Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

150 timmar i spelet, senare delen av andra genomspelningen. Ganska lätt att utnyttja glitchar så man får mycket pengar och komponenter om man letar på youtube. Har bara upplevt crash-to-desktop en gång under senare delen av första genomspelningen.
Mest irriterande buggen är när jag dör och börjar på nytt från senaste save, då visar skärmen 16:9 format istället för min angivna upplösning 21:9. Gå in i meny/inventory och ur igen löser detta. Egentligen ingen big deal eftersom den inte är spelförstörande.
När andra genomspelningen är klar så blir det att pausa tror jag.

Önskar att det fanns ett free-roam läge i från början i spelet när man inte vill göra main quest utan bara utforska världen och häva ihjäl onska.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

150 timmar i spelet, senare delen av andra genomspelningen. Ganska lätt att utnyttja glitchar så man får mycket pengar och komponenter om man letar på youtube. Har bara upplevt crash-to-desktop en gång under senare delen av första genomspelningen.
Mest irriterande buggen är när jag dör och börjar på nytt från senaste save, då visar skärmen 16:9 format istället för min angivna upplösning 21:9. Gå in i meny/inventory och ur igen löser detta. Egentligen ingen big deal eftersom den inte är spelförstörande.
När andra genomspelningen är klar så blir det att pausa tror jag.

Önskar att det fanns ett free-roam läge i från början i spelet när man inte vill göra main quest utan bara utforska världen och häva ihjäl onska.

Det är väl precis det du kan göra?
Jag kör väldigt sällan main quests. bara åka runt och leta efter knölpåks-symbolen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

150 timmar i spelet, senare delen av andra genomspelningen. Ganska lätt att utnyttja glitchar så man får mycket pengar och komponenter om man letar på youtube. Har bara upplevt crash-to-desktop en gång under senare delen av första genomspelningen.
Mest irriterande buggen är när jag dör och börjar på nytt från senaste save, då visar skärmen 16:9 format istället för min angivna upplösning 21:9. Gå in i meny/inventory och ur igen löser detta. Egentligen ingen big deal eftersom den inte är spelförstörande.
När andra genomspelningen är klar så blir det att pausa tror jag.

Önskar att det fanns ett free-roam läge i från början i spelet när man inte vill göra main quest utan bara utforska världen och häva ihjäl onska.

Har också det problemet, ibland så fastnar skärmen i typ 80 FOV istället för 100 som jag brukar köra med haha, räcker att reloada savet dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det är väl precis det du kan göra?
Jag kör väldigt sällan main quests. bara åka runt och leta efter knölpåks-symbolen.

Du måste göra en en viss del av mainquest för att låsa upp hela kartan.
Min försa spelning ville jag veva runt i världen (började som street-kid) men var begränsad att bara kunna vara i södra delen av norrort. Little China om jag minns rätt.

Är det annorlunda om man startar som nomad?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Du måste göra en en viss del av mainquest för att låsa upp hela kartan.
Min försa spelning ville jag veva runt i världen (började som street-kid) men var begränsad att bara kunna vara i södra delen av norrort. Little China om jag minns rätt.

Är det annorlunda om man startar som nomad?

Det stämmer nog, men kartan låses upp väldigt fort.
Nomad är den enda klass jag inte spelat ännu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

En intressant recension av en medlem på fz.

En rimlig recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

En intressant recension av en medlem på fz.

En rimlig recension.

Väldigt märklig recension med svordomar och märkligt språk. Känns som personen redan bestämt sig vad betyget skulle landa innan den spelade spelet.
Har svårt att ta den seriöst när ett axplock ur personens minuspunkter är följande

-inget spelar roll
-varför kan jag simma
-för lite vardag
-ett j*vla ringande

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Väldigt märklig recension med svordomar och märkligt språk. Känns som personen redan bestämt sig vad betyget skulle landa innan den spelade spelet.
Har svårt att ta den seriöst när ett axplock ur personens minuspunkter är följande

-inget spelar roll
-varför kan jag simma
-för lite vardag
-ett j*vla ringande

Då har du inte läst hela recensionen. Han var väldigt positiv när han började spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Då har du inte läst hela recensionen. Han var väldigt positiv när han började spela.

