Permalänk
Medlem

Plexi på en Dell

Jag har en Dell dator..
Och den är inte som vanliga datorer som man tar bort sidorna enkelt på, den sitter liksom ihop så man viker isär den, så om jag ska skära ut i chassit och sätta plexi så blir det krångligt som fan...
Några tips om hur jag ska göra???

Permalänk
Medlem

Re: Plexi på en Dell

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DannEerI
Jag har en Dell dator..
Och den är inte som vanliga datorer som man tar bort sidorna enkelt på, den sitter liksom ihop så man viker isär den, så om jag ska skära ut i chassit och sätta plexi så blir det krångligt som fan...
Några tips om hur jag ska göra???

Sätt den i ett skruvstäd eller något så den sitter stabilt sen får du vara försiktig med sågen så att du inte bucklar till den andra sidan allt för mycke

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

töm datorn på komponenter o sen är det bara att fräsa eller såga, eller så tar du med våld bort sidoplåten...

Permalänk
Medlem

Hmm ok, vill helst inte hålla på att plocka ur alla saker, rädd som fan för ja lyckas alltid pajja nått...
Men om man sätter över nån sorts plast, typ sån med luftbubblor i som man kan smälla sönder över moderkortet, grafikkortet o allt de så kan man kanske arbeta lite bättre?

Permalänk
Medlem

jo, de skulle nog gå, bara du är försiktig när du sågar eller va du nu gör..

Permalänk
Medlem

Man får garanterat metallspån flygandes och jag behöver inte nämna vad som händer om det landar lite på en komponent

Permalänk
Medlem

släng ut den från andra våningen, sen samlar du ihop bitarna o moddar resterna...

obs. joke.... e lite trött

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

ja man kan göra mycket dumt med Delldatorer..
no offens

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!