Laxpudding tackar för fisken 🐟

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för att du fick mig att blĂ„sa en halv förmögenhet pĂ„ Panasonic oled â€ïžđŸ˜‚ Ă„ngrar inte köpet en sekund 👍

PermalÀnk
●

Lycka till @laxpudding Du har varit en fantastisk kÀlla till bra information under lÄng tid

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÀger samma sak som alla andra. Tack för all hjÀlp och lycka till i framtiden!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag tror jag sÄg dig en gÄng mellan blÄ och grön linje vid Fridhemsplan. Ville hÀlsa men blev starstruck och fick inte ur mig nÄgot. Lycka till!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för denna tiden och lycka till i fortsÀttningen, du kommer att bli saknad!

Är inte sĂ„ gott om mĂ€nniskor som har sĂ„ bra koll pĂ„ bildvisarteknik som du och dessutom lyckas dela med sig och förklara den pĂ„ ett bra sĂ€tt.

Din ihÀrdighet med att gÄng pÄ gÄng förklara runt problem med HDMI-prylar samt kablars mÀrkning och förklara skillnaderna som lurar konsumenter Àr beundransvÀrd.

NÄgot bara en riktig entusiast hade orkat med att Äterupprepa hela tiden, nÄgon som vill förmedla det rÀtta istÀllet för det falska.

Och dessa djupare tekniska genomgÄngar som appellerar till ett gammalt nördhjÀrta som mitt, tack för dem.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Laxpudding Neeej! En av de stora anledningarna att jag dagligen lÀr mig nya saker pÄ Sweclockers har ju varit din nÀrvaro och ypperliga artiklar! Du kommer vara saknad!

PermalÀnk
Medlem ★
●

VÀldigt trÄkigt att höra! Det tekniska djupet i dina artiklar har varit ren njutning att ta del av. Minns dig Àven frÄn Mac-vÀrlden pÄ den tiden.

NÄja, du lÀr vÀl dyka upp hÀr och dÀr, som du sjÀlv skriver.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | SkÀrm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

PermalÀnk
Geeks
SweClockers ★
●

Finns ingen laxpudding som @Laxpudding. Helt otroligt egentligen hur mycket du bidragit med genom Ären, bÄde i forumet och som en av de absolut kunnigaste redaktörerna jag nÄgonsin trÀffat. Som en kunskapsbank pÄ tvÄ (starka!) ben.

Jag kommer att sakna dig och hoppas att du inte blir borta allt för lÀnge!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers pÄ Facebook » SweClockers pÄ Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

PermalÀnk
Bildexpert đŸ“ș ★
●

Tack allesammans!

PÄ kort sikt kommer jag fortsÀtta med artiklar och TV-tester Ät Hemmabiotidningen samt öka takten med kalibrering och utbildning. Troligtvis Äter börja med hemmakalibreringar nÀr covidlÀget slÀpper. Nu finns det ocksÄ mer tid Ät att gÄ till gymmet, nÄgot jag tappat senaste tiden.

Om jag ska youtuba – tar Ă„r att bygga upp en kanal till sjĂ€lvförsörjning – lĂ€r det bli pĂ„ engelska dĂ„ Ă€mnet Ă€r för nischat för svenska.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Attans!

Men tack @Laxpudding för din tid pÄ SweClockers.
Dina kunskaper har hjÀlpt mÄnga av oss hÀr pÄ forumet. Lycka till i framtiden med vad du Àn tar dig an.

Skrivet av Laxpudding:

Om jag ska youtuba – tar Ă„r att bygga upp en kanal till sjĂ€lvförsörjning – lĂ€r det bli pĂ„ engelska dĂ„ Ă€mnet Ă€r för nischat för svenska.

Ska du börja konkurrera med Vincent Teoh pÄ HDTVTest?
Seriöst: Detta tror jag det finns ett enormt behov av. Tekniken blir alltmer avancerad och djungeln för konsumenter alltmer snÄrig. Kör pÄ engelska och det kan bli stort!

