Hjälp mig med min första uppgradering! (3070)

Permalänk

Hjälp mig med min första uppgradering! (3070)

Hej! jag använde detta forum första gången när jag byggde min första dator och eftersom det fungerade så bra så tänkte jag testa igen!

Det var ett tag sen som jag byggde min dator så jag känner att det är dags att uppgradera den med de nya grafik korten och känner att Invidias 3070 ligger i min prisklass. Problemet är att jag inte har tillräckligt med kunskap angående vad mer jag måste byta ut för att inte "bottlenecka" kortet. Nedan är det som sitter i just nu och skulle verkligen uppskatta om nån vill ge mig något förslag på hur jag bör göra om jag vill ha det nya kortet!

Supertacksam för alla förslag! (Gärna så prisvärt som möjligt!)

Malte

Permalänk

Vilken upplösning ska du spela spel på? Troligtvis kommer du inte behöva byta något mer än grafiken

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk

@Container förmodligen kör jag nog på 1080p nu i början i 144hz men funderar på att i framtiden köpa upp mig till 1440

Permalänk

Då bör det vara lungt att bara byta ut grafiken i dagsläget. För framtidan uppgraderingar kan det vara värt att se över CPU'n om några år, men då byter du nog moderkort och minnen också. Men det är inget som behöver göras nu

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Permalänk
Medlem

Med RTX 3070 hade jag nog uppgraderat processorn också.
Kanske bara bytt till en 3300X..
Det blir några hundringar emellan då de kostar ca 1500-1600 kr nya och din 2600 kan säljas för ca 1200 kr.
Ska väl komma i lager i februari på komplett, tror jag att jag läste.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...