Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av Mutation:

Stort tack för tipset! Nu är äntligen en Series X skickad till mig från Kjelle!

Yes, var också en av dem som hann knipa en hos Kjelle. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Jag har en del stora spel på XSX nu, flera optimerade för Series. De tar rätt rejält med plats. Många spel spelar jag ibland, men inte regelbundet. Vill inte ta bort dem, ifall jag får spontant infall. Får känslan av att min gamla One S får plats med fler spel när de inte är optimerade.

Ingen stor grej egentligen, men jag har börjat fundera på mer utrymme. Är det värt att skaffa MS egna Seagate-kort, eller kan man lika bra köpa en extern SSD för 1000 kr mindre? Till exempel en Samsung T7 1TB. Är man dumsnål då, eller blir man blåst om man kör vice versa? Det skiljer drygt 1 GB/s i läshastighet, men gör det någon uppfattbar skillnad, särskilt om man lägger alla ej optimerade spel där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag har en del stora spel på XSX nu, flera optimerade för Series. De tar rätt rejält med plats. Många spel spelar jag ibland, men inte regelbundet. Vill inte ta bort dem, ifall jag får spontant infall. Får känslan av att min gamla One S får plats med fler spel när de inte är optimerade.

Ingen stor grej egentligen, men jag har börjat fundera på mer utrymme. Är det värt att skaffa MS egna Seagate-kort, eller kan man lika bra köpa en extern SSD för 1000 kr mindre? Till exempel en Samsung T7 1TB. Är man dumsnål då, eller blir man blåst om man kör vice versa? Det skiljer drygt 1 GB/s i läshastighet, men gör det någon uppfattbar skillnad, särskilt om man lägger alla ej optimerade spel där?

Du kan inte spela Series X|S spel från annat än MS egna Seagate-kort. Däremot kan man spela 360 och Xbox One spel från vanlig extern disk kopplad via usb.

Man kan också flytta även Series X|S spel till extern usb disk men då måste man flytta tillbaka dem för att kunna spela dem. Sparar iaf lite tid jämfört med att ladda ner igen.

MS har sagt att planen är att flera tillverkare ska få släppa konkurrerande lagrings-kort utöver Seagate men vi får väl se hur det blir med det. Hade ju varit bra för att det kanske kunde pressa ner priserna ytterligare lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Du kan inte spela Series X|S spel från annat än MS egna Seagate-kort. Däremot kan man spela 360 och Xbox One spel från vanlig extern disk kopplad via usb.

Man kan också flytta även Series X|S spel till extern usb disk men då måste man flytta tillbaka dem för att kunna spela dem. Sparar iaf lite tid jämfört med att ladda ner igen.

MS har sagt att planen är att flera tillverkare ska få släppa konkurrerande lagrings-kort utöver Seagate men vi får väl se hur det blir med det. Hade ju varit bra för att det kanske kunde pressa ner priserna ytterligare lite.

Ja, det känner jag till. Men jag menar framförallt ej optimerade spel, vilket ändå är majoriteten av spelen. Men kan ju kanske vara dumsnålt i längden, när fler optimerade spel släpps. Men då har det förhoppningsvis kommit billigare expansionskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Ja, det känner jag till. Men jag menar framförallt ej optimerade spel, vilket ändå är majoriteten av spelen. Men kan ju kanske vara dumsnålt i längden, när fler optimerade spel släpps. Men då har det förhoppningsvis kommit billigare expansionskort.

Ok.

Jag kör en gammal 5400rpm usb disk för väldigt sällan spel som jag kopplar in när jag vill spela de spelen. Rätt köpsugen på expansions-kortet men behöver det inte egentligen så har lyckats hålla tillbaka mitt prylbegär än så länge.

Permalänk

Lyckades hitta en Xbox Series X på Elgiganten i Umeå igår.
Första intrycket var att det var mindre rent fysiskt än jag förväntat mig.

Laddade hem Gears 5 samt Forza Horizon 4 och skillnader i laddningstider och flyt var ju helt enorm i jämförelse med min gamla Xbox One X.

