Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Nån annan som upplever att Youtube har blivit dåliga på att minnas vad man redan har sett?
Varje gång jag ser en film så rekommenderar alltid Youtube samma film några minuter senare.
Det problemet har jag aldrig haft förut.

Det kanske har ändrat vad de får spara för information om dig som standard? Eller att du råkat ändrat det skälv?

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt samma sak. Funderar på om det har att göra med att de forsätter att rekommendera föra att man kör adblocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det kanske har ändrat vad de får spara för information om dig som standard? Eller att du råkat ändrat det skälv?

Samma sak händer mej hela tiden! Alla klipp med många tittare som jag har sett får jag upp som rekommendation till höger...

Permalänk
Medlem

Sedan igår kväll så har youtube varit lite bråkigt för mig, videorna tar 10-20 sekunder på sig att tugga innan dom börjar ladda och spela.

Det gäller bara när jag använder mitt hemmanätverk, inte på mobilnätet, och det oavsett mobil, dator, surfplatta osv.
Har Ownit som ISP, någon annan med liknande problem?

Allt annat funkar hur bra som helst, och när det väl stått och tuggat så går det i bra hastighet.

Permalänk
Medlem

Youtube laddar blixtsnabbt här hemma, men har ju också Youtube Premium.

På jobbet har jag vald att INTE logga in med min premium account, och då tar det riktig lång tid innan det laddas.
Vet inte om det är nätverket eller om det är SÅ att dom vill "tvinga" folk betala lite mera for servicen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Sedan igår kväll så har youtube varit lite bråkigt för mig, videorna tar 10-20 sekunder på sig att tugga innan dom börjar ladda och spela.

Det gäller bara när jag använder mitt hemmanätverk, inte på mobilnätet, och det oavsett mobil, dator, surfplatta osv.
Har Ownit som ISP, någon annan med liknande problem?

Allt annat funkar hur bra som helst, och när det väl stått och tuggat så går det i bra hastighet.

Hej! Jag har också ownit och upplever samma problem, det är mycket märkligt. Jag har mailat ownits support, kan återkomma när jag får svar från dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Youtube laddar blixtsnabbt här hemma, men har ju också Youtube Premium.

På jobbet har jag vald att INTE logga in med min premium account, och då tar det riktig lång tid innan det laddas.
Vet inte om det är nätverket eller om det är SÅ att dom vill "tvinga" folk betala lite mera for servicen...

Jag har också Youtube premium.

Detta är rätt mycket spekulationer från min sida men så som jag förstått det så är anledningen till att icke-premium laddar så segt ibland är att det sker en reklam-auktion varje gång du ska titta på något.
Även om reklamen inte laddas så görs det något liknande i bakgrunden ändå på något sätt.

Jag kan ha fel och om någon vet bättre så får ni gärna rätta mig.

Skrivet av Hannesrockar:

Hej! Jag har också ownit och upplever samma problem, det är mycket märkligt. Jag har mailat ownits support, kan återkomma när jag får svar från dom!

Jag fick svar ifrån supporten idag:

Citat:

Vi undersöker detta problem men har ingen uppskattad tid när det förväntas vara löst för tillfället.
Mer information kommer här: https://www.ownit.se/kundservice/driftstatus

Dom gjorde ett servicejobb natten till igår och det vore väldigt märkligt att youtube problemen dök upp exakt samtidigt av en slump, så jag antar att det har något med det att göra.
Men vi får vänta och se helt enkelt.

EDIT: Nu precis för några minuter sedan står det så här:

Citat:

Google tjänster är åter i bruk.

Och youtube funkar snabbt igen för mig.