Visa signatur

đŸ–„ïž 13600K ‱ RTX 4080 ‱ 32GB DDR5 ‱ 2TB NVMe ‱ LG C3 OLED 42"
đŸ’Ÿ 4790K ‱ 16GB DDR3 ‱ 14TB HDD ‱ Plex ❀
đŸ’» MacBook Air M1
🎼 Xbox Series X

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Laxpudding:

Om jag ska youtuba – tar Ă„r att bygga upp en kanal till sjĂ€lvförsörjning – lĂ€r det bli pĂ„ engelska dĂ„ Ă€mnet Ă€r för nischat för svenska.

@Fecko trycker pÄ *Subscribe* direkt.

Visa signatur

đŸ–„ïž En snabb dator
đŸ“± - Samsung S20
đŸ§© - Prusa MK3S MMU2S

PermalÀnk
QuizmĂ€stare GĂ€vle 2022 ★
●

Du kommer bli saknad!

Lycka till med nya utmaningarna

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack och lycka till i framtiden!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trist men lycka till med allt framöver. Du har onekligen varit en av dem man sett mest framemot att fÄ svar ifrÄn om man pratat skÀrmar eller TV

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

PermalÀnk
Bildexpert đŸ“ș ★
●
Skrivet av Najk:

Ska du börja konkurrera med Vincent Teoh pÄ HDTVTest?

Det finns mycket man kan göra utan att man egentligen konkurrerar med varandra. Fler infallsvinklar och olika sÀtt att beskriva kommer ocksÄ bidra till att man som lÀsare/tittare/intresserad kan fÄ ett bredare perspektiv. NÀr fem helt olika kÀllor pÄ olika sÀtt pekar pÄ en produkt och sÀger att det Àr bra men har vissa problem och en sjÀtte kÀlla sÀger att samma produkt Àr "Amazing". DÄ vet man lite mer om verkligheten.

Framför allt tror jag pĂ„ pusselbitar. Det Ă€r sĂ„ komplexa maskiner och komplexa situationer och dĂ„ blir det fĂ„r lĂ„nga och tradiga videos och artiklar. Även nĂ€r man tar sig ett Ă€mne som först kan verka enkelspĂ„rigt. Jag vet frĂ„n alla mina utbildningar och alla hemkalibreringar dĂ€r jag förklarat samma saker om och om igen. Finns mycket grundlĂ€ggande som aldrig har förklarats pĂ„ ett bra sĂ€tt.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Laxpudding:

FrÄn och med 1 januari 2021 lÀmnar jag min deltidsanstÀllning pÄ Geeks/SweClockers och gÄr över till frilansande och andra projekt. Med detta kommer jag ocksÄ runda av min nÀrvaro i forumet inom nÀrmaste veckorna mot jul. Min sista bit lax blir en artikel om spelande pÄ TV.

12 000+ inlÀgg pÄ sju Är hann det bli av! Kommer inte lÀmna ugnsformen helt odiskad och kan sÀkert krydda med lite dill eller komma med lökiga inlÀgg i framtiden ocksÄ. Men kommer sÄ klart inte lÀngre vara den avlönade forumdeltagaren som lÀser alla trÄdar i skÀrmforumet och svarar med skirat smör sÄ fort jag har nÄgot att tillföra.

Inte otÀnkbart att jag Äterkommer som just frilansare i framtiden. Det beror lite pÄ hur 2021 utvecklas, hur potatisen vÀxer och vilka Àgg som klÀcks. GrÀdden Àr i alla fall fortfarande laktosfri och jag kan mycket vÀl dyka upp i andra sammanhang ocksÄ.

Stor tack för alla fina artiklar, tester och foruminlÀgg som gjort oss mycket klokare i val vid inköp!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz đŸ“č3080Ti STRIX OC 12GB đŸ“ŒCorsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify đŸ’œSamsung 970 EVO plus 500GB/1TB đŸ“șAsus PG348Q 34"

PermalÀnk
●

Kommer sakna dina artiklar hÀr i alla fall Startar du egen kanal, sÄ kommer den att följas

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|MammabrÀda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlÀgg som Àr bra & AnvÀnd citera/@"namn" vid snabbt svar

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Najk:

Seriöst: Detta tror jag det finns ett enormt behov av. Tekniken blir alltmer avancerad och djungeln för konsumenter alltmer snÄrig. Kör pÄ engelska och det kan bli stort!