Grafiken i Gears 5 tycker iaf jag var grym i 4k och HDR även om det inte riktigt är min typ av spel. Series X känns ju otroligt kraftfull och det enda jag saknar är väl lite mer spel som är optimerade för den.

Permalänk

Finns i lager just nu på MediaMarkt, la just en order!
"Leveranstid ca. 1-3 arbetsdagar"
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

EDIT: Slut nu

Permalänk
Medlem

Har någon av er som nu har en XSX bytt från PC? Hur tycker ni att det har gått?

Är lite i valet och kvalet om det vore smidigare med en konsol än dator. Saknar nämligen enkelheten och snabbheten att komma igång och spela med en konsol. Sitter vid en laptop hela dagarna och måste dra igång min stationära när jag vill spela och börjar bara tycka att det känns överflödigt och lite klumpigt i jämfört med en XSX, samt att prestandan är högre (specs på min dator finns i signaturen). Streamar en del till TVn via Moonlight, men tycker alltid det strular på något sätt pga alla olika launchers osv och input latensyn är sisådär. Inte riktigt det man vill bråka med under den begränsade tiden man har till spelande. Sen lockar även game streaming till telefonen för när man är borta och reser eller så. Ngn som har erfarenhet av det och hur det funkar?

Blev en liten wall of text, men vore tacksam för lite åsikter!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acce22:

Har någon av er som nu har en XSX gått från dit från PC? Hur tycker ni att det har gått?

Är lite i valet och kvalet om det vore smidigare med en konsol än dator. Saknar nämligen enkelheten och snabbheten att komma igång och spela med en konsol. Sitter vid en laptop hela dagarna och måste dra igång min stationära när jag vill spela och börjar bara tycka att det känns överflödigt och lite klumpigt i jämfört med en XSX, samt att prestandan är högre (specs på min dator finns i signaturen). Streamar en del till TVn via Moonlight, men tycker alltid det strular på något sätt pga alla olika launchers osv och input latensyn är sisådär. Inte rikigt det man vill bråka med under den begänsade tiden man har till spelande. Sen lockar även game streaming till telefonen för när man är borta och reser eller så. Ngn som har erfarenhet av det och hur det funkar?

Blev en liten wall of text, men vore tacksam med lite åsikter!

Jag spelar nästan enbart på konsol nuförtiden, från att ha nästan enbart spelat på PC sedan PS2. Det var 3 år sen jag gick över till Xbox One, inte direkt till XSX. Det är som du säger, snabbare och smidigare att komma igång. Dessutom har jag ingen lust att ha datorer i både vardagsrum och sovrum, utan föredrar enkelt, rent och underhållsfritt där. Finns ju olika sätt att komma dit med PC också, men lite mer tidskrävande och jag tröttnade på underhållet och mecket med både hård- och mjukvara. När även Android kom till TV:en så rök sista spåret av PC på underhållningsbänken. Det är prisvärt med tanke på vad man får. Sen finns det ju spel som inte finns till konsol, det får man väl väga in. Men för mig är det inget jag saknar.

Datorerna är numer bara rena arbetshästar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acce22:

Är lite i valet och kvalet om det vore smidigare med en konsol än dator. Saknar nämligen enkelheten och snabbheten att komma igång och spela med en konsol. Sitter vid en laptop hela dagarna och måste dra igång min stationära när jag vill spela och börjar bara tycka att det känns överflödigt och lite klumpigt i jämfört med en XSX, samt att prestandan är högre (specs på min dator finns i signaturen). Streamar en del till TVn via Moonlight, men tycker alltid det strular på något sätt pga alla olika launchers osv och input latensyn är sisådär. Inte riktigt det man vill bråka med under den begränsade tiden man har till spelande. Sen lockar även game streaming till telefonen för när man är borta och reser eller så. Ngn som har erfarenhet av det och hur det funkar?

Blivit rätt mycket konsol för mig också på senare tid. Men jag tror det handlar mycket om hur och vad man spelar. Vill du spela typ Battlefield online så är det nog dator som gäller liksom, i alla fall om du har några ambitioner att det ska gå bra och inte bara kul.

