PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av janssonjr:

Jag beställde också med vanlig frakt. Fick orderbekräftelse 10.07. Har också "Mottagen". Är jätte nojig :/ Men skulle gissa på att den blir skickad ikväll eller imorgon kväll.

Samma här, vanligt frakt och fortfarande "mottagen".

Permalänk
Medlem

Var precis i kontakt med NoN för att dubbelkolla om min order gått igenom, vilket den hade. Passade även på att fråga hur många enheter som kom in och fick till svar att det var ca 100 enheter. Vet inte om det kan räknas som ett stort släpp, men kändes som att släppet var något längre än vanligt.

Vad gäller UC från NoN faktura så är det väl egentligen inget konstigt. Man gör en kreditförfrågan och blir meddelad om att kreditprövning gjorts. Det blev samma för mig vid senaste släppet när mitt köp inte gick igenom med faktura. Å andra sidan upplever jag att Resurs Bank är mer nitiska och gör kreditupplysningar mer frekvent än t.ex. Klarna, Qliro och Collector.

EDIT: Fick orderbekräftelse 10:10 och beställning står som "Mottagen". Enligt kundtjänst skickas den idag. Så många kan nog känna sig lugna trots status gissar jag på!

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Var precis i kontakt med NoN för att dubbelkolla om min order gått igenom, vilket den hade. Passade även på att fråga hur många enheter som kom in och fick till svar att det var ca 100 enheter. Vet inte om det kan räknas som ett stort släpp, men kändes som att släppet var något längre än vanligt.

Vad gäller UC från NoN faktura så är det väl egentligen inget konstigt. Man gör en kreditförfrågan och blir meddelad om att UC gjorts. Det blev samma för mig vid senaste släppet när mitt köp inte gick igenom med faktura. Å andra sidan upplever jag att Resurs Bank är mer nitiska och gör UC mer frekvent än t.ex. Klarna, Qliro och Collector.

Tog du fri frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av janssonjr:

Tog du fri frakt?

Japp!

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Sa dom något om när ungefär den skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av janssonjr:

Sa dom något om när ungefär den skickas?

Inte mer än att den kommer skickas under dagen.

Permalänk
Medlem

Okej nästa släpp nu då. Får vi vänta tills nästa vecka kanske?

Permalänk
Medlem

Är så himla knäppt att en vara man lägger i kundvagnen inte reserveras till man hunnit betala den. Tänk att man handlar på ICA och det man man lägger i sin kundvagn, är helt ok för andra att ta/norpa tills man betalt varorna i kassan. Ska testa nästa gång att ställa mig precis innan kassan och se om nån har det man vill ha i sin vagn/korg så man slipper kuta runt i hela affären!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Okej nästa släpp nu då. Får vi vänta tills nästa vecka kanske?

NoN har ju haft släpp varannan vecka ungefär. MaxGaming har väl haft ungefär samma.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Är så himla knäppt att en vara man lägger i kundvagnen inte reserveras till man hunnit betala den. Tänk att man handlar på ICA och det man man lägger i sin kundvagn, är helt ok för andra att ta/norpa tills man betalt varorna i kassan. Ska testa nästa gång att ställa mig precis innan kassan och se om nån har det man vill ha i sin vagn/korg så man slipper kuta runt i hela affären!

Jag tror alternativet är ännu sämre eftersom då möjliggör det för robotar att reservera mängder med enheter inom bara några sekunder.

Permalänk
Skrivet av HH1:

Jag tror alternativet är ännu sämre eftersom då möjliggör det för robotar att reservera mängder med enheter inom bara några sekunder.

BankID vid order skulle varit obligatoriskt.. Hade löst många problem.

Permalänk

Finns det inget ställe man kan boka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Finns det inget ställe man kan boka på?

Cyberphoto verkar ta ordrar, dock osäkert hur lång leveranstid det kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Var precis i kontakt med NoN för att dubbelkolla om min order gått igenom, vilket den hade. Passade även på att fråga hur många enheter som kom in och fick till svar att det var ca 100 enheter. Vet inte om det kan räknas som ett stort släpp, men kändes som att släppet var något längre än vanligt.

Vad gäller UC från NoN faktura så är det väl egentligen inget konstigt. Man gör en kreditförfrågan och blir meddelad om att kreditprövning gjorts. Det blev samma för mig vid senaste släppet när mitt köp inte gick igenom med faktura. Å andra sidan upplever jag att Resurs Bank är mer nitiska och gör kreditupplysningar mer frekvent än t.ex. Klarna, Qliro och Collector.

EDIT: Fick orderbekräftelse 10:10 och beställning står som "Mottagen". Enligt kundtjänst skickas den idag. Så många kan nog känna sig lugna trots status gissar jag på!

Tack för bra info!

Känns märkligt att det ska ta så lång tid för endast 100 enheter. Men kanske är svårt även för NoN att veta när de mottar enheterna vilket krånglar till bemanningsplaneringen.. Håller tummar och tår att man får levererat till helgen iaf

Permalänk

Nu har jag fått min från NON! Den anlände 09.40

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Finns det inget ställe man kan boka på?

