag kan mycket vÀl dyka upp i andra sammanhang ocksÄ.

Livet gĂ„r vidare! Önskar dig lycka till!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. SkÀrm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

PermalÀnk
Medlem ★
●

GG
Thanks for playing!

Skrivet av NĂ€bbdjuret:

@Laxpudding
Hoppas du inte slutar att marklyfta, det Àr ju trots allt vÀrldens bÀsta styrkeövning.

Ingen kan vÀl vara sÄ tokig att man slutar marklyfta? Han verkar ju vara en klok mÀnniska!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla Àr i bruk)

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har med stort intresse lÀst dina tester av TV-apparater i Hemmabiotidningen genom Ären och blev mycket glatt överraskad nÀr du Àven dök upp hÀr pÄ SweC som skribent. Har uppskattat dina artiklar och videos hÀr!

Ser fram emot kommande artiklar i tidningen och kanske ska Àven jag fÄ tummen ur och boka dig för en long overdue kalibrering av min ZT60 nÀr du börjar med hembesök igen!

Skrivet av Laxpudding:

Tack allesammans!

PÄ kort sikt kommer jag fortsÀtta med artiklar och TV-tester Ät Hemmabiotidningen samt öka takten med kalibrering och utbildning. Troligtvis Äter börja med hemmakalibreringar nÀr covidlÀget slÀpper. Nu finns det ocksÄ mer tid Ät att gÄ till gymmet, nÄgot jag tappat senaste tiden.

Om jag ska youtuba – tar Ă„r att bygga upp en kanal till sjĂ€lvförsörjning – lĂ€r det bli pĂ„ engelska dĂ„ Ă€mnet Ă€r för nischat för svenska.

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för all hjÀlp och input!
Hade hoppats pÄ ert sista sjöslag med LGs nya Bendable 48" Tv, men fÄr se vad som hÀnder nu dÄ!

Lycka till!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ett stort tack för att ha delat med dig av all din kunskap med stort engagemang Laxpudding

Skrivet av Lagers:

@Laxpudding TrÄkigt att du ska sluta, SweC kommer fÄ ett stort hÄl i redaktionellt innehÄll som de mÄste fylla nu. Dina artiklar Àr alltid sÄ intressanta att lÀsa och video-materialet likasÄ. En hel kategori kommer att dö ut hÀr nu, monitorer och tv-apparater Àr en mycket stor del av SweC sista Ären.

HÄller med helt och fullt: hoppas SweC tÀnkt till över vad det innebÀr att tappa Thomas!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Saknar den djupare kunskapen i artiklarna om Ă„rets tv nyheter ,kĂ€nns tyvĂ€rr vĂ€ldigt ytligt nu 😞

PermalÀnk
Bildexpert đŸ“ș ★
●

Tack igen! Jag försvinner inte helt utan kommer fortsÀtta hÄlla koll pÄ trÄdar Àven om jag inte lÀngre svarar lika ofta.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hade helt missat detta, om det inte var för att det nÀmndes i en annan trÄd..

Inget illa om de andra, ingen nÀmnd och ingen glömd, men mÄste sÀga att Thomas var en som verkligen stack ut och tillförde nÄgot.
Sweclockers Àr ju i huvudsak nÄgra delar: Nyheter, tester, teknikgenomgÄngar/artiklar, forum.
Thomas var mycket aktiv i Ă„tminstone tre av dessa.

SkÀrmar, TV:n och tekniken kring dessa Àr Àmnen som Àr vÀldigt aktuella och dÀr utvecklingen gÄr framÄt en del. Skulle sÀga att det Àr Àmnen som berör i princip alla som pÄ ett eller annat sÀtt anvÀnder skÀrmar/TV:n (till skillnad mot t ex hemautomation som Àr vÀldigt nischat, men inte fel det heller).

Lycka till framöver, ibland Àr det ju sÄ att man vill gÄ vidare med nÄgot annat.

PermalÀnk
Medlem ★
●

MÄste sÀga att det Àr konstigt att detta inte Àr en nyhet pÄ huvudsidan.
En ren slump att man sÄg detta pÄ forumet.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Laxpudding:

Tack igen! Jag försvinner inte helt utan kommer fortsÀtta hÄlla koll pÄ trÄdar Àven om jag inte lÀngre svarar lika ofta.

Bra dÄ kanske jag fortfarande kan se fram emot att trycka dit dig för din "Änej QNED blir inget". (ej LGs lcd-vr.).
Men Hej svej... typ dÄ.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack Tompa Laxpudding!

VÀldigt ypperliga och trevliga artiklar har man alltid fÄtt ifrÄn dig.

Varit sjukt kul att diskutera och skojja med dig med hÀr i forumet.

All lycka med det som framtiden erbjuder!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

PermalÀnk
Medlem
●

Du har varit sÄ himla bra för oss lekmÀn pÄ att berÀtta och förklara svÄra tekniska begrepp. Respekt.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Hade missat detta. Tack för dina bidrag - mycket bra jobbat!

PermalÀnk
●

@Laxpudding: VÀldigt trÄkigt, men tack för din tid hÀr. Du har verkligen tillfört nÄtt extra nÀr det kommer till allt som hör bild och ljud till.

NÀr du vÀl vill tillbaka i rampljuset kan du sÀkert oxÄ hÄlla pepptalk pÄ SATS inpsirationsdagar, och hÄlla stÀllningarna pÄ julevenemangen. Lillebrorsan brukar sÀga att du Àr bra bordssÀllskap

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook anvÀndare? Hatar tidslinjen? gÄ med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur fÄr h*lvetet ett slut!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Va? Nej detta hade jag missat! Kommer sakna din kunskap och egentligen sÄ kan jag tycka att röstningsfunktionen i forumet Àr till just för dessa tillfÀllen, vi mÄste vÀl fÄ rösta om saken?

SkÀmt Äsido, lycka till framÄt och hoppas du lurkar kvar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, SkÀrm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för all hÀrlig lÀsning och du har varit en enorm resurs hÀr i forumtrÄdarna. Det kÀnns tryggt att du kommer vara kvar en del i framtiden ocksÄ!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Du har gjort mina inköp pÄ tv och skÀrmar betydligt dyrare. Men nu efterÄt Àr de vÀrda var enda krona. Som mÄnga skriver kommer vara mycket saknad dÄ du besitter sÄ stor kunskap.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till framöver Thomas. Tack för ditt inspel pÄ min trÄd hÀrom veckan.

Visa signatur

🎼 ASUS RTX 3080 STRIX ‱ i7-13700K ‱ Define 7 ‱ ASUS B660-PLUS D4 ⌹ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
đŸ–„ïž Acer Predator 43" CG437KP 120hz đŸ–„ïž 2 x LG 43" 43UN700

đŸ“č Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

PermalÀnk
Inaktiv
●

Nooooooooo. Fan! Nu Àr det bara ChassiJesus som hÄller mig kvar. Loevet ocksÄ, Kenneth!