Men kör du mycket single player så tror jag en konsol kan passa bra, än mer så om du redan kör med handkontroll. Sen finns det ju andra typer av multiplayer som passar sig bättre på konsol också, typ Overcooked eller liknande "couch co-op".

Sen kan ju vart du spelar spela in också, gillar du att sitta vid skrivbordet och spela så kan man ju göra det med en konsol, men det är inte riktigt syftet liksom. Precis som man kan ha en dator vid teven i vardagsrummet och köra med handkontroll, men det skaver lite.

Sen jag fick min Series X så har det blivit väldigt lite PC-spelande faktiskt. Innan hade jag en One S och jag spelade nog merparten där ändå, men jag spelade ju säkert några gånger i veckan på datorn ändå liksom. Nu blir det väldigt sällan. Igår ville sonen köra Ghostbusters som jag bara har på datorn exempelvis så jag tänkte att det var läge att spela lite, spelet kraschade två gånger i rad med något felmeddelande om att det inte var en äkta version typ trots att det var rakt från Epic Store. Försökte starta något annat spel via Steam istället, och det kraschade också! Och jag försökte med omstarter, stängde av lite saker och så men det hjälpte inte. Sonen blev sur och jag tröttnade och satte igång XBoxen istället. Den funkar inte alltid helt perfekt men det är ju sjukt mycket mindre mekande och strulande liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag spelar nästan enbart på konsol nuförtiden, från att ha nästan enbart spelat på PC sedan PS2. Det var 3 år sen jag gick över till Xbox One, inte direkt till XSX. Det är som du säger, snabbare och smidigare att komma igång. Dessutom har jag ingen lust att ha datorer i både vardagsrum och sovrum, utan föredrar enkelt, rent och underhållsfritt där. Finns ju olika sätt att komma dit med PC också, men lite mer tidskrävande och jag tröttnade på underhållet och mecket med både hård- och mjukvara. När även Android kom till TV:en så rök sista spåret av PC på underhållningsbänken. Det är prisvärt med tanke på vad man får. Sen finns det ju spel som inte finns till konsol, det får man väl väga in. Men för mig är det inget jag saknar.

Datorerna är numer bara rena arbetshästar.

Skrivet av snajk:

Blivit rätt mycket konsol för mig också på senare tid. Men jag tror det handlar mycket om hur och vad man spelar. Vill du spela typ Battlefield online så är det nog dator som gäller liksom, i alla fall om du har några ambitioner att det ska gå bra och inte bara kul.

Men kör du mycket single player så tror jag en konsol kan passa bra, än mer så om du redan kör med handkontroll. Sen finns det ju andra typer av multiplayer som passar sig bättre på konsol också, typ Overcooked eller liknande "couch co-op".

Sen kan ju vart du spelar spela in också, gillar du att sitta vid skrivbordet och spela så kan man ju göra det med en konsol, men det är inte riktigt syftet liksom. Precis som man kan ha en dator vid teven i vardagsrummet och köra med handkontroll, men det skaver lite.

Sen jag fick min Series X så har det blivit väldigt lite PC-spelande faktiskt. Innan hade jag en One S och jag spelade nog merparten där ändå, men jag spelade ju säkert några gånger i veckan på datorn ändå liksom. Nu blir det väldigt sällan. Igår ville sonen köra Ghostbusters som jag bara har på datorn exempelvis så jag tänkte att det var läge att spela lite, spelet kraschade två gånger i rad med något felmeddelande om att det inte var en äkta version typ trots att det var rakt från Epic Store. Försökte starta något annat spel via Steam istället, och det kraschade också! Och jag försökte med omstarter, stängde av lite saker och så men det hjälpte inte. Sonen blev sur och jag tröttnade och satte igång XBoxen istället. Den funkar inte alltid helt perfekt men det är ju sjukt mycket mindre mekande och strulande liksom.

