3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Inet har fått in mänger av Gigabyte kort nu. 50+ i lager på auros master bl.a.

Men inga Eagle non-OC. Surprise Surprise... 🤔

Mystiken tätnar och Inet tiger.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zoul:

Men inga Eagle non-OC. Surprise Surprise... 🤔

Mystiken tätnar och Inet tiger.

Ja. Läste dina tidigare inlägg nu. Ska bli intressant om @Inet svarar här i tråden.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Men inga Eagle non-OC. Surprise Surprise... 🤔

Mystiken tätnar och Inet tiger.

Är inte särskilt uppdaterat själv. Har andra butiker fått in såna kort?

Permalänk

Ursäkta, Men vad fan hände med priset på msi ventus X3?
7500kr?

Permalänk
Medlem

alla priser är på väg upp.. så är bara att hosta upp om man verkligen måste byta kort nu, annars så är det bara att vänta och hoppas att priserna sjunker när tillgången ökar

Permalänk
Medlem

Som folk har sagt hela denna och delar av förra veckan. Asus var först, sedan kom Zotac och EVGA och nu har ju MSI också gått. Vet inte om palit har ännu men det var sagt den som vill ha kort för rimligt pris måste lägga sin beställning fort som f*n om man absolut måste ha kortet nu. Det kanske finns någon/några enstaka modeller i enstaka butiker som ännu inte höjts än. Här näst väntar gissningsvis ett halvår av inflaterade priser så man annars måste sitta och vänta ut. Covid medför problem på många fronter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Som folk har sagt hela denna och delar av förra veckan. Asus var först, sedan kom Zotac och EVGA och nu har ju MSI också gått. Vet inte om palit har ännu men det var sagt den som vill ha kort för rimligt pris måste lägga sin beställning fort som f*n om man absolut måste ha kortet nu. Det kanske finns någon/några enstaka modeller i enstaka butiker som ännu inte höjts än. Här näst väntar gissningsvis ett halvår av inflaterade priser så man annars måste sitta och vänta ut. Covid medför problem på många fronter...

Jag väntade för länge. Hade ett 3060Ti i köpkorgen men kände att det var allt för spontant. Hade egentligen siktat in mig på ett RTX 3080 för 8500:- men det är bara att släppa. Sedan ett 3070 för 6500. Men det slutade med att jag nöp ett av gigabyte gaming OC korten för 7500 eller nått på inet. Känner mig inte så bitter heller, det är inga gigantiska summor med en inkomst. Blir drygt 600kr månaden för ett år, och då spenderar jag mycket tid vid datorn.

Beställde igår eftermiddag och har redan kortet installerat. Blir mycket spännande att se skillnaden mot det gtx 1070 som satte i innan. Hoppas det matchar bra mot min oklockade 6700k också. Hoppas ligga kvar på Skylake tills Intel krymper kretsarna.

Ångesten släppte lite när kortet var beställt och ordern bekräftad. Skulle rekommendera andra som har råd att svälja faktumet att marknaden är som den är, slå till om ni får chansen! Och en eloge till inet för en förstklassig behandling av min order.

Fridens!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är inte särskilt uppdaterat själv. Har andra butiker fått in såna kort?

Just den modellen har inte ramlat in några andra butiker heller som jag sett (kan ha missat någon naturligtvis). Så mina misstankar ligger hos Gigabyte och att de helt enkelt inte tillverkat några sedan lansering.

Skall bli intressant att se om Inet gör något erbjudande, Scan.co.uk tömde ju av sina köer genom att erbjuda sina kunder andra alternativ: https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs
Alternativt inväntar Inet besked från Gigabyte på om de tänker ta upp tillverkningen igen eller inte. Det borde ju @Inet kunna svara på tycker man.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Herre gud vad priserna springer, nu kan man hitta 3070 med de kostar ju över 8000kr.
När 1070 släpptes kostade det 4000kr, 2070 kostade runt 6000kr.

Permalänk
Medlem

Sitter spänt och väntar på att bring idag ska leverera hem mitt TUF OC 3070 jag beställde på elgiganten 13/1 för 6990:-. Tur man passade på innan priserna steg!

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

Elgiganten har MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X inne just nu (https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...).

Klickade hem ett i brist på andra alternativ... Ångrar att jag inte slog till på ett Vision D när Inet fick in en batch. Men har man tur kanske det hinner dyka upp någonstans innan man slitit det nyligen beställda ur sin förpackning... 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Herre gud vad priserna springer, nu kan man hitta 3070 med de kostar ju över 8000kr.
När 1070 släpptes kostade det 4000kr, 2070 kostade runt 6000kr.

Nja, kanske någon enstaka modell. Jag köpte MSI 1070 Gaming X för 5 190 kr strax efter release.