Cyberphoto (online)
Kjell & Co, (jag åkte in till butik, frågade och boka för 2 veckor sen)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nnevynn:

Egentligen klarar jag mig med min day one PS4 ett tag till, men hela pandemihelvetet har skapat detta ha-begär för att det skulle kännas "lite roligare" med ett PS5.

Själv inbillade jag mig under större delen av 2020 att pandemin skulle få folk att dra ned på lyxkonsumtion, och att det därför skulle bli lättare för mig att få tag på en PS5. Tji pilutta fick jag, typ... Samtidigt var jag omedveten att många företag öppnat förbokningar redan 2019 i det här landet (vilket ju fan är stolligt), så vet inte ens när jag väl får min nu. Men men vad är väl en bal på slottet?

Skrivet av pirpen:

Är så himla knäppt att en vara man lägger i kundvagnen inte reserveras till man hunnit betala den.

Och hur länge ska den ligga reserverad i din kundkorg då...? Blir ju alltid några som åker på en nit precis som du, på grund av strul med internet eller betalkort osv om man har en relativt kort reservationstid som kommer att gnälla att den borde varit längre. Och är det en lång tid så kan ju maskiner bli sittande i folks kundkorgar medans de stöter och blöter om de verkligen ska blåsa sex tusen på en spelkonsoll eller inte, eller bara blir distraherade eller upptagna av annat.

Och det vore ju inte OK gentemot de andra i kön som är redo att köpa och betala en konsoll nu, med en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akyrilla:

Skönt och höra att jag inte är ensam, kan vi vara nojig tillsammans 😅

Nu fick jag mail om att den är skickad!

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Nu har jag fått min från NON! Den anlände 09.40

Jävlar! Det gick fort, grattis! Körde du expressbeställning och den kom redan dagen efter?

Permalänk
Medlem

Ni som får era PS5:or från Netonnet idag, vad har ni föra typ av fläkt i era konsoler (nidec eller delta), och har ni någon coil-whine när ni spelar krävande spel?

Permalänk
Medlem

Och där skickades min PS5 SE från NoN med standardfrakt. Orderbekräftelse 10.13. woho, tack och hej distill

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

Och där skickades min PS5 SE från NoN med standardfrakt. Orderbekräftelse 10.13. woho, tack och hej distill

Samma här,, Jag fick orderbekräftelse 10:10 och fick mail nyss att den är skickad.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jag fick orderbekräftelse kl.10.15 och blev nyss skickad från netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Och hur länge ska den ligga reserverad i din kundkorg då...? Blir ju alltid några som åker på en nit precis som du, på grund av strul med internet eller betalkort osv om man har en relativt kort reservationstid som kommer att gnälla att den borde varit längre. Och är det en lång tid så kan ju maskiner bli sittande i folks kundkorgar medans de stöter och blöter om de verkligen ska blåsa sex tusen på en spelkonsoll eller inte, eller bara blir distraherade eller upptagna av annat.

Och det vore ju inte OK gentemot de andra i kön som är redo att köpa och betala en konsoll nu, med en gång.

Menade inte att en vara ska ligga i kundkorgen i timmar. Borde räcka med 10-15 minuter. Lär ju inte spela nån roll för affären, dom får den ändå såld.

Undrar om du skulle tycka det var roligt att någon tog den vara du lagt i kundvagnen innan du hunnit betala?

Och varför används inte bankid? Används ju nästan överallt, ja förutom nätbutikerna då!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Restocks

Hej,
Ni som lyckats knipa en på släppen hos power, Netonnet eller maxgaming. Hur går det till? Är det refresh på respektive hemsida? Är ju själv inne flera gånger om dagen på dessa sidor men inte tillstymmelse till möjlighet att köp... vad ska man ha för strategi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Ni som får era PS5:or från Netonnet idag, vad har ni föra typ av fläkt i era konsoler (nidec eller delta), och har ni någon coil-whine när ni spelar krävande spel?

Skulle också gärna ta del av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Appalosa:

Hej,
Ni som lyckats knipa en på släppen hos power, Netonnet eller maxgaming. Hur går det till? Är det refresh på respektive hemsida? Är ju själv inne flera gånger om dagen på dessa sidor men inte tillstymmelse till möjlighet att köp... vad ska man ha för strategi?

Sök i tråden på info om webläsartillägget Distill, det har tagits upp flera gånger hur det underlättar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mds1970:

Sök i tråden på info om webläsartillägget Distill, det har tagits upp flera gånger hur det underlättar.

Om man inte vill köra Distill så är ett tips att använda tillägget "Easy Auto Refresh" till chrome.
Sedan är det bara att ha uppe fönstren på skärm 2.

Permalänk
Medlem

Installera tillägget Distill till Chrome. Lägg en bevakning på Bevaka/Slut i lager på de olika siterna. Ha den på 30-45 sekunders refresh och notifiering i webbläsaren / mail och lämna pcn igång så refreshar den själv. Fick ett mail igår när jag var på toa bara för datorn stog på