Rimligt! Yes, lite så det har blivit på senaste, mycket singleplayer med handkontroll främst. Är inte heller världens fan av FPS, utan gillar mer AC och liknande. Spelar för lite för att tycka att intensiva multiplayer spel ska vara värt det och vill främst ha det som avkoppling liksom, och att spela ett smått toxic online multiplayerspel är inte riktigt vad som behövs då Samt att det går att köra LoL och andra sånna spel på min laptop ändå! Även full koll på alla "shortcommings" av konsol vs pc med spel och liknande, men börjar känna mer och mer att enkelheten väger upp för det när man sitter och strular med teknik i programmerandet hela dagarna ändå. Att strula med drivrutiner och dependecies är inte riktigt det man vill göra på fritiden då också

Stort tack för input båda två!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acce22:

Rimligt! Yes, lite så det har blivit på senaste, mycket singleplayer med handkontroll främst. Är inte heller världens fan av FPS, utan gillar mer AC och liknande. Spelar för lite för att tycka att intensiva multiplayer spel ska vara värt det och vill främst ha det som avkoppling liksom, och att spela ett smått toxic online multiplayerspel är inte riktigt vad som behövs då Samt att det går att köra LoL och andra sånna spel på min laptop ändå! Även full koll på alla "shortcommings" av konsol vs pc med spel och liknande, men börjar känna mer och mer att enkelheten väger upp för det när man sitter och strular med teknik i programmerandet hela dagarna ändå. Att strula med drivrutiner och dependecies är inte riktigt det man vill göra på fritiden då också

Nej precis samma för mig. Jag sitter och bråkar med datorer och system hela dagarna, vid ett skrivbord med mus och tangentbord, och det räcker för mig.

Skönt att luta sig tillbaka i soffan och spela mer avslappnat.

Permalänk
Medlem

Nu har återigen skithelvetesspelet Immortals Fenyx Rising fått en korrupt sparfil... Denna gång har jag tappat ca 5h... Är de någon som vet om det går att göra nåt för att kunna spara igen? Om jag stänger spelet kommer jag ju tappa dessa timmar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Enda 'knepet' är att radera en lokal fil och synka ner den som finns i molnet, risken är nog att du antingen hamnar 5h back eller redan har syncat den dåliga.

Har bara lyckats med motsatsen, ta en konsol som varit avstängd med en äldre sparfil och använda den lokala filen vilket efter uppdatering skriver över molnet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Acce22:

Instämmer med detta.

Nu när 2021 ser ut att vara ett förlorat år för de som vill uppgradera/köpa PC så är det skönt att ha konsolen.

I stort sett allt utom competitive FPS kör jag på konsol. Har genom Game Pass upptäckt massor med spel som jag har väldigt roligt med.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acce22:

Jag skaffade en series x mycket pga att jag hade utnyttjat dealen med 40:- månaden för game pass ultimate i tre år då jag använde det till PC. Dock så är det ett komplement till PC då jag kör mycket CS och annat som helt enkelt inte gör sig bra med handkontroll i soffan. Du kommer aldrig få samma precision, valmöjligheter, förmåga att multi-taska o.s.v. med en konsol.

Med det sagt så ångrar jag inte Xboxet för en sekund. Game pass har gjort att jag inte lagt en krona extra på spel och jag har spelat mer på xbox än PC senaste månaderna. Lägger jag till alla "obskyra" spel frugan testspelar som ingår i priset så har jag sparat in en halv förmögenhet(om man jämför med konkurrerande konsols spelpriser).

Quick resume är next gen på riktigt och något som antagligen inte kan hanteras på PC på flera år.

Jag reser mycket i jobbet och har testat lite att spela på min s21 ultra och tycker det funkar bra. Har endast testat singel player. Kan konstatera att ett sketet hotellnät inte är att föredra men 4g funkar fint. Har större förhoppningar om appen till Windows 10 så man kan köra på random laptop.

Nu blev det mycket text men jag kan helhjärtat säga att game pass är generationens "killer app" och med tanke på Microsofts aggressiva uppköpstaktik tror jag
Framtiden ser ännu ljusare ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Enda 'knepet' är att radera en lokal fil och synka ner den som finns i molnet, risken är nog att du antingen hamnar 5h back eller redan har syncat den dåliga.