Helt klart! Jag kÀnner att jag har bra koll pÄ den senaste tekniken, eller jag trodde det, för jag har aldrig kollat pÄ HDTVTest sÄ mycket som jag gjort nu. Vilken djungel det Àr nu för tiden med alla dessa nya finesser, och det kÀnns ju kul, men samtidigt trÄkigt dÄ en av fördelarna med att t ex spela pÄ en TV, Àr just plug and play, vilket det inte Àr nu, dÄ man mÄste in och trixa lite med HDR instÀllningar, HGIG eller inte, och mer.

Hoppas du kommer tillbaka i framtiden Laxpudding!

PermalÀnk
●

Tack för att du har delat med dig av din djupa kunskap under alla Är och lycka till med dina nya utmaningar!

PermalÀnk
Medlem
●

Crap. FÄr tacka för tÄlamod vid svar till pulver som jag! Lycka, vÀlgÄng och sÄsmÄningom Äterkomst som "privatperson".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Laxpudding:

Tack allesammans!

PÄ kort sikt kommer jag fortsÀtta med artiklar och TV-tester Ät Hemmabiotidningen samt öka takten med kalibrering och utbildning. Troligtvis Äter börja med hemmakalibreringar nÀr covidlÀget slÀpper. Nu finns det ocksÄ mer tid Ät att gÄ till gymmet, nÄgot jag tappat senaste tiden.

Om jag ska youtuba – tar Ă„r att bygga upp en kanal till sjĂ€lvförsörjning – lĂ€r det bli pĂ„ engelska dĂ„ Ă€mnet Ă€r för nischat för svenska.

Om du börjar youtubea dina djupdykningar i skÀrmvÀrlden sÄ hoppas jag att SweC ÀndÄ promotear det lite kort pÄ hemsidan sÄ man kan hoppa in och lÀgga en sub!

PermalÀnk
Medlem ★
●

AssÄ nej, trÄkigt om SweC kunde behÄllt dig men inte gjorde det.
Fyfan vad depp man blir nu.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ytterst trÄkigt, har alltid fÄtt helt otroligt bra svar frÄn dig pÄ mina frÄgor.
Önskar dig all lycka till i framtiden.

Visa signatur

StationÀr: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för all kunskap du har spridit och lycka till i framtiden!

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Laxpudding
Lycka till! Dina artiklar har varit i vÀrldsklass och underbart kul att se hur du blivit alltmer bekvÀm med video format. Minns fortfarande din första video pÄ Sweclockers. Dina vÀlskrivna artiklar kommer saknas men önskar dig all lycka till!

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska lÀsa dina svar.

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Medlem
●

Har uppskattat alla dina artiklar, forumposter, fulkultur-deltagande och dylikt. Önskar dig all lycka i framtiden!

Visa signatur

Dalmas..

PermalÀnk
●

Tack för dina bidrag över Ären Thomas! Hoppas att jag blir varse dina bidrag som frilansare ocksÄ.
Gott nytt Ă„r!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kanske blir lite frilansande för Sweclockers?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Laxpudding:

FrÄn och med 1 januari 2021 lÀmnar jag min deltidsanstÀllning pÄ Geeks/SweClockers och gÄr över till frilansande och andra projekt. Med detta kommer jag ocksÄ runda av min nÀrvaro i forumet inom nÀrmaste veckorna mot jul. Min sista bit lax blir en artikel om spelande pÄ TV.

12 000+ inlÀgg pÄ sju Är hann det bli av! Kommer inte lÀmna ugnsformen helt odiskad och kan sÀkert krydda med lite dill eller komma med lökiga inlÀgg i framtiden ocksÄ. Men kommer sÄ klart inte lÀngre vara den avlönade forumdeltagaren som lÀser alla trÄdar i skÀrmforumet och svarar med skirat smör sÄ fort jag har nÄgot att tillföra.

Inte otÀnkbart att jag Äterkommer som just frilansare i framtiden. Det beror lite pÄ hur 2021 utvecklas, hur potatisen vÀxer och vilka Àgg som klÀcks. GrÀdden Àr i alla fall fortfarande laktosfri och jag kan mycket vÀl dyka upp i andra sammanhang ocksÄ.

Takk for den tid du vÊrt her pÄ SweClockers, Thomas! Lykke til med hva det er det nÄ du fortsetter med i 2021!

God fortsettelse pÄ det nye Är!