Jag har läst hela och håller inte med honom helt enkelt och så får det vara. Sedan är det svårt att föra en diskussion, då du inte ens spelat spelet och redan har bildat en uppfattning om vad du tycker

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har läst hela och håller inte med honom helt enkelt och så får det vara. Sedan är det svårt att föra en diskussion, då du inte ens spelat spelet och redan har bildat en uppfattning om vad du tycker

Vad är det du inte håller med om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad är det du inte håller med om?

Kom tillbaka när du spelat igenom spelet så kan vi diskutera. Känns meningslöst nu, håller du inte med?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad är det du inte håller med om?

Får man fråga varför du är så intresserad av / och länkar negativa recensioner mer än en månad efter spelet släpps? Speciellt när du själv inte har spelat det.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Väldigt märklig recension med svordomar och märkligt språk. Känns som personen redan bestämt sig vad betyget skulle landa innan den spelade spelet.
Har svårt att ta den seriöst när ett axplock ur personens minuspunkter är följande

-inget spelar roll
-varför kan jag simma
-för lite vardag
-ett j*vla ringande

Kritik mot Cyberpunk överdrivs visst. Men det finns en poäng i 1:a och 4:e påståendet. Jag fick inte heller någon känsla av att de val man gjorde i spelet spelade någon större roll. Ringandet var direkt irriterande, mitt i en strid så fick man svara på samtal...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av griid:

Jag har läst hela och håller inte med honom helt enkelt och så får det vara. Sedan är det svårt att föra en diskussion, då du inte ens spelat spelet och redan har bildat en uppfattning om vad du tycker

Men sluta fanboya. Det är okej att du gillar spelet men vi är väldigt många som tycker annorlunda också. Det finns till och med folk som stoppar sockerbitar i kaffet. Spelet är mediokert och jag gissar att det aldrig kommer bli mycket mer. Vill CDPR överraska mig på något år så välkomnar jag det med öppna armar, men chansen är nog väldigt liten.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ca 130h på spelet nu.

Och för mig så har det funkat ganska smärtfritt.
Klart där är lite buggar och sådant, samt att delar som lovades saknas, men de kommer säkert i en DLC som får köpas B-)
Spelar i UW 3440x1440 med ett GTX 1080ti, och använder AMD scaling saken som är satt på 80% och prestandan är långt över förväntan.
Nu har man en G-sync skärm så det gör säkert en del också.

Jag är mer än nöjd med det, inte bara ut story synpunkt utan även för att bara kuta runder och spana in staden, vilket ä min mening är otroligt snyggt.

Tråkigt att dom inte kunde vara öppna med hur det fungerade på XBOX och PS4, då detta skadat dom en hel del skulle jag tro.
Inväntar nästa patch för att se vad som kan lägga till, om dom nu lägger till något eller kanske bara inriktar sig på de äldre konsolerna.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Jag har lagt ca 130h på spelet nu.

Och för mig så har det funkat ganska smärtfritt.
Klart där är lite buggar och sådant, samt att delar som lovades saknas, men de kommer säkert i en DLC som får köpas B-)
Spelar i UW 3440x1440 med ett GTX 1080ti, och använder AMD scaling saken som är satt på 80% och prestandan är långt över förväntan.
Nu har man en G-sync skärm så det gör säkert en del också.

Jag är mer än nöjd med det, inte bara ut story synpunkt utan även för att bara kuta runder och spana in staden, vilket ä min mening är otroligt snyggt.

Tråkigt att dom inte kunde vara öppna med hur det fungerade på XBOX och PS4, då detta skadat dom en hel del skulle jag tro.
Inväntar nästa patch för att se vad som kan lägga till, om dom nu lägger till något eller kanske bara inriktar sig på de äldre konsolerna.

Håller med, har inte upplevt några större störande buggar och är upp i 70h och kör omgång nr.2 kör på samma upplösing som du.
Ser fram emot DLC:s!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Håller med, har inte upplevt några större störande buggar och är upp i 70h och kör omgång nr.2 kör på samma upplösing som du.
Ser fram emot DLC:s!

Samma här. Uppe i 80+ timmar, fortfarande på min första genomkörning och har fantastiskt kul! Och det på en PS4 (Pro)

Vill helt klart ha mer av Night City och dess karaktärer!

Permalänk
Medlem

Finns väldigt mycket prestanda att hämta med denna "mod": https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/183
Startade upp spelet med locked 60FPS 1440p på ultra. Ska nämnas att inställningarna i modden var på low. Men nu kör jag optimized med blandade inställningar medium->ultra, max fps 50 (får så mycket tearing på 60) dynamic FX på 75% minimum. Låst 50fps. Med 1800x + 1080.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

CD Projekt har släppt en roadmap för kommande uppdateringar:

Som man kan se verkar inte next-gen uppgraderingen komma förrän andra halvan av 2021. Lite trist för konsolspelare såklart.