Har bara lyckats med motsatsen, ta en konsol som varit avstängd med en äldre sparfil och använda den lokala filen vilket efter uppdatering skriver över molnet.

hmm.. låter farligt, om jag tar bort den lokala, men sen synkar ner en korrupt från molnet, kan jag inte tappa allt då?
jag loggade in på mitt ubisoft konto för första gången sen jag var tvungen att skapa det.. den påstår att jag spelande immortals senast 18e januari.. och det stämmer ju verkligen inte.. blä, känns inte bra det här.
jag spelar ca 1h per kväll på vardagar och kanske 2-3 på fre/lör.. så är ju nästan en hel vecka för mig att ta igen det jag tappat..och då det är andra gången detta händer blir jag ju inte direkt sugen på att fortsätta spela..

Edit: hittade en "fix" på reddit som faktiskt fungerade för mig.
Starta ett annat spel
Stäng av det spelet
Starta om konsolen
Starta Immortals
Deleta gamla sparfiler ingame
Spara.
Antar att det är något med Quick resume som gör att sparfilerna kan bli korrupta, genom att ladda ett annan spel samt starta om konsolen gör man kan spara igen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acce22:

Jag har haft en PC kopplad till TVn i många år (En 9700k med 2080ti och Nvme m.2 disk) för att uppleva spelen så "bra" som möjligt. Men jag flyttade upp den till simriggen nu och ersatte min gamla dator med denna. Insåg jag spelar så lite på PCn efter inköpet av series x. Det som hållt tillbaka mig tidigare har varit laddtider på konsoler. Men nu så upplever jag inte det längre.

Så tysthet, laddtider, smidighet har vunnit över mig på konsolsidan för nu. (kommer även skaffa en ps5 när den väl finns att köpa). Tvivlar dock inte att en pc kommer komma till tvn när jag får infallet igen. Men just nu känns konsolerna attraktivare än att sätta igång en pc i tv soffan. Sedan är gamepass en viktig del och möjligheten att på vissa spel fortsätta där man slutade på pc / xbox.

Jag kommer alltid ha en uppdaterad PC att tillgå någonstans. Men så länge konsolspel ligger i paritet med pc så stannar jag kvar en stund till...

Det som hindrar mig från att göra ett 100% skifte är att jag inte kan reparera en konsol om jag behöver byta hårddisk , fläkt osv.

Permalänk

Vad för headset använder ni? Söker efter ett trådlöst till min xsx med bluetooth support så att jag kan ta samtal samt köra discord. Något billigt och bra. Tips?

Var inne på arctis 9x men verkar vara slut överallt?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag körde nyligen igenom AC: Valhalla. Det är ju som ni vet ett ganska stort spel, och jag försökte då ta reda på hur många timmar jag lagt ner på spelet, vilket jag uppskattade till någonstans 80+ timmar. Utgick från att denna statistik skulle vara lätt att ta reda på då man ju får så mycket annan statistik i spelet (% avklarat/hur mycket av ditten och datten man upptäckt m.m.) - men döm min förvåning när det inte gick att ta reda på.

Efter att ha googlat runt och snurrat runt i ett gäng olika menyer och undermenyer visade det sig att det inte är alla spel som visar denna information - och detta bestäms av utvecklaren själv. Forza Horizon 4 visar exempelvis information i dagar/timmar/minuter - men inte AC: Valhalla.

En liten irritation i det stora sammanhanget, men helt klart snäppet ner från PC-speltjänster så som Steam och GOG m.m. Borde inte MS tvinga in denna infon per default i varje spel? Eller har jag missat något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Borde inte MS tvinga in denna infon per default i varje spel? Eller har jag missat något?

Beror väl lite på hur det funkar.

Är det total tid spelet varit igång inklusive paus osv borde det ju gå att stödja generellt. Isf är det utvecklare som valt att blockera vilket jag inte kan komma på anledning till.

Är det däremot så att det kräver att utvecklarna implementerar stöd för det så är det mer förståeligt men synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag körde nyligen igenom AC: Valhalla. Det är ju som ni vet ett ganska stort spel, och jag försökte då ta reda på hur många timmar jag lagt ner på spelet, vilket jag uppskattade till någonstans 80+ timmar. Utgick från att denna statistik skulle vara lätt att ta reda på då man ju får så mycket annan statistik i spelet (% avklarat/hur mycket av ditten och datten man upptäckt m.m.) - men döm min förvåning när det inte gick att ta reda på.

Efter att ha googlat runt och snurrat runt i ett gäng olika menyer och undermenyer visade det sig att det inte är alla spel som visar denna information - och detta bestäms av utvecklaren själv. Forza Horizon 4 visar exempelvis information i dagar/timmar/minuter - men inte AC: Valhalla.

En liten irritation i det stora sammanhanget, men helt klart snäppet ner från PC-speltjänster så som Steam och GOG m.m. Borde inte MS tvinga in denna infon per default i varje spel? Eller har jag missat något?

Jag kan se min totala speltid om jag loggar på mitt Ubisoft konto, så det borde funka om du har ett konto där. Valhalla - Total Speltid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag kan se min totala speltid om jag loggar på mitt Ubisoft konto, så det borde funka om du har ett konto där. Valhalla - Total Speltid

Ah ok. Ja - jag har ett konto där och är inloggad på det via min Xbox. Då får jag kika där helt enkelt.

Edit: Loggade nu in och kunde konstatera att jag spenderat 90 timmar i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då är det ju extra konstigt av Ubisoft att inte visa informationen som de uppenbarligen har koll på.

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett Series X av en slump i helgen, snacka om trevlig överraskning Provade att boota upp Gears 5 och Doom Eternal på min LG C9 nu ikväll och jag trodde inte en konsoll i denna prisklass kunde se så bra ut men jag är glad att jag blev motbevisad.. tror inte jag kommer röra PC:n på ett tag
Riktigt imponerad än så länge med inte bara bilden utan även laddtiderna, flytet, nedladdningshastigheten, ja allting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

Fick tag i ett Series X av en slump i helgen, snacka om trevlig överraskning Provade att boota upp Gears 5 och Doom Eternal på min LG C9 nu ikväll och jag trodde inte en konsoll i denna prisklass kunde se så bra ut men jag är glad att jag blev motbevisad.. tror inte jag kommer röra PC:n på ett tag
Riktigt imponerad än så länge med inte bara bilden utan även laddtiderna, flytet, nedladdningshastigheten, ja allting!

Lite samma känsla har jag för mitt ps5. Sålde datorn i samma veva vid ps5 release. Ångrar mig inte en sekund. Är väldigt fascinerad hur en konsol för 6000kr kan leverera sån grafik... Spelar på en CX 65"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av appel1:

Då är det ju extra konstigt av Ubisoft att inte visa informationen som de uppenbarligen har koll på.

Ja, det är väl kanske ett val från spelutvecklaren vad de vill visa i X-boxens gränssnitt och inte. De har ju dessutom ännu mer information i Uplay också utöver den ganska fattiga information som erbjuds i Xboxen.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av TaunyTiger:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5289673
Pris: 10kr

10kr för 3 månader dessutom!
Detta gäller ju såklart på ditt Microsoftkonto och Microsoft Store i Windows, blev själv sugen på lite Forza Horizon 4, och lira de i 3 månader för 10kr känns ju värt. Fler spel ingår såklart.

tips!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Faktura från Resurs.

Jag hämtade min Xbox den 18 December.
Jag har fortfarande inte fått någon faktura från Resurs.
Jag kollar i appen varje dag.

Hur är det för er andra? Har ni fått faktura ännu?

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kabben:

Jag hämtade min Xbox den 18 December.
Jag har fortfarande inte fått någon faktura från Resurs.
Jag kollar i appen varje dag.

Hur är det för er andra? Har ni fått faktura ännu?

Maila dem/ring dem. Dokumentera all kommunikation med dem så att du har "ryggen fri" ifall något skulle ske längre fram (betalningspåminnelser/inkasso m.m.)

Visa signatur