Köpte ett MSI 3060Ti Gaming X Trio i december för 5 390 kr. Nästan dubbla prestandan för i princip samma pris. Det är så det ska vara. Men nu i januari har priserna stuckit kopiöst mycket. Glad över att jag fick tag i ett "billigt" kort.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Fick hem ett 3070 Vision Oc idag från inet, Och har et 3070 Tuf Oc på väg från elgiganten. Nu är ju frågan vilket man ska behålla och vilket man ska skicka tillbaka? Hatar när det händer..

Permalänk
Medlem

Gigabyte 3070 eagle non OC, är nu framflyttat till 04-30-2021 på Inet. :/

Permalänk
Skrivet av ddeemmpp:

Fick hem ett 3070 Vision Oc idag från inet, Och har et 3070 Tuf Oc på väg från elgiganten. Nu är ju frågan vilket man ska behålla och vilket man ska skicka tillbaka? Hatar när det händer..

Asus alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Gahaha vilken hemsk läsning. Jag lyckades få tag på ett 3070 Ventus 3X i början av november. Jag tyckte då at 6 500kr kändes hemskt dyrt då jag inte hann beställa Eagle kortet för 5 600kr. Nu känner jag ju att jag gjorde en riktig deal Håller tummarna för er stackare

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Gigabyte 3070 eagle non OC, är nu framflyttat till 04-30-2021 på Inet. :/

@Inet
Det här funkar inte förstår ni väl? Jag förväntar mig en lösning.

Jag låter det vara osagt och bryr mig inte vems "fel" det är att Eagle non-OC inte levereras till slutkund. Slutsatsen för mig är den samma = jag får inget kort. Känslan blir (o)lustig när exakt samma kort fast OC modellen dyker upp i lager.

Dags för er på Inet att ta bladet från munnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

@Inet
Det här funkar inte förstår ni väl? Jag förväntar mig en lösning.

Jag låter det vara osagt och bryr mig inte vems "fel" det är att Eagle non-OC inte levereras till slutkund. Slutsatsen för mig är den samma = jag får inget kort. Känslan blir (o)lustig när exakt samma kort fast OC modellen dyker upp i lager.

Dags för er på Inet att ta bladet från munnen.

+1 på den.

En del av oss har dessutom legat ute med pengarna sedan lanseringen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
skickad idag, beställd 4/1 på Netonnet

Permalänk

Beställde ett Gigabyte Aorus RTX 3070 Master den 20:e via Inet när jag såg att det dykt upp en sändning, fanns 12st när jag kollade på eftermiddagen. Hade det hemma 2 dagar senare.

Gav helt enkelt upp att vänta på ett 3080-kort, beställt och väntat 2 månader och nästa beräknade datum var ytterligare 2 månader, förmodligen flera hundra före mig i kön ändå. Avbokade det. Började planera nytt grafikkort våren 2020 men trodde aldrig det skulle bli så tufft (naivt i efterhand) så känns ändå bra att ha något som kan driva min 1440p skärm nu snart ett år senare, även om det blev dyrt när priserna stigit.

Mitt gamla GTX 970 krigar vidare i partnerns dator istället.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Permalänk
Medlem

Geforce RTX 3070 EAGLE OC på väg från netonet just nu

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Woho! Webhallen skickade mitt ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC idag inköpt 15/1. Det börjar röra på sig

Permalänk

Fick tag i en runt jul, Webhallen la upp en hel del som hade inge köar alls, dock försvann de inom ett dygn, gick in varje timme och såg hur antalet blev mindre och mindre. Köpte en och nu har jag en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

@Inet
Det här funkar inte förstår ni väl? Jag förväntar mig en lösning.

Jag låter det vara osagt och bryr mig inte vems "fel" det är att Eagle non-OC inte levereras till slutkund. Slutsatsen för mig är den samma = jag får inget kort. Känslan blir (o)lustig när exakt samma kort fast OC modellen dyker upp i lager.

Dags för er på Inet att ta bladet från munnen.

Instämmer, helt jävla sjukt.

Borde väl kunna erbjuda ett OC istället. Ligger på samma pris just nu.

Permalänk
Medlem

MSI 3060Ti Trio X har gått från 5290:- till 6990:- på Komplett 🙃

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jo det är ju trevligt.... men 8K?!...det är det man få betala om man ska få tag på något.
Det kanske blir att lugna sig till 4000-serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

jo det är ju trevligt.... men 8K?!...det är det man få betala om man ska få tag på något.
Det kanske blir att lugna sig till 4000-serien?

Jag håller med dig. Det är helt sjukt, men jag vill ändå alltid meddela när jag ser nåt. Någon kanske verkligen vill ha ett och struntar i att tillverkarna/butikerna valt att mjölka oss kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoLejon:

Jag håller med dig. Det är helt sjukt, men jag vill ändå alltid meddela när jag ser nåt. Någon kanske verkligen vill ha ett och struntar i att tillverkarna/butikerna valt att mjölka oss kunder.

Det är vi alla tacksamma för
Får hoppas att de fortfarande avser att skicka varan för de priset som gällde vid beställning.