Permalänk
Medlem

Är på andra rundan nu med ny karaktär. Gör massa sidouppdrag. Börjar bli väldigt trött på buggarna. Som tex motorcyklar och bilar som kommer flygande från ingenstans.

Tror jag ska vänta med att spela till minst nästa patch kommer och se vad den ändrar.
Vill inte bli mätt på spelet innan det är bättre än så här.

Började spela Star Wars Jedi fallen order igen. Det är kul. Sen har jag kvar RDR2. Så det är ingen nöd på mig haha.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Finns väldigt mycket prestanda att hämta med denna "mod": https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/183
Startade upp spelet med locked 60FPS 1440p på ultra. Ska nämnas att inställningarna i modden var på low. Men nu kör jag optimized med blandade inställningar medium->ultra, max fps 50 (får så mycket tearing på 60) dynamic FX på 75% minimum. Låst 50fps. Med 1800x + 1080.

Ska ta en titt på detta.
Min laptop har ett 980m så kanske kan få det spelbart på den nu 🧐

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

CD Projekt har släppt en roadmap för kommande uppdateringar:

https://i.imgur.com/zFMp2ZS.png

Som man kan se verkar inte next-gen uppgraderingen komma förrän andra halvan av 2021. Lite trist för konsolspelare såklart.

Väldigt trist med next-gen-uppgraderingen. Jag har väldigt kul men skulle naturligtvis gärna ha det snyggare och bättre optimerat innan jag hinner spela klart nuvarande innehåll. Frågan är om jag fortfarande har intresset kvar i höst för att spela det igen. Beror ju lite på vad det är för DLC som kommer, såklart.

Permalänk
Medlem

Fick igår äntligen tillbaka pengarna jag begärde på GOG, fast i GOG wallet funds. Bättre än inget. Väntar nog innan jag kör det igen,

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är på andra rundan nu med ny karaktär. Gör massa sidouppdrag. Börjar bli väldigt trött på buggarna. Som tex motorcyklar och bilar som kommer flygande från ingenstans.

Tror jag ska vänta med att spela till minst nästa patch kommer och se vad den ändrar.
Vill inte bli mätt på spelet innan det är bättre än så här.

Började spela Star Wars Jedi fallen order igen. Det är kul. Sen har jag kvar RDR2. Så det är ingen nöd på mig haha.

Har ~80h spelade och aldrig sett någon bil eller motorcykel komma farande från ingenstans
Enda bugg som jag noterat är att karaktären ställer sig upp i förarsätet när den kör bil.

Edit: av någon anledning så bestämmer sig karaktären också att vara naken på underkroppen när den står upp på taket.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

"karaktären ställer sig upp i förarsätet när den kör bil" Det har inte än mig än.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

"karaktären ställer sig upp i förarsätet när den kör bil" Det har inte än mig än.

Det har hänt mig några få gånger. Men endast när jag åkt bil ganska snabbt under en längre stund, och endast i ett visst område i staden, främst i närheten av Afterlife och där ens lägenhet är.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Det har hänt mig några få gånger. Men endast när jag åkt bil ganska snabbt under en längre stund, och endast i ett visst område i staden, främst i närheten av Afterlife och där ens lägenhet är.

Är ju ännu farligare att ställa sig upp när det går fort. Man kan ju slå sig rätt ordentligt om inte taket är väl vadderat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

160 timmar i spelet, andra genomspelningen klar i natt.
Fick ett slut jag inte riktigt hade väntat mig, men det var inget slut som var dåligt på nåt sätt. Trodde bara att jag skulle välja vilken väg i ett senare skede men då var det försent.
Tror jag skall pausa här även om det fortfarande finns mycket kvar att upptäcka.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

varför håller du på så?

Ja, det är utan tvekan morallöst att utnyttja stackars försvarslösa pixlar!

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ja, det är utan tvekan morallöst att utnyttja stackars försvarslösa pixlar!

Tycker faktiskt det är bra med samkönat sex i spelet.
Man kan skapa transpersoner och att en av NPC faktiskt är trans. Det är väldigt modigt för att komma från ett Polskt företag, vars land är extremt